Jeg fikk ikke på universitetet da, men på høgskolen. Jeg hadde hele planen min klar, ville ha termin i juli og dermed ha akkurat 1 års permisjon før det var på'an igjen. MEN, jeg er et kjempegodt eksempel på at ikke alt går som planlagt :p Ble for det første gravid 1 mnd før vi hadde sett for oss (et luxusproblem såklart ;), fikk termin 2 dager før siste eksamen, og han ble født 2 uker før termin. Ergo måtte jeg droppe siste eksamen.
Hovedproblemet mitt var vel at jeg var såpass syk og dårlig under svangerskapet at jeg ikke fikk tatt alt jeg skulle når jeg var gravid. Hadde store problemer med å henge på det året, måtte droppe mye praksis og noen eksamener, noe som endte med at jeg plutselig satt med 1 ekstra år ufrivillig permisjon, og en 5 års lang utdannelse istedenfor 3 år. Dette kommer selvfølgelig an på hvilken utdannelse man tar, noen er jo lettere enn andre, men det var ganske tungt å svelge. Så vær forberedt på det :) Økonomisk sett gikk det OK, jeg fikk ikke støtte det 2.året av permisjonen, men tok da lån og fikk jobbet litt ved siden av.
Lykke til :)