Å føde i vann?

*Vinter Mammaen*

Elsker forumet
Noken so har gjort det her?

Lure litt på det neste gang om me evt skal ha nr 3 ein gang.. [:)]
Fortell gjerne din opplevelse av det.

Jeg har født i vann to ganger, og det har vært veldig flotte fødsler begge to. Hadde en jordmorstudent med på siste fødsel, og hun sa det var den flotteste fødselen hun hadde vært med på[:D] Det syns jeg var veldig fint å høre.
Vannfødsler anbefales veldig!! Bare spør hvis du lurer på noe:)

Jeg vurderer også dette sterkt. Forestiller meg at vannet er veldig godt for smertene og at det lindrer?
Kan man likevel få andre smertestillende samtidig, som epidural? Eller er det enten-eller?

jeg har veldig lyst til å føde i vann, men er ikke tilgang til det her i arendal[:'(]

ORIGINAL: knottet

ORIGINAL: snowball

Jeg vurderer også dette sterkt. Forestiller meg at vannet er veldig godt for smertene og at det lindrer?
Kan man likevel få andre smertestillende samtidig, som epidural? Eller er det enten-eller?

nei du kan ikke få epidural om du skal føde i vann

Du kan få lystgass og akupunktur iallfall. Det fikk jeg tilbud om, men fordi begge mine fødsler var så raske, så rakk jeg det ikke.

Har ikke født i vann, men skulle gjerne ha gjort det.

Satt i badekaret helt til pressriene tok skikkelig tak,(med både nr.2 og nr 3) da måtte æ opp pga jordmor ikke har kompetanse til vannfødsel. (helt like fødsler,bare at den siste tok kortere tid)
Er littegrann skuffa over det,for æ hadde det virkelig fint i vannet mens riene gjorde jobben...
(men hadde lette fødsler , så er på noen måte ikke skuffa over helhetsopplevelsen.)

Er sikker på at vannfødsel er utrolig flott og behageli..

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg ønsker meg vannfødsel når jeg en gang skal bli mamma [:)]

Samme her..

Tenkte jeg skulle ha vannfødselen,men fikk ikke lystgass i karet og hadde sååå vondt. Så da hoppet jeg opp i sengen istedet for å få lystgassen. For den trengte jeg.

Jeg tror nok jeg ønsker en form for bedøvelse, selv om man ikke vet før man er oppe i det heller [:D]
Men om fødselen går raskt og man ikke engang har tid med bedøvelse, så ønsker jeg nok å føde i vann.

ORIGINAL: thejohan

Har ikke gjort det, men planen er å gjøre det i mars! [;)]
Har fått plass på Føderiket her i Oslo! Gleder meg!

Har du det? Jeg fikk lillemor der på julaften og har veldig mye positivt å si om føderiket. De er veldig proffe og flinke der, innenfor små og trygge rammer! Missunner deg bittelitt nå [;)]

Back
Topp