Å få vogn/utstyr

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Leser på andre terminklubber at mange får vogn eller annet utstyr.

Hvordan er det med dere? Får/har fått vogn eller annet utstyr til babyen?

Her kan vi se langt etter å få noe som helst.

Vi får vogn av svigermor :-) Nevøen til samboeren har hatt den, men nesten ikke brukt den. Er glad for alt vi kan få av andre og slipper å bruke penger på!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi fikk gave av svigers og mine foreldre når eldste ble født, i str orden vognpose. Foreldrene mine har alltid vært behjelpelig med lån og tjenester opp gjennom, men jeg har aldri pleid å få gaver utenom bursdag og jul, men det synes jeg er helt greit. Tror de synes det ville være i overkant å spandere en vogn, men det synes vel egentlig jeg og, for vi har bra økonomi selv, så trenger ikke hjelp, men alltid hyggelig med en oppmerksomhet :)

vi må må ordne og betale alt selv

Med vesla så fikk vi valgfri vogn av pappa og kona, moseskrybbe i piltre av mamma og av svigers fikk vi dyner og sengetøy! Dette fikk vi før vesla kom istedenfor barselgaver! :)

Last edited:
Vi får vogn av svigers, eller får vi litt utstyr til bursdager/jul :)

Sent from my GT-I9505

Med vår ettåring fikk vi valgfri vogn, bilstol og voksipose av de kommende besteforeldrene :-) veldig uventet!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Misunner dere som får, virker veldig koselig og praktisk :)

Vi fikk vogn av mine foreldre, og seng av svigers. Satte kjempe stor pris på det!
- Vi bruker jo de tingene videre til nr 2, regner ikke med at vi får noe særlig nå.
Kommer til å ønske oss litt utstyr til jul, i steden for ting til oss selv. (Som dunpose til bilstol, ammepute etc)

Vi "fikk" en vugge som går i arv i familien til mannen, sendte den tilbake da fetteren hans fikk barn. Nå er det snart vår tur igjen :) Kjempefin å ha ved siden av senga vår! Av tanta mi fikk vi voksipose - ble veldig overraska! Alt annet av de store tinga kjøpte vi selv, og det er helt greit; vi hadde råd :) Men besteforeldre kjøpte mye klær og sånt da, og mamma strikka mye fint! Kjempetakknemlige for dèt også!

Heldig dere som får utstyr! Da jenta på 20 mnd ble født fikk vi ikke noe, dvs vi fikk noen klær inkl. hestesett da:-) mine foreldre har ikke så god råd og er heller ikke såååå opptatt av at alt skal være nytt og moderne. Har jo det meste denne gangen da, men forventer heller ikke å få noe annet enn sist gang

Vi fikk en del penger hos mine foreldre som vi kunne legge i til vogn. Så betalte halvparten selv. Og så fikk vi voksipose hos svigermor :) veldig glad for det.

Vi fikk seng med madrass, dyner, sengekant og sengetøy av foreldrene mine til førstemann. Arvet dunpose som bare var brukt 1 vinter, og vugge av søsteren min. Har også arvet en vogn vi bruker som sovevogn i barnehagen av ei venninne. Ellers har han fått en del klær og leker med jevne mellomrom av foreldrene mine. Av svigers har han stort sett bare fått noe til jul og bursdag. Til knøttet i magen har vi det meste fra før. Skal kjøpe søskenvogn, den kjøper vi selv.

forrige gang fikk vi vogn og bilstol og vippestol. denne gangen får vi ikke noe

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Arver masse fra søstra mi sine unger:)

Vi fikk vogn av min mor og far:) de ville gjøre som mormor og morfar, og gi alle barna vogn :) ellers så har vi vel ærvet det meste til han første. Men nå må vi kjøpe ny bilstol. Det er det eneste som vi virkelig må ha:)

Vi fikk sprinkelseng av mamma og arvet bilstol sv min bror, til første.
Ellers betalte vi alt selv.
Nå har vi gitt bort biletet til søstera mi + endel andre ting, så må nok handle litt til denne lille også:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Vi fikk vogn hos mine foreldre til førstemann og seng hos svigermor. Denne gangen regner jeg med det blir litt klær osv, men vi trenger jo forsåvidt ingenting :)

Back
Topp