Å fly med den lille

kariness

Elsker forumet
Noen av dere som har erfaring med å fly med et bittelite barn?

Jeg skal nemlig til tromsø i juli for å besøke den kommende tippoldemor og da ha med meg min sønn. Jeg og pappan reiser sammen. På sas og norwegian sine sider står det at babyen skal sitte på fanget til mor med ekstra setebelte... men ungen sitter jo ikke selv når den er 2 måneder gammel... Hva har dere gjort da?

Er det noe mulighet for å ha med en softbag f.eks å ha liggende på gulvet foran seg? Eller skal jeg holde han i 2 timer?

Jeg fløy når hun var 3 mnd og da satt hun på fanget med babybelte hele tiden.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg fløy når hun var 3 mnd og da satt hun på fanget med babybelte hele tiden.

Men hvordan sitter de når de er så små? Jeg har jo aldri hatt barn før så jeg føler liksom ikke at de kan sitte :P

Skjønner deg godt :) Sitter og lener seg til deg :) du fungerer som en lenestol. Eventuelt så kan ungen ligge i armkroken og viss setet ved siden av deg er ledig kan den lille strekke ryggen sitt litt der..

Det går veldig bra å fly med en så liten baby.... Han ligger i armene dine/ pappan med ekstra belte på seg!

..... Babyen skal være fastspent når dere er det, altså når setebeltelyset er tent..,,

..... Babyen skal være fastspent når dere er det, altså når setebeltelyset er tent..,,
Ja de på sas sin chat sa at når det er letting og landing så må man spende fast, og det er jo ikke noe problem hvis han kan på en måte sitte litt inntil meg.. Så kan han på en måte ligge i armene til meg og pappan litt sånn annenhver gang... Det burde jo gå da..

Ser du har fått mange svar på det du lurte på.. signerer de.. og kommer med et lette/ lande tips..
Sleng fram puppene eller flaske han kan suge på.. så slipper han dotter i ørene:)

Eneste erfaring jeg har med dette er at jeg var på en fjortentimers lang flytur når jeg var pitttttteliten! Men kan desverre ikke huske noe som kan hjelpe til med å gjøre flyturen bedre for den lille ^^ godt du har fått mange tips!

Fløy til Hellas med første når hun var 6 mnd.
Det gikk supert! Hun satt på fanget under take off og lå i en seng på veggen og sov under hele turen!

Har så lyst å ta en syden ferie til vinteren , men mannen nekter å være en av dem som flyr med baby :( han mener det er slemt mot de andre passasjerene :(

Vi fløy første gang med Mina da hun var 2mnd, det gikk veldig bra. Jeg syntes det var litt skummelt husker jeg, men ved letting og landing ammet jeg, eller så hadde hun sutten. Gikk kjempe fint :)

Skal få mannen til å lese denne tråden jeg :) vil til syden joooo :)

Fløy til Hellas med første når hun var 6 mnd.
Det gikk supert! Hun satt på fanget under take off og lå i en seng på veggen og sov under hele turen!
Sånn seng på veggen trodde jeg alle fly hadde, mamma mente det... Mengder har de tydeligvis ikke :S

Ser du har fått mange svar på det du lurte på.. signerer de.. og kommer med et lette/ lande tips..
Sleng fram puppene eller flaske han kan suge på.. så slipper han dotter i ørene:)
Strålende tips! Tusen takk!

Jeg har flydd mye med barn, både korte turer (norge og europa) og lengre turer (usa). Første året ammet jeg alltid under takeoff. Du får til det selv med belte, bare ha det litt løst. Da har jenten alltidsovnet og selv til USA har turene vært en lek uten en eneste lyd!!! Senere har jeg hatt med flaske og annen underholdning=)

Må bare si meg enig i de over her :) smokke kan også være til nytte og h*n ikke er sulten akkurat på takeoff etc :)

Har ikke reist med en så liten baby før, men vi skal reise til syden i august. Har tenkt til å leie en slik flybaby, og ellers ha han på fanget.
Har reist til Tenerife med guttungen når han var 12mnd pluss mellomste på da 3år og eldste på da 8år, Gikk kjempe bra. Måtte gå i midtgangen med han 2 ganger bare for å strekke litt på beina hans. Ser for meg at det er lettere når de er babyer og bare ligger der enn en aktiv 1åring i hvertfall. :p

Vi har forresten reist hvert åt etter minste var 1også, (nå 4år) og det har aldri vært mye sutring eller andre problemer for oss i hvertfall.

Back
Topp