Å der kom strømregninga

Morena

Gift med forumet
Nettleia var på ca 2000
og strømforbruket på 5500 [:(]

Nettleia er betalt, heldigvis, for den får vi månedlig. Men at strømforbuket skulle bli på over 5000 hade jeg ikke sett for meg i min villeste fantasi [:(] Har ikke råd til dette... Ikke vet jeg hvordan vi skal bruke mindre strøm heller..

Vi har minimalt med lys på om dagene, dusjer for oftes sammen, har helt ny varmepumpe, vasker 4 maskiner med klær for uka, 3 runder med tørketrommel, oppvaskmaskina går hver andre dag ca.

Eneste vi kan kutte ut er vel å ikke bruke tørketrommelen.. Forbanna møkk altså [:'(][:(] Nesten ikke sovet i natt pga møkka regninga. Noen gi meg en jobb og det fort!!!

off dritt med sånn rekningar. eg leste ein gong i vg. at om du kutta ut 2 ganger med tørketrommel i veka så ville du på eit år spare 500 kr. så er nok ikkje så mykje og spare på det.

Samme med oss også det, Ane. Strømforbruket var omtrent helt likt sammenlignet med denne perioden i fjor, bare at det er strømmen som er dyrere, så regninga ble på 1700 kr mer. Nå er den betalt hos oss da, så det er ikke problemet, men jeg skjønner godt frustrasjonen din altså!
Du får delt opp regninga hos strømleverandøren da, helt sikkert! [:)]

Surt!!! [:@]

Og du får helt sikkert delt den opp!!! [8|]

Vi fikk også sjokk når vi fikk strømregninga nå[:'(]... vi trodde at den ville gå ned når vi installerte varmepumpa. Det vi etterhvert fant ut var at slik installatøren hadde stilt inn varmepumpa gjorde at den gikk hele døgnet... varmet og varmet hele tiden. Grunnen var at den aldri fikk sirkulert lufta så sensoren oppfatta den som kaldt hele tiden. Vi endra på vifteinnstillingene og vips så minka forbruket med minst 1000kwt per mnd!! Bare ett lite tips [:)]

Ja det spørs om vi ikke må dele den opp.. Men så på regninga i dag at vi har faktisk brukt dobbelt så mye kwh i desember som i november [8|] Det var sikkert fordi jeg var så lurt at jeg kjøpte lys til å ha på trappa [&o] Pluss at norges energi har a-konto. Vi betaler et forskudd for jan-feb. Bruker vi ikke så mye blir det trukket på neste..

Har sagt det før, og sier det igjen; skjønner ikke hvorfor folk ikke binder strømmen! Vår regning var ett par 100 kr dyrere enn den pleier, men det var pga nettleien.

Vi fikk regning på nesten 8000 kr[:'(]

Vi fikk en regning på 1200kr [8D] 400kr mere enn til vanlig ble det for oss! Vi fyrer med ved, har varme konstant på bade og i gangen + att jeg vasker 3-4maskiner med klær i uka og oppvaskmaskinen går 2 ganger pr.dag ca. (har en bitteliten en for å ha på benken)

Men hva vil det si å binde strømmen ? [&:]
Edit: Jeg leste det akkurat nå [8D]

Vi har vår på 27 øre kwh, så tviler sterkt på at vi taper noe på det.
Tror det er 27 øre iallefall, er ikke langt unna.

Back
Topp