Å dusje..

Myshelle

Elsker forumet
Noen som sliter med å ta seg en dusj?

Jeg er ikke spesielt kvalm lenger, bare litt om morgenen av og til om jeg står opp veldig veldig tidlig, eller ikke spiser før noen timer etter jeg har våknet.
Men når jeg skal dusje så ender jeg alltid opp så svimmel og kvalm.. Må sitte og dusje for ellers er jeg redd jeg skal besvime. Og må legge meg ned etter en dusj med noe kaldt å drikke. Syns det er litt slitsomt i grunn.. Gjør at det oftere går litt lenger tid mellom hver dusj en det gjorde før jeg ble gravid..

Jeg blir megakvalm av å dusje:-p trodde jeg var den eneste, men "godt" å se at jeg ikke er den eneste.. Har ikke noen tips dessverre, men håper det går over snart :-)

Jeg blir superkvalm av å dusje, tåler ikke dampen, ikke annen damp heller (oppvaskmaskin, tørketrommel osv.) å ta en kjapp dusj kan gå greit, men jeg kvier meg noe sinsykt til hårvask som jo tar litt tid. Håret har på ingen måte blitt vasket som før graviditeten. Hadde det sånn med andremann også, men ikke da jeg gikk med første.

Jeg blir superkvalm av å dusje, tåler ikke dampen, ikke annen damp heller (oppvaskmaskin, tørketrommel osv.) å ta en kjapp dusj kan gå greit, men jeg kvier meg noe sinsykt til hårvask som jo tar litt tid. Håret har på ingen måte blitt vasket som før graviditeten. Hadde det sånn med andremann også, men ikke da jeg gikk med første.
Ja det er det å vaske håret som ikke er så gøy, for da blir ikke dusjen akkurat rask.. Er nok dampen jeg heller ikke takler så bra.

Jeg blir megakvalm av å dusje:-p trodde jeg var den eneste, men "godt" å se at jeg ikke er den eneste.. Har ikke noen tips dessverre, men håper det går over snart :-)
Huff ikke noe godt.. Ja får håpe det går over for oss snart, er ikke gøy når en dusj skal være så krevende.

Samme her, reagere veldig på damp. Jeg bruker stol og jeg tar med en kaldt drikke til dusjen :-) Ser og høres så rart ut, men jeg må det ellers besvimmer jeg.

Samme her, reagere veldig på damp. Jeg bruker stol og jeg tar med en kaldt drikke til dusjen :-) Ser og høres så rart ut, men jeg må det ellers besvimmer jeg.
Vi gjør det vi må :-) har krakk i dusjen ,og dusjer som regel bare når samboeren er hjemme.da kommer han med kald drikke til meg :-)

Dette sliter jeg også med. Da jeg var på mitt dårligste var det et mareritt å dusje. Var helt utslått og måtte alltid spy. Nå går det litt bedre, men må sitte rolig etter dusjen.

Jeg sliter også med å få tatt meg en dusj uten å bi svimmel. Armene blir mega tunge og beina som gele...har heldigvis ikke besvimt i dusje ennå, men er likblek når jeg er ferdig....
Husker jeg hadde d akk slik med di to første....

Uff, det hørtes veldig ekkelt ut!! Jeg har blitt småsvimmel et par ganger, men da har jeg slått på "kaldt" vann, så har det gått fort over.

Om dampen er ille, kan man jo prøve å ha oppe dusjforhenget/dusjdøren så langt det går, og ha oppe badedøren også så ikke dampen samler seg?

Håper det går over, hørtes ikke særlig ålreit ut!

Sånn var jeg i forrige svangerskap! Slitsomt! Bedre denne gangen :) men jeg tror ikke jeg har så lavt BT og jernlager denne gang...så det er kanskje derfor... Husker det med dusjing som skikkelig ekkelt fra forrige gang, så håper det ordner seg for dere jenter snart ;)

Vi er visst flere her ja som sliter med det, håper bare det gir seg snart da :)

Kan det hjelpe om du spiser litt før du går i dusjen? Tenker viss du dusjer om morgenen før frokost og blodsukkeret er på bånn, da blir man lettere svimmel, kvalm og dårlig. Eller er det varmen og dampen som gjør deg dårlig?

Jeg hadde det slik. Jeg hadde sf (viste det seg senere), men vet ikke om det har noe å si...

Kan det hjelpe om du spiser litt før du går i dusjen? Tenker viss du dusjer om morgenen før frokost og blodsukkeret er på bånn, da blir man lettere svimmel, kvalm og dårlig. Eller er det varmen og dampen som gjør deg dårlig?
Er nok varmen og dampen som gjør meg dårlig. Og hjelper ikke å spise for da blir jeg uvel i magen og kaster ofte opp.. Men spiser uansett før jeg dusjer da, for klarer ikke uten :-p

en trøst å høre at det er fler som har det sånn... Flere ganger jeg ikke får kontollert meg i dusjen og kastet opp. Man føler seg sååå liten da. Så er det tilbake i sendusjen liten stund etter dusjen er ferdig. Da er det " prosjekt kle på seg" som står for tur. ( godt å syte litt)

en trøst å høre at det er fler som har det sånn... Flere ganger jeg ikke får kontollert meg i dusjen og kastet opp. Man føler seg sååå liten da. Så er det tilbake i sendusjen liten stund etter dusjen er ferdig. Da er det " prosjekt kle på seg" som står for tur. ( godt å syte litt)

lov til å syte! ;) er ikke noe særlig å ha det sånn. Håper det gir seg snart.

Noen som sliter med å ta seg en dusj?

Jeg er ikke spesielt kvalm lenger, bare litt om morgenen av og til om jeg står opp veldig veldig tidlig, eller ikke spiser før noen timer etter jeg har våknet.
Men når jeg skal dusje så ender jeg alltid opp så svimmel og kvalm.. Må sitte og dusje for ellers er jeg redd jeg skal besvime. Og må legge meg ned etter en dusj med noe kaldt å drikke. Syns det er litt slitsomt i grunn.. Gjør at det oftere går litt lenger tid mellom hver dusj en det gjorde før jeg ble gravid..
Sier meg veeeeldig enig her! Vi har heldigvis massasje dusj med stol så jeg kan sitte, men brekker meg ofte igjennom dusjinga av såper og diverse og blir sykt svimmel når jeg går ut.

Back
Topp