Å dele savnetmeldinger på facebook

Kengu

Forumet er livet
VIP
Gjør du det ?

Selv deler jeg kun når politiet har gått ut med den meldingen men ser flere som deler uansett.

Gjør du det ?

Selv deler jeg kun når politiet har gått ut med den meldingen men ser flere som deler uansett.

Før gjorde jeg det, helt til jeg begynte å tenke at det kanskje ikke var mennesker som var savnet i den forstand som meldingen sa. Men at det var en grunn til at de var blitt tatt bort, hadde rømt el. Så nå gjør jeg som deg. Kun når det er politiet som har lagt ut.

Kan dele hvis det er politiet, ellers deler jeg kun hvis det er folk jeg kjenner godt og som jeg vet er borte!

Jeg deler aldri savnet meldinger, ville kanskje gjort de om det var politiet som hadde publisert det, men det har jeg enda ikke sett

Nei. Har ikke sett meldinger fra politi, så vet ikke om jeg ville delt de. Men fra andre, nei.

Hvis savnetmeldingen er bekreftet hos politiet, kan jeg dele. Ellers deler jeg ikke. Kan jo være så mange grunner til at noen "forsvinner" også, og man vet ikke hvilken hensikt etterlyseren har..

Nå har jeg ikke facebook lenger, men før gjorde jeg det kun om det var organisasjonen missing people som sto bak. Men ble smått irritert på folk som delte ALT i hytt å pine så valgte rett og slett å bare fjerne hele fb.

Nei.
Kunne nok gjort det om det var noen jeg kjente godt.

Jeg deler aldri noe som helst på facebook. Uansett hva det er.

Før gjorde jeg det, helt til jeg begynte å tenke at det kanskje ikke var mennesker som var savnet i den forstand som meldingen sa. Men at det var en grunn til at de var blitt tatt bort, hadde rømt el. Så nå gjør jeg som deg. Kun når det er politiet som har lagt ut.
Ja det er grunnene til at deler kun fra politiet. Vet politiet gikk ut og advarte mot å dele uktitisk ogs

Kun fra politiet og hvis det er i mitt område

Vet aldri om noen løper fra vold og misbruk eller om de faktisk er savnet

Jeg deler ikke, men ser mange andre som deler! Tenkte på det for senest 5 minutter siden da mange på fb hadde delt et sånt innlegg. Merker også at det ofte er "den eldre garde" på fb som deler ukritisk!

Kunn fra politiet... Ellers er det umulig å vite, kan jo være foreldre som leter etter barnevernsbarn i beredskapshjem de feks.... Skremmende at så mange deler, de kan jo faktisk ikke vite.

Back
Topp