Å drikke alkohol....

Caro81

Forelsket i forumet
Er å ta seg en svensk cider i ny og ne (2,28%) å DRIKKE alkohol,eller menes det når han fester og drikker rikelig og jevnlig...Kan det spolere sjansene?!
Hva er DINE tanker om det??

Hvis du ikke ER gravid eller, har mistanke om at du er det, så vil jeg si det er helt greit å ta seg en fest for deg. Men etter det jeg har lært er det værre om han drikker, på grunn av sædkvaliteten.
Om du tror at det er en sjanse for at du er gravid, så ville jeg latt være å drikke noe særlig. Men jeg leste (her på babyverden, tror jeg) at de første dagene ikke har så mye å si, for enten fester egget seg - eller ikke.
Etter mye rot, konklusjonen min er: Ta deg en fest, men kutt ut alkohol så snart du har mistanke om at du er gravid! [:)]

Glemte å si at hvis du har prøvd lenge, så bør både du og han kutte ut alkohol, og i stedet begynne med kosttilskudd (som sink for han). [:)]

Hans svømmere kan svømme saktere om han er overstadig beruset ( det er det jeg har lært og blitt fortalt)... Men tror ikke det gjelder etter 1(!) øl liksom...:)

Men jeg ville ikke sluttet å drikke selvom vi prøver:) Vil leve for det om..
Men vil være litt forsiktig rundt el da:) Selvom jeg leste på nettet at de tikk er bevist at det har noe å si i forhold til befrukting for min del:)

Helsemyndighetene anbefaler jo helt avholdenhet både før og etter eggløsning. Selv tar jeg meg en fest da tanta er på besøk og fram til eggløsning. Etter det drikker jeg ingenting. Og jeg synes heller ikke det er så vanskelig, selv om jeg har prøvd i ett år nå. Har lest at det også kan redusere sjansene for å bli gravid. 

Åh - dette er et tema jeg har vridd huet mitt rundt leeeeeeeeenge.
Har lest det jeg har kommet over, og har egentlig ikke blitt særlig lurere av det.

Tror at det viktigste, for meg ihvertfall, er å ha et såpass normalt liv som mulig mens vi prøver.
Ellers kommer jeg mentalt utav det, og fokuset blir alt for stort på hva jeg holder på med.

Ikke det at jeg drikker mye, heller det rake motsatte. Men jeg snuser, og har bestemt meg for å slutte (igjen) når jeg blir gravid (igjen).

Etter SA i januar, har mye selvbebreidelse gått gjennom tankene mine pga den ene festen jeg tok i romjula (etter å ha testa negativt)...

Liker tanken på å trikke mellom tr og el.

:D

Hehe... ja, dette temaet kan vel raskt bli et hett tema, men jeg er helt enig i det som blir sagt her[:)] Jeg kommer rett og slett til å leve et normalt liv[:)] Joda, vil nok ta litt hensyn, men hvis vi ikke lever normalt så er jeg redd for at vi vil tenke litt for mye på prøvingen og jeg vil begynne å stresse. Det vil jeg helst prøve å unngå så godt jeg kan.

Enig i de fleste her. Så lenge jeg ikke har testa positivt, kan jeg godt ta meg en fest! Snuser jeg også, men har bestemt meg for å slutte øyeblikkelig den dagen jeg sitter med en positiv test i hånda[:)]

ORIGINAL: Liv3

Hvis du ikke ER gravid eller, har mistanke om at du er det, så vil jeg si det er helt greit å ta seg en fest for deg. Men etter det jeg har lært er det værre om han drikker, på grunn av sædkvaliteten.
Om du tror at det er en sjanse for at du er gravid, så ville jeg latt være å drikke noe særlig. Men jeg leste (her på babyverden, tror jeg) at de første dagene ikke har så mye å si, for enten fester egget seg - eller ikke.
Etter mye rot, konklusjonen min er: Ta deg en fest, men kutt ut alkohol så snart du har mistanke om at du er gravid! [:)]

SIGNERER DENNE!!![:)][:)]
Var veldig avholden de første pp, men har funnet ut at dersom jeg forblir prøver en god stund framover, blir det litt trist å vinke farvel til champagne og rødvin gang etter gang...[:)] Men den dagen mistanken er der at spira har festet seg - DA er det slutt på champis...da blir det mozell i stedet![:D][:D]

Back
Topp