Å der døde selvtillitten min...

vell. Jeg fikk kjeft av min wii da jeg kjøpte fitness programmet med det brettet og det hele. Plutselig este wii figuren min ut.... Guttene hold på å le seg ihjel da, mens jeg bannet høyt inne i meg til den helvetes maskinen......[:'(][8D]

Og så klager h*n om jeg ikke har vært der på en dag eller fem. Fader til treningspress da[:-]

ORIGINAL: Tammiss

Er jo sant da, overvekt gir en rekke sykdommer, og overvektige lever kortre.

Jeg vil absolutt ikke kalle meg selv så overvektig at jeg er i faresonen!!!
Men jeg veier 100kg ca....

ORIGINAL: Lois Lane

vell. Jeg fikk kjeft av min wii da jeg kjøpte fitness programmet med det brettet og det hele. Plutselig este wii figuren min ut.... Guttene hold på å le seg ihjel da, mens jeg bannet høyt inne i meg til den helvetes maskinen......[:'(][8D]

Og så klager h*n om jeg ikke har vært der på en dag eller fem. Fader til treningspress da[:-]

Beklager att eg ler.. Samme skjedde forresten med meg også [;)][8D] Møkka maskin [:-]

ORIGINAL: CHICKA©

ORIGINAL: Tammiss

Er jo sant da, overvekt gir en rekke sykdommer, og overvektige lever kortre.

Jeg vil absolutt ikke kalle meg selv så overvektig at jeg er i faresonen!!!
Men jeg veier 100kg ca....

du er høyere enn henne... ser jo at hun eser ut mye mere en deg[8D] Hun er sikkert rundt 160 høy[8D]

Men hun har jo seriøst andre problemer som forårsaker denne enorme jojo-slankingen.

Hvis man trener litt og prøver å holde seg i fin form så er det ingen som kan si at å leve med 100 kg er så ille [:)]

Hahaha, fy faen som jeg lo nå!!!

ORIGINAL: Vani

jeg visste ikke at wii var så streng!

Å jo da. Og så sist, så hadde jeg gått ned ett kg da, og når sønnen min logger seg på, så spørr maskinen han om hva han synst om insatsen min. Da får han opp fire alternativ fra flott til eh... ikke så flott.
Heldigvis er han bare 7 år da, og kan ikke lese engelsk, så jeg tok en spansk en, og fant opp noe svada om at de ville vite om han hadde holdt seg i aktivitet siden sist.... Fikk han til å trykke på flott selvsagt[8D]

ORIGINAL: Twine

Jahh... det gjorde ikke jeg. Men jeg får mye skryt når jeg trener nå da, så vi er blitt litt mer venner siden sist.

Men det er liksom "var du for opptatt til å trene i går? det er viktig å trene hver dag bla bla bla"
Jaja. Er faktisk en gøy måte å trene på[:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Jahh... det gjorde ikke jeg. Men jeg får mye skryt når jeg trener nå da, så vi er blitt litt mer venner siden sist.

Men det er liksom "var du for opptatt til å trene i går? det er viktig å trene hver dag bla bla bla"

Det er jo faen meg et lure spørsmål[>:] Man kan jo faen ikke si til wii at man har diarè for eksempel. "Jeg hadde DIARÈ!!!!!!!" for fjerde gang "Var du opptatt?"[X(] *Synes jeg ser for meg at alle naboene får vite at jeg satt på driteren i hele går[X(]

Hahahahahaha. det er ikke meningen jeg skal svare altså[:D][8D] Er mer ett retorisk spørsmål... jeg leser det som om det er skrevet på en syrlig måte da. Ikke sikkert det er det som er meningen,men når jeg ser min lille wii figur stå der rund og god, så tar jeg liksom alt til meg som personlig kritikk og fornærmelse[8D]

Må bare si at det er tydelig at hun ikke har forstått forskjellen på slankekur og livsstilsendring, og hva som gjør at hun legger på seg.

Eller, så liker hun å ete og blir trangsslanket, og så fortsetter hun bare når hun kommer ut. [8D]

Det er jo faen meg et lure spørsmål[>:] Man kan jo faen ikke si til wii at man har diarè for eksempel. "Jeg hadde DIARÈ!!!!!!!" for fjerde gang "Var du opptatt?"[X(] *Synes jeg ser for meg at alle naboene får vite at jeg satt på driteren i hele går[X(]

Hahahahahaha. det er ikke meningen jeg skal svare altså[:D][8D] Er mer ett retorisk spørsmål... jeg leser det som om det er skrevet på en syrlig måte da. Ikke sikkert det er det som er meningen,men når jeg ser min lille wii figur stå der rund og god, så tar jeg liksom alt til meg som personlig kritikk og fornærmelse[8D]

Akkurat[>:] Og tror du ikke den jævla nazi treneren VET at du ikke kan svare[>:] Han sitter sikkert og ler av deg inni den lille boksen sin når du fortvilet prøver og forsvare deg[>:]

Hell yeah!!!! Der kommer tjukka igjen. ARGH, nå har hun stilt meg inn på STEP. OMG jeg kommer til å brekke på midten.
Ser han ligger der på gulvet og lurer på meg. "sitter der med beina på bordet og deiger seg i sofaen". Hadde ikke det satans dyret kostet så mye, så skulle jeg personlig gjort HANS liv misserabelt.

Tror jeg fikk av meg ett par kallorier bare nå jeg altså...

Akkurat[>:] Og tror du ikke den jævla nazi treneren VET at du ikke kan svare[>:] Han sitter sikkert og ler av deg inni den lille boksen sin når du fortvilet prøver og forsvare deg[>:]

Hell yeah!!!! Der kommer tjukka igjen. ARGH, nå har hun stilt meg inn på STEP. OMG jeg kommer til å brekke på midten.
Ser han ligger der på gulvet og lurer på meg. "sitter der med beina på bordet og deiger seg i sofaen". Hadde ikke det satans dyret kostet så mye, så skulle jeg personlig gjort HANS liv misserabelt.

Tror jeg fikk av meg ett par kallorier bare nå jeg altså...

Neste gang så "stumper" du i boksen får du slår den på. Da tenker jeg han får seg en lærepenge[>:]

Eller enda bedre,mens den er på! Da får han støt lille jævelen[:D]

nice!!!!

Det vil nok tørke det selvgode fliret av han for en stund ja.
Eller få mannen min til å lage seg en profil, sånn at han får noen andre til å mobbe.....[8D] MOHAHAHAHAHAHA.

Hhahahaha... jeg døøør på meg!
Jeg har kjøpt programmet, men ikke begynt på det enda... vet ikke helt om jeg tør om jeg skal få sånne tilbakemeldinger...

Nå vil jeg ikke akkurat si at 19kg er noen "få" kg akkurat, og som flere andre nevner er du sikkert litt høyere enn hun der og?[;)]
De opplyser jo ikke akkurat om BMI, det hadde vel sagt litt mer om hvordan du ligger ann i forhold til henne[:D]

Forøvrig må jeg og si at jeg nettopp fikk tak i et bedre "treningsprogram" til wiien, EA sports personal trainer, myyyye bedre enn wii fit- da de har lagt opp fulle treningsprogram istede for enkeltøvelser. Mye  mer motiverende og![:)]
Har bare prøvd den i kveld da, men tror nok jeg er hekta[:D]
-tror ikke den ser ned på meg om jeg ikke trener i morgen heller i motsetning til fiten[:D]
har bare brukt fit som vekt den siste mnden, kan tro den er lite fornøyd med meg[8D][:D]

Vennen da...

Det der skal du bare DRITE I !

Du er kjempefin slik som du er, og det ser IKKE ut som du er rundt 100Kg snuppa ! [:)]

Jeg vil ikke fornærme noen her, men jeg synes man tar litt lett på å oppmuntre folk til å være fornøyd med å være overvektige.

Om man har en BMI på over 30 regnes man faktisk i klassen obese, som innebærer mange alvorlige helserisikoer. Man velger selv sitt eget liv, og jeg skal ikke kritisere noen for hvordan de behandler seg selv. Men jeg synes ikke det er positivt å applaudere en livsstil som faktisk er risikofylt.

ORIGINAL: hildemor_84

ORIGINAL: VR

Jeg vil ikke fornærme noen her, men jeg synes man tar litt lett på å oppmuntre folk til å være fornøyd med å være overvektige.

Om man har en BMI på over 30 regnes man faktisk i klassen obese, som innebærer mange alvorlige helserisikoer. Man velger selv sitt eget liv, og jeg skal ikke kritisere noen for hvordan de behandler seg selv. Men jeg synes ikke det er positivt å applaudere en livsstil som faktisk er risikofylt.

er jo ingen som applauderer noen for å være overvektige[8|] kan se bra ut om man har noen kilo for mye..selvfølgelig er det helsefarlig å være overvektig, alle vet det,men syns ofte det kan gå litt vel langt jeg... selv er jeg ikke så fornøyd med kroppen, når bmi en sa jeg var overvektig ble jeg direkte lei meg[&o] tror ikke så mange hadde tenkt på meg som overvektig altså...realistisk så er jeg faktisk ganske så normal.. (mitt problem er bare det at jeg er så mye mer enn jeg var før). Usj ikke løye at mange har så forvridd bilde av seg selv i dagens samfunn[&o] mener ikke at man skal ignorere det at man blir større og større enn man var før,men er da grenser for hvor mye en skal høre om det... heller ikke alle som er overvektige som lever noe særlig usunt!!!

Det er en forskjell på å være overvektig og obese. Om man er ca 100kg+ / lavere enn 180cm rangere man som obese (WHO), ut i fra bmi. Bmi går som kjent ut vinduet om man har trent en del. F.eks er jeg selv overvektig i følge bmi, men har en fettprosent som forteller meg at jeg ikke er det.
Grunnen til at det er mye fokus på det er selvsagt fordi det er farlig. Det ligger omtrent likt med røyking når det gjelder helserisiko. En farlig sak som har dukket opp mer i moderne tid, spesielt i England, er at i stede for å faktisk innse at det er et problem har grensene for hva som er normalt blitt flyttet. Dette er selvsagt ikke bra, fordi det gir inntrykk av at ting er normalt, mens det egentlig ikke er det.

Jeg vet ikke noe om hvordan du er, og min henstilling var mer i generell retning i forhold til inntrykk jeg har fått her på forumet ved forskjellige anledninger.

ORIGINAL: VR

Føler ikke at denne kommentaren tregte å komme i denne tråden faktisk, her er det snakk om
ei jente som fødte et barn for bare 5-6 mnd siden (ser ikke tickeren akkurat nå) som mener selvtillitten er knekt pga denne artikkelen.
Er det ikke naturlig å oppmuntre en person i denne situasjonen? Bruker ikke kroppen gjerne et år på å komme tilbake til før sv.skap vekt osv?
Er det ikke riktig å nevne at 19kg ikke er det samme som et par kg?
Og påpeke at høyden også spiller inn iforhold til BMI?[8|]

Er da ikke en eneste person her som nekter for at Kirsty Allen trenger å gå ned i vekt fordi vekten hennes er helsefarlig[;)]

Back
Topp