Å dele nyheten!

Hybelkaninen

Elsker forumet

Når og hvordan skal dere dele nyheten jenter?

Mannen fikk bilde av en positiv test mens han var på jobb ;) Mamma fikk vite det i telefonen i kveld (vi snakker om alt, så jeg klarer ikke holde det hemmelig) og bestevenninnen min fikk vite det under trening i dag! Vi feirer jul med svigers, så småen skal ha på seg en body med teksten "Jeg skal bli storebror", så får vi se hvor fort de oppdager det ;)

Terminen er 13. august, men jeg har aldri hatt noe forhold til 12-ukers regelen, selv om jeg forstår godt at man ikke ønsker å dele noe før man selv er sikker! 

har bestilt "jeg skal bli storebror"tskjorte som han skal få i gave på julaften.. da er mamma, bror og dama her.. så har han den på seg 1. juledag - da treffer vi hele familien på både min og mannens side :)
så da er vel bomba "slept" - før 12 uker da, men skal på ul til uka og om alt er bra da, så satser jeg på at det går bra :)

har sagt det til en del på jobbene våre nå. for min del mest fordi jeg er ganske kvalm og ikke elsker å tømme bekken da;)  og fordi vi har endel smitte jeg vil holde meg unna. Vet ikke når vi sier det til familien. Regner med det blir nærmere nyttår. Har heller ikke et sånt veldig forhold til å vente 12 uker. Skjer det noe er det igrunn ok, om jeg kan si hvorfor jeg er lei meg evt..

Her har sambo lyst til å slippe nyheten på julaften, men jeg er litt usikker på den. 
Vi skal feire jul med foreldrene hans, søsteren og tanta hans, og faren min. 
Jeg er mest "redd" for faren min, siden han har vært besatt på at jeg må passe på å gjøre ferdig studiene mine (jeg har nettstudier som vil gjøre det "lettere"). 
En annen jeg er redd for å fortelle det til er jo broren til bf, han har sagt siden vi fikk unge at vi aldri i verden måtte finne på å skaffe oss to! Han mente det var nok med en, men har selv to. 

Vi har ei lita jente fra før, og vi ønsker oss to til. 
Men når jeg er nesten helt sikker på at nyheten kommer til å "ødelegge" jula, så tror jeg ikke det er så smart å fortelle det til nesten alle på julaften. Vil ta det med hver og en alene, istedet for de fleste samtidig. 

Viktigste er at vi gleder oss kjempe masse til august, og lille nurket kommer! :) Må bare bli enige om hvordan vi skal fortelle det til alle. Noen råd? 

Så kjedelig at du er redd for at de vil ødelegge den gode nyheten! Tror du virkelig de kommer til å være så negative da? Mange som sier ting fordi de er bekymret og redde, mens når det først er i gang så vil de bli glade og støtte dere? Dere har i hvertfall hverandre og det er jo det viktigste :)

Lillybelle91 skrev:
Her har sambo lyst til å slippe nyheten på julaften, men jeg er litt usikker på den. 
Jeg er mest "redd" for faren min, siden han har vært besatt på at jeg må passe på å gjøre ferdig studiene mine (jeg har nettstudier som vil gjøre det "lettere"). 
En annen jeg er redd for å fortelle det til er jo broren til bf, han har sagt siden vi fikk unge at vi aldri i verden måtte finne på å skaffe oss to! Han mente det var nok med en, men har selv to. 

Men når jeg er nesten helt sikker på at nyheten kommer til å "ødelegge" jula, så tror jeg ikke det er så smart å fortelle det til nesten alle på julaften. Vil ta det med hver og en alene, istedet for de fleste samtidig. 

Viktigste er at vi gleder oss kjempe masse til august, og lille nurket kommer! :) Må bare bli enige om hvordan vi skal fortelle det til alle. Noen råd? 

Hybelkaninen skrev:
Så kjedelig at du er redd for at de vil ødelegge den gode nyheten! Tror du virkelig de kommer til å være så negative da? Mange som sier ting fordi de er bekymret og redde, mens når det først er i gang så vil de bli glade og støtte dere? Dere har i hvertfall hverandre og det er jo det viktigste :)

Jeg tror ikke alle vil være så negative til det. Men jeg tror likevel ikke at vi burde fortelle det på julaften, jeg vil enten fortelle det før eller rett etter. Men om bf plutselig bestemmer seg for å fortelle det på julaften uansett hva jeg mener, så skal jeg hvertfall få han til å si det mens vi pakker opp gaver og ikke under middagen. Høhø. Ser for meg at det kanskje blir en litt "mildere" stemning da. 

Moren min ble helt hysterisk glad da vi fortalte at hun skulle bli bestemor da jeg var gravid med nr1, så vet at hun kommer til å ta dette bra også- samme med bestemoren min, så kan hvertfall trøste meg med det :) Og håper på at alt går bra når vi slipper nyheten, uansett når det blir :)

Dollface skrev:
har bestilt "jeg skal bli storebror"tskjorte som han skal få i gave på julaften.. da er mamma, bror og dama her.. så har han den på seg 1. juledag - da treffer vi hele familien på både min og mannens side :)
så da er vel bomba "slept" - før 12 uker da, men skal på ul til uka og om alt er bra da, så satser jeg på at det går bra :)

Signerer dette ;) Jeg skal på UL til mandag, og er alt bra så skal vi dele nyheten med familie, venner og kjente :) Greier ikke vente helt til uke 12!

Lillybelle91 skrev:

Vi er i samme båt... Men er mamma som er problemet her. Har omtrent forberedt forsvarstale til tida jeg skal fortelle henne.. Hadde egentlig tenkt å si det før jul, men fant ut at jeg venter til januar.. Er redd for at hun skal bli sur hele jula. =/ Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er "redd" for å si det til henne. Jeg er jo en selvstendig voksen som forstår konsekvensene av valget mitt. Dette barnet er høyt ønsket og hjertelig velkommen.  Og jeg VET at jeg kan gi barnet mitt alt det trenger. Elsker barnet mitt alt.

Jeg har fortalt det til foreldra mine, de ble lykkelige over nyheten! :)
Skal si det til svigerforeldre og besteforeldre på julaften! Planen er å vente til alle pakkene er pakket opp, så skal jeg og bf gå inn på et annet rom å knyte et stort rødt bånd med sløyfe rundt magen og komme ut igjen og si her en den siste gaven! Gleder meg sååå mye til å se ansiktsutrykkene dems! ;)

Sis_90 skrev:
Jeg har fortalt det til foreldra mine, de ble lykkelige over nyheten! :)
Skal si det til svigerforeldre og besteforeldre på julaften! Planen er å vente til alle pakkene er pakket opp, så skal jeg og bf gå inn på et annet rom å knyte et stort rødt bånd med sløyfe rundt magen og komme ut igjen og si her en den siste gaven! Gleder meg sååå mye til å se ansiktsutrykkene dems! ;)

Hi-hi, den var morsom! Kanskje jeg "låner" den ideen. Tenkte selv å si det på julaften. Men søster til samboer fikk vite det i dag, hun spurte direkte, så klarte ikke lyge... Nyheten ble tatt godt imot. Vet at resten av familien også vil bli kjempeglade.
tror de fleste går å venter på at mini skal bli storebror

Jeg fortalte det til pappa en uke etter positiv test/IKM, synes det ville være godt med hans støtte/forståelse om det ikke gikk bra.
Svigers fikk vite nå rett etter UL m/bankende hjerte 7+3.  <3
Trollfrøkna fikk vite ganske fort etter positiv test, vi har jo "prøvd sammen" i høst
Vi har også fortalt til nærmeste venner.

Så venter vi med FB og andre slektninger og sånn til uke 12

gubben her vil og fortelle det julaften, men jeg er skeptisk. vil veldig gjerne vente en stund, siden jeg ble gravid såpass fort etter fødsel så er det jo større sjanse for at det kan gå galt. så da har jeg liksom ikke lyst å publisere det i full skala... :-/

Back
Topp