Å få vite kjønn eller ikke

Tadesgull

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Vi vil ikke vite kjønnet på barnet før det blir født. Var opprinnelig samboeren som ikke ville vite det, og jeg følte ikke så sterkt at jeg må vite det. Vi blir fornøyde uansett hva det blir, og tenker at det kan være litt moro å ikke vite. Det meste av nyfødtklær er uansett kjønnsnøytrale. Er nysgjerrig på om det er flere som har tenkt å vente med å finne ut kjønn?
 
Vurderer det! Jeg hadde lyst til å vente sist, men mannen ville gjerne vite, litt fordi da ville det bli litt mer virkelig for han og det skjønner jeg. Og angra egentlig ikke for det var veldig stas å tenke på han lille som var inne i magen. Nå er vel dette mest sannsynlig siste graviditet så det hadde vært superartig å vente. Men samtidig er jeg nesten mer utålmodig denne gangen på om det blir gutt eller jente :nailbiting::)
 
Skjønner dere også. Er veldig nysgjerrig selv, men samtidig er det artig å vente :) har en følelse av hva jeg tror det blir, så blir spennende å se om jeg har rett.
 
Jeg må nok ufrivillig ikke vite:confused: Samboer har aldri ønsket å vite, og 2 ganger har jeg fått viljen min å funnet ut av det på OUL:dummy1::dummy: Dette blir vårt siste barn (om ting går veien) så føler vell at denne gangen må jeg vente til fødsel med å vite. Om ikke han angrer da han må være med å finne 2 navn, ikke bare ett:p:rolleyes:
 
Klarer nok ikke la være å vite om jeg kan vite :p gleder meg til å finne ut kjønn!
 
Mannen vil ikke vite, jeg har villet vite med de to vi har. Har en jente og en gutt. Kjenner litt på at det kanskje hadde gått greit å ikke vite, men er ikke heilt sikler på om jeg klarer vente...
 
Vi vil ikke vite kjønnet på barnet før det blir født. Var opprinnelig samboeren som ikke ville vite det, og jeg følte ikke så sterkt at jeg må vite det. Vi blir fornøyde uansett hva det blir, og tenker at det kan være litt moro å ikke vite. Det meste av nyfødtklær er uansett kjønnsnøytrale. Er nysgjerrig på om det er flere som har tenkt å vente med å finne ut kjønn?

Vi vil heller ikke vite før fødselen. Vi viste ikke med første mann heller. Jeg hadde skikkelig magefølelse på gutt da, så ble skikkelig overrasket over at det var jente.
Angret ikke på at vi valgte å vente. Synes liksom det ble litt ekstra spesielt å få vite det rett etter hun kom ut og så få lille opp på brystet.
 
Vi begge to er aaalt for nysgjerrige til å skulle klare vente. :p Skulle helst ha visst det allerede nå - haha!
 
Vi vil heller ikke vite før fødselen. Vi viste ikke med første mann heller. Jeg hadde skikkelig magefølelse på gutt da, så ble skikkelig overrasket over at det var jente.
Angret ikke på at vi valgte å vente. Synes liksom det ble litt ekstra spesielt å få vite det rett etter hun kom ut og så få lille opp på brystet.


Så bra det er flere her inne av oss ;)
 
Vi har fem barn-to gutter og tre jenter (20mnder-8år), og har ønsket å vite kjønn hver gang vi:) Mest fordi vi synes det er koselig å finne navn og kalle babyen ved navn allerede i svangerskapet, og etterhvert for å fortelle til søsken at de får en lillebror eller lillesøster som er med på å gjøre det mer virkelig for dem (type: ‘dere skal få en liten søster som heter Anna! Nå sparker Anna, vil dere kjenne? Anna kan arve klærne dine for nå har de blitt for små for deg’ etc). :Heartred Med fem barn er det også litt av en kles-karusell her, så når vi vet kjønn, kvitter vi oss nok med det vi har i ‘motsatt kjønns tøy’ (er helt for kjønnsnøytrale klær, og har en del av det også, men har også myyyyyye rosa med blonder etter tre jenter liggende etc:rolleyes:). Skjønner tanken med p bli overrasket på fødestua, men føler det er så mye annet man ikke vet, så har synes det har vært veldig spennende hver gang selv om vi har visst kjønn (hårfarge, ansikt, personlighet etc etc). Åh, nå gleeeeeeder jeg meg enda mer til nurket kommer! :joyful:
 
Sist jeg var gravid så klarte vi ikke å finne ut kjønnet, var på 3 ultralyder. Så da fikk vi ikke vite kjønn før hun ble født. Jeg synes det var ganske spennende egentlig, og spurte far nå (en annen barnefar denne gangen) om hva han tenker, men han ønsker å vite kjønn. Så da går vi for det om det er mulighet for det.

Men absolutt spennende, og jeg handlet bare nøytrale klær og ting.
 
Ønsket opprinnelig ikke å vite denne gangen, da jeg fikk sønnen jeg alltid hadde drømt om første gang! Men, samboer synes det er mer praktisk å vite, så da finner vi ut av det denne gangen også.

Greit i forhold til å finne ut av navn, og om jeg kan kjøpe noe med blonder eller ei :angelic:
 
Jeg er altfor nysgjerrig, så må vite :hilarious:
Det har jo ingenting å si forsåvidt, men greit å vite allikevel :rolleyes:
 
Vurderte det men skjønner nå at det kommer til å være umulig for meg å vente så lenge med å vite :hilarious:
 
Jeg kommer heilt sikkert til å spør om kjønnet, men hadde vært gøy å ikke vite.
 
Den kommende storebroren på 10år(som enda ikke vet noe) vil helt sikkert vite det også :p
 
Vi strever sånn med navn. Hvis det blir jente vet vi det, men om det blir gutt blir det lange diskusjoner fremover. Tror vi må vite.

Dessuten, barnefar spurte meg hvor lenge før vi skulle på den ul, og når jeg sa det ble i juni så så jeg lufta gå litt ut av han. Han trenger virkelig å få vite det. Han er så pessimist på ting at han må ha alt som kan virkeliggjøre dette og gi han litt optimisme på at det går bra. o_O:joyful:
 
Vi strever sånn med navn. Hvis det blir jente vet vi det, men om det blir gutt blir det lange diskusjoner fremover. Tror vi må vite.

Dessuten, barnefar spurte meg hvor lenge før vi skulle på den ul, og når jeg sa det ble i juni så så jeg lufta gå litt ut av han. Han trenger virkelig å få vite det. Han er så pessimist på ting at han må ha alt som kan virkeliggjøre dette og gi han litt optimisme på at det går bra. o_O:joyful:

Vi sliter også med å finne navn, men det hadde vi nok gjort uansett ;)
Skjønner godt at dere vil vite det dersom barnefar sliter med å ta den innover seg. Fikk se et lite glimt av babyen da jeg var hos legen, utrolig rart hvor bare en liten titt gjorde alt mer virkelig. Har bestilt time til ultralyd til i morgen for å se at alt ser bra ut. Da får barnefar her også sett, tror han gleder seg veldig til det.
 
Vi har ikke visst med de to første, det er jo noe spesielt med å ikke vite også! Egentlig ganske fint, og ikke minst en opplevelse på fødestua jeg ikke ville vært foruten. I tillegg har to av mine nærmeste venninner fått vite feil kjønn (ikke bare på oul, men flere ultralyden både før og etter :eek:) så jeg kommer aldri til å stole helt på det kjønnet de oppgir uansett. Liker forøvrig ikke konseptet gutteklær og jenteklær, så jeg kjøper babyklær uansett kjønn :wacky:
 
Back
Topp