Å føde i juli

januarmaijuliaugustmamma

Blir kjent med forumet
Sensommerbarna 2016
Er det flere enn meg som er litt betenkt til å føde i juli? Tenker da på bemanningen av jordmødre og at det er vikarer og kaos. Noen som har prøvd å føde i sommermånedene før som vil dele litt erfaring? :)

Bare mars gutter fra før jeg så null erfaring;)

Kan jo hende det er bedre også. Vikarer er jo gjerne mer motiverte :) tar det som det kommer ;)

Jeg er ikke så veldig bekymret siden ejg har hatt enkle fødsler tidligere, men jeg håper det ikke er så kaos at man må føde i gangen :D

Jeg er ikke så bekymret for selve fødselen, var en av 6 samtidige sist og 4 jm på vakt. OK så kanskje det tar lengre tid før de gjør grep, men pytt pytt.. Værre er det med kapasiteten på barsel etterpå. Må jeg ligge på 4 manns rom? blir det lite oppfølging? får jeg i det hele tatt hvile og slappe av tro?? :)

Sist fikk jeg 18 august så da var alle jm kommet tilbake fra ferie ;)
Denne gangen skal de stenge fødeavd fra 24 juni til 24 juli her hjemme men jeg får ikke føde her uansett, må til Bodø ..Blir sendt dit i juni.

Her har tror jeg fødeavdelingen stenger 19.juli, så håper jeg rekker det før det. Vil føde her! Så ja, jeg er bekymret...

Jeg føler at man ikke kan tenke sånn.. De skal jo uansett ivareta barnets og barnets mor sikker og ønsker i en fødsel.. De skal utføre en like god uansett om det er juli eller januar...

Jeg fødte min første 3.juli og merket ikke noe til dårlig bemanning på sykehuset da..merket ikke at d var ferietid overhodet så jeg er ikke bekymret:p

Er det flere enn meg som er litt betenkt til å føde i juli? Tenker da på bemanningen av jordmødre og at det er vikarer og kaos. Noen som har prøvd å føde i sommermånedene før som vil dele litt erfaring? :)

Fødte 10 juli med han første,merket ikkje noe nedbemanning da. Vi fikk en svensk sommer vikar jm. Og fekk rom på barsell hotellet etterpå.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Ser ikke på dette med noe bekymring,nei :-)

Jeg er veldig bekymret for det. Jeg fødte i mars sist og da var det totalt kaos, både på føden og ikke minst på barsel og barselhotellet etterpå. Jeg har derfor søkt riksen denne gangen fordi de tar inn færre fødene pga mange akuttplasser. Det er langt fra eneste grunne, men tidspunktet jeg skal føde på er en av grunnen til at jeg ønsker å føde hjemme denne gangen. Da vet jeg jordmor har tid og ikke minst ha mannen min hos meg som kan hjelpe de første dagene etterpå.

Fikk en juli-barn 2011, og kan si at det var ikke mange fødende eller manglende jordmødre.. hvertfall ikke i Bodø :) hvertfall ikke de 3 dagene jeg var innlagt. traff kansje 3 stk iløpet av 3 dager :) så håper på det samme denne gangen også,men tar ikke det som en selvfølge :)

Ingen erfaring med sommerbaby, men bemanningen skal være like kvalifiserte som ellers i året ;)

Første fikk jeg i slutten på juni, og synes ikke det var noe dårlig bemannet der da.
Regner heller ikke med at det blir noe problem denne gangen selv om det er i juli.
Som noen her nevner så er vel vikarene mer entusiastiske tenker jeg ;)

Back
Topp