Å få vogn/utstyr

Vi fikk lammeskinnspose (eget valg) når vi ventet elste.

Vi fikk vogn av mine besteforeldre til Herman, arvet vippestol av min svigerinne, svigers betalte seng og madrass.

Og mamma er en historie for seg selv. Hun handler og handler og handler. Og strikker og strikker og strikker. Jeg og broren fikk Tripp trapp stoler når vi ble født av våre besteforeldre, så mamma kjøpte det og newborn sete til Herman, og har kjøpt Tripp trapp stol til babyen.

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

Til storesøster så fikk vi vogn av faren min, da søsteren min fikk det når hun ble mamma. Vi valgte å kjøpe en brukt vogn. Vi arvet alt av klær og barneutstyr etter søsteren min (hun hadde masse, alt for mye). Faren min kjøpte madrass til babysenga, og svigermor dyner og sengetøy. Svigermor kjøpte barnesete og gir oss penger til utstyr som vognpose, barnestol osv.
Hjemme hos svigers er det barneseng og stol, vogn og bilsete. Det samme er hos faren min. Nå er ikke alt nytt, og mye av det er brukt. Men så lenge det fungerer og er trygt så bruker vi det med glede.

Til nye babyen har vi kjøpt en brukt vogn da storesøster bruker sin fortsatt. Og som dere skjønner har vi nok av babyutstyr så det er ikke mye vi trenger. Oldemor strikket et nydelig hentesett forrige gang, så jeg håper vi får et til neste barn og. Og ste svigermor laget et flott bebyteppe, så håper selvfølgelig på ett til fra henne. Synes hjemmestrikket er så flott, og tar godt vare på det så babyene kan ha det til sine barn en gang.

Vi pratet om det forrige uke, mannen og meg, hvor heldig vi er som har arvet så utrolig mye babyutstyr.

Ja, da kan jeg oppdatere denne litt.

Vi får vogn av svigers, jeg er fortsatt i sjokk og tror det ikke før vi faktisk har fått vogna.

Vi har fått tripptrapp stol, newborn sete, prampack, et teppe og 4 bodyer av mamma og pappa. Det var salg på en barne butikk i nærheten av foreldrene mine, så jeg ba de stikke innom. Overførte penger til de, men så har tilbakeført de pengene :love7

Vi kommer nok til å kjøpe de store tingene selv. Ser ut til at vi på et vis kommer til å låne vogn av svogeren min (vil aller helst kjøpe en selv, men...), og har fått låne en ammeseng. Så får vi se med resten, har fått noe tøy, og har et par gode venninner, og en søster og min mor som kastet seg over strikkepinnene når de fikk høre at jeg er gravid, og det er jo kjempestas, da. :)

Back
Topp