Å bytte jobb i graviditeten...

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Er det flere her som blir å bytte jobb midt i graviditeten?

Vi flytter om 1 måneds tid og kommer til å flytte til en helt annen del av landet. Må derfor bytte jobb og hadde begynt å søke nye jobber før jeg fant ut av graviditeten. Har nå blitt kalt inn til intervju i morgen. Har ingen planer om å fortelle om graviditeten før jeg evt. blir tilbudt stillingen.
Dersom jeg får jobben, vil jeg trolig ikke kunne starte før i midten av september pga. Flytting og innkjøring av ungene i ny barnehage. I midten av september vil jeg være nesten 30 uker, som vil si at jeg ikke kan jobbe mer enn 1,5 mnd før jeg går ut i permisjon. Forutsatt at formen tillater det og legen tillater det.
Den nye jobber fører til at jeg går fra 2-delt til 3-delt turnus, altså vil jeg begynne med nattevakter igjen.
Vet at jeg kan få tilrettelagt slik at jeg slipper netter.
Den nye jobben vil kunne gi meg litt bedre uttelling økonomisk i forhold til foreldrepenger, men samtidig er jeg redd for at jeg skal ende med sykemelding før jeg får startet i den nye jobben. Er redd for å ende opp med å gi et dårlig førsteinntrykk ved å starte ny jobb og bli sykemeldt før jeg får startet og så gå rett i permisjon.
Er stor fare for det grunnet risikosvangerskap og at jeg har hatt preklampsi med de 2 første. Fastlegen snakker allerede om sykemelde meg rett før jeg går ut i ferie.

Lurer i grunn på om det er andre som har erfaring med å bytte jobb så sent i svangerskapet og hvordan gikk det?
 
Ansetter de kvinner i fertil alder risikerer de det. Og det er jo uansett ikke engang snakk om ett år, og forhåpentligvis blir du værende der mye lenger enn det. Krysser fingrene for at du får jobben!
 
sniker
Du kan potensielt komme til å jobbe der i 20-30 år - om de dømmer deg som arbeidstaker basert på ett arbeidsår ser du er gravid og i permisjon så er de ikke riktige i nepa ;)
Dra på intervjuet og ikke tenk for mye på hva hvis. Får du jobben så går du evt rett i sykemelding eller jobber noen uker, også var det jo isåfall DEG de ville ha, så da er du tilbake i full sving mår babyen er født og du er ferdig med å være hjemme :) synes ikke vi kvinner skal bruke for mye tid på å ha dårlig samvittighet for arbeidsplassen fordi vi holder på med DEN VIKTIGSTE jobben for samfunnet aka lage nye arbeidstakere for fremtiden :D
Skjønner som sagt bekymringene dine, men om arbeidsplassen lar inntrykket av deg som høygravid arbeidstaker være bestemmende for sitt inntrykk av deg de neste 10-15 åra vil jeg si de har et problem ;)
Lykke til!
 
Back
Topp