Å føle seg gravid

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Noen av dere som "følte dere" gravid før dere visste det? Eller noen som absolutt ikke gjorde det? Jeg tenker at den dagen jeg blir gravid, så skal jeg liksom kjenne det i magen, i hjertet.. Hehe, litt filosofisk her, sitter med hjemmeeksamen og skriver diktanalyse[:D] Men det er jo et hormon som frigjøres i det befruktningen skjer, og noen mener at det er dette hormonet som stimulerer morsinstinktet. Så kanskje det er noe i det? Come on, få høre om deres gravidfølelse!! [:D]

jeg hadde det lenge på følelsen.

Så spurte min "synske" kamerat om når terminen min var, så da gikk jeg til legen.

Og jeg hadde rett!

Gjorde vel egentlig Ikkje det....
Men hadde hatt svattetokter en stund, Og begynnte og brekke meg når Jeg røkte, Og fikk helt avsky på det.....
Jeg tok testen etter det... [:D]

En ukes tid før jeg testet positivt hadde jeg kjempeømme brystvorter..det har jeg forsåvidt enda..men har ingen andre graviditetstegn...eneste som får meg til å føle meg gravid er når kjæresten min tar meg på magen, kysser den og snakker til babyen vår :) da våkner mammainstinktet!

Ser at det ikke er så mange som instingtivt følte seg gravide.. Skjønner ikke hvorfor jeg forventer at jeg skal "bare vite det" når jeg er gravid, for sist aaante jeg ingenting, selv om jeg bare ville sove og var kvalm døgnet rundt.. [:D] Kanskje nettopp fordi jeg har vært gravid før at jeg forventer å føle det på meg nå.

Koselig å lese om deres gravid-følelse! [:)]

Jeg kan ikke forklare det på noe vis,men jeg visste at testen kom til å bli positiv før jeg fikk tissa på den [8|] 

Følte ikke noe spesielt i det hele tatt....og det gjør jeg faktisk ikke enda jeg!!

Har hatt veldig få symptomer, og formen er på topp, så det er vanskelig å skjønne at man er gravid!!

Jeg trodde også jeg skulle "VITE" det når jeg ble gravid...men neida!

M

Jeg startet med en ekstrem matlyst. Ble aldri mett. Var nesten litt grådig he he [:)]
Så fikk jeg så vondt i brystene. Det ble bare værre og værre. Måtte til slutt ha bomull i BH-n for det var så vondt... Hadde også fra starten av svake svake menssmerter. Ganske diffuse, og varte de to siste ukene i syklusen. Så jeg hadde min mistanke selvom jeg ikke turde tro noe. Men så testet jeg positivt[:D]

Jeg hadde ikke peiling! Men jeg begynte å bli mistenksom ca. 3 dager før mensen skulle ha kommet. For plutselig slog det meg at jeg hadde vært så utrolig trøtt. Og jeg ble nødt til å gå til frisøren fordi mit hår blev virkelig merkelig. Og mensen kom ikke og testen var positiv.
Så tegnene for meg var trøthet og merkelig hår![:D]

jeg hadde en mistanke, for noe var anderledes, ikke som det pleide med kroppen min... samtidig trodde jeg at det ikke var at jeg var gravid - trodde det var pms (var litt usikker på hva slags pms-symptomer jeg ville ha, for jeg hadde nettopp sluttet på pillen og ventet på min første "normale" mens).

Dette skrev jeg i dagboka mi tre dager før jeg testet positivt:
De siste to ukene har det vært rare murringer og stikninger i magen, og jeg har hatt vondt i brystene også. De siste dagene har jeg i tillegg fått søvnproblemer, hetetokter og hodepine... Selvsagt fungerer hodet mitt slik at jeg går og leter etter graviditetstegn, og alt dette jeg finner tolkes som symptomer. Samtidig ønsker jeg ikke å bli skuffet på torsdag, da det, med mindre mensen dukker opp før, er tid for testing... Kunne vi ikke hatt en sånn rød knapp som spratt ut av magen (som på en ferdigstekt kalkun) når vi var gravide.. eller et eller annet som ikke kunne forveksles med vanlige mens-smerter i alle fall?!?

det var lite morsinnstinkt ute å gikk hos meg,følte meg ikke gavid i det hele tatt(på feelingen liksom[:D])

det var mens smerter og ingen mens som satte meg på saken[:)]

hadde ingen aning jeg, bare et håp.. Og merker fortsatt ingenting, bortsett fra at jeg er trøtt....

sov jeg hehe.. kom hjem fra jobb en dag la meg på dagen klokka 5. vokna igjen dagen etter i 6 tiden. hadde da sovet i 25 timer i strekk. samboeren fikk ikke liv i meg en gang. snakk om å være trøtt.

Jeg hadde "følt" meg gravid i 21 sykluser... den måneden jeg var gravid var da jeg minst trodde det!

Det er bare fire dager siden jeg oppdaget at jeg er gravid, så jeg kjenner ikke så mye.. Men det rare er at dagen etter jeg tok testen, la jeg merke til at jeg ble fortere sulten enn før.. vet ikke om det er psykisk? haha.... men umiddelbart etter testen måtte jeg stryke meg selv på magen, og tar meg i å gjøre det ofte.. Jeg får lyst til å spise sunt og riktig og fortsette å trene (var kommet inn i en god periode nemlig, stopper ikke nå nei!).
Men føler jeg meg gravid? ikke egenlig, men jeg har en god følelse inni meg, og krysser bare fingrene for at dette skal gå bra [:)][:)]

Så vil jeg sende litt babystøv til alle de flotte jentene her inne på Babyverden som prøver å få det til ; ) Vi lykkes til slutt[:D]

E hadde mistanke i 2 uker før positiv test,kan ikkje heilt forklare korfor, men eg var veldig sikker

Jeg følte ikke jeg var gravid. Lurte jo veldig siden vi nettopp hadde begynt å prøve, men etter negative tester slo jeg det fra meg. Hadde masse murringer og dårlig humør, og var sikker på at mensen var på vei. Men da tanta lot vente på seg var det tid for ny test og den var jammen positiv! Den gode gravidefølelsen kom snikende etterpå, og det er deilig å kjenne på den nå.

Lykke til med eksamen og diktanalyse! [:)]

Back
Topp