Å bli tobarnsmor

• Trådstarter Trådstarter Bkno29
  • Opprettet Opprettet
B

Bkno29

Guest
Hei.. Noen her som skal bli tobarnsmor nå? Eller noen som kan fortelle hvordan det er og bli tobarnsmor?
Jeg gleder meg så innmari mye nå!
Eneste jeg bekymrer meg for er at samboer ikke rekker fødsel..
Kommer hjem en uke før termindato

:)

Jeg skal bli det :)
Jeg gleder meg masse men er litt nervøs også, på hvordan overgangen blir osv..hører de fleste sier at selve jobben begynner når man går fra 1 til 2, så er ikke en så stor overgang fra 2 til 3-4 om du skjønner hva jeg mener , men det vil jeg tro varierer fra person til person da og man kan jo ikke høre på alt de andre sier :)
Men lillebror er veldig ønsket og vi gleder oss masse på å bli 4 stk :)

Jeg skal bli to barnsmor. Gleder meg, men blir jo litt uvant også ettersom jeg er vane med å gi all oppmerksomhet til et barn. Går seg sikkert helt fint til. Må finne en fin balanse mellom alle deler i hverdagen slik at barna får de de trenger av foreldrene sin tid tenker jeg.

Eg og blir 2 barnsmamma. Blir nok store omveltninga, men ser positivt på da:)

Ja! Tenker også åfte på hvordan jenta vår vil reagere, hun er bare to år. Men tror det skal gå greit med tanke på sjalusi ogl.
Lurte på om jeg skulle si til nermeste familie at di kanskje kunne tatt med noe til henne istedet, for vi har jo alt vi trenger til babyen?

Eg skal og bli tobarnsmamma. Veldig spent på hvordan størstejenta tar det. Ser for meg at ho synes det e veldig stas i begynnelsen for så å gå over i litt sjalusi..
Man finner sikkert en balanse etterhvert. Det er jo en stor overgang for både mamma pappa og storesøster.

Ja! Tenker også åfte på hvordan jenta vår vil reagere, hun er bare to år. Men tror det skal gå greit med tanke på sjalusi ogl.
Lurte på om jeg skulle si til nermeste familie at di kanskje kunne tatt med noe til henne istedet, for vi har jo alt vi trenger til babyen?
Kanskje det hun er jo så ung så det kan jo være en ide. Han min er så stor at jeg tror han har større glede av å gi gave som han har kjøpt til babyen enn å få noe selv. Må nesten se ungene litt an på slike ting.

Eg skal og bli tobarnsmamma. Veldig spent på hvordan størstejenta tar det. Ser for meg at ho synes det e veldig stas i begynnelsen for så å gå over i litt sjalusi..
Man finner sikkert en balanse etterhvert. Det er jo en stor overgang for både mamma pappa og storesøster.
Det er slikt jeg også ser det for meg hos oss, tror det er derfor viktig og dele oppmerksomheten til barna, nå tenker jeg ikke på rett etter fødselen, men det kommer uker og mnd etter dette hvor jeg tror sjalusi kan komme.

Håper det blir tid å overskudd til å gi storesøster oppmerksomheten hun trenger.

Hei.. Noen her som skal bli tobarnsmor nå? Eller noen som kan fortelle hvordan det er og bli tobarnsmor?
Jeg gleder meg så innmari mye nå!
Eneste jeg bekymrer meg for er at samboer ikke rekker fødsel..
Kommer hjem en uke før termindato

:)
Jeg blir tobarnsmor nå:) Gleder meg men tror det blir travelt :P

Håper samboeren din kommer hjem før baby kommer :)

Blir også tobarnsmamma! Helt utrolig egentlig.. Hadde ikke sett det for meg for ett år siden :p
Vet at det blir hektisk, og lurer på hvordan det blir med storesøster som ikke kan gå skikkelig enda! Blir vanskelig å bære på begge to samtidig :-) men finner nok ut av det!

Blir også tobarnsmor. Både gleder og gruer meg.
Denne gangen er jeg alenemor, og føler svangerskapet har "forsvunnet" litt i alt det andre jeg har hatt å stri med... :(

Gleder meg enormt til svangerskap og fødsel er overstått, og ikke minst til å få møte lillesøster! :)
Men "gruer" meg litt til å ha eneansvaret for to barn... :(
Livredd for å ikke strekke til... Har heller ingen å prate om det med, og full i hormoner så det hjelper vel ikke akkurat på selvtilliten... :(

Blir også tobarnsmamma nå :)
Kommer til å bli både spennende å skummelt tror jeg.
Har snakket en del om babyen men hun er ikke så intrisert så har ikke rukket å snakke om sykehuset osv enda :( håper på å få brukt like mye tid på begge :) Går nokk bra :D

Håper samboeren din kommer hjem før babyen kommer :)

Ja skal bli tobarnsmor selv :) har ei som blir 5 år, så tror det vil gå veldig greit jeg :) men alltid spent på hvordan hverdagen blir for det. Håper jeg bare slipper kolikk baby denne gangen. For da blir det hardt.

Er veldig bevisst på at vi ikke skal glemme hun største, selvom hun klarer mye selv. Så er det viktig for oss at hun føler seg inkludert og får oppmerksomhet . så hun skal få hjelpe om hun ønsker. Virker som hun gleder seg kjempe masse til å bli storesøster. Veldig stolt når hun snakker til andre om det hvertfall :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Denne gangen er jeg alenemor, og føler svangerskapet har "forsvunnet" litt i alt det andre jeg har hatt å stri med... :(

Gleder meg enormt til svangerskap og fødsel er overstått, og ikke minst til å få møte lillesøster! :)
Livredd for å ikke strekke til... Har heller ingen å prate om det med, og full i hormoner så det hjelper vel ikke akkurat på selvtilliten... :(

Skjønner at du gleder deg til at svangerakapet er over, det gjør jeg også. Fikk liksom ikke like god tid denne gang til og nyte det med ei lita og er mye alene også da sambo jobber turnus.
Jeg tror det blir og gå kjempe fint for deg! Alt i ditt tempo :)

Skjønner at du grugleder deg da. Jeg tenker at det er viktig at du har noen å snakke med. Ta kontakt med helsestasjonen. Det er mye bedre å be om litt hjelp/veiledning før de store problemene oppstår enn når du står midt oppi dem.

Du kommer helt sikkert til å takle dette kjempefint! Men det er viktig å utnytte den hjelpen man kan få. Lykke til!

Ikke enkel situasjon, du får ta dag for dag og bruke de små gledene i hverdagen til å styrke familien. Kanskje du møter drømmemannen som vil være en del av familien også, hvem vet. Men kan være lurt å få noen å snakke med, noen fagfolk så du får luftet bekymringer og slikt. Ikke lett og si alt til familie og venner. Se om det er noen grupper eller noe sånn for aleneforeldre. Er jo noen plasser de har det og hvor de hjelper hverandre og finner på ting sammen med barna. Ellers bruk barselgruppe for det den er verd, hvis du kommer overens med dem andre. Tror alt vil gå fint med dere.

Ikke enkel situasjon, du får ta dag for dag og bruke de små gledene i hverdagen til å styrke familien. Kanskje du møter drømmemannen som vil være en del av familien også, hvem vet. Men kan være lurt å få noen å snakke med, noen fagfolk så du får luftet bekymringer og slikt. Ikke lett og si alt til familie og venner. Se om det er noen grupper eller noe sånn for aleneforeldre. Er jo noen plasser de har det og hvor de hjelper hverandre og finner på ting sammen med barna. Ellers bruk barselgruppe for det den er verd, hvis du kommer overens med dem andre. Tror alt vil gå fint med dere.

Tusen takk for gode ord :)
Ja vil jo tro at det skal gå bra! Eg nok bare litt ekstra sliten nå rett før termin.

Skjønner at du grugleder deg da. Jeg tenker at det er viktig at du har noen å snakke med. Ta kontakt med helsestasjonen. Det er mye bedre å be om litt hjelp/veiledning før de store problemene oppstår enn når du står midt oppi dem.

Du kommer helt sikkert til å takle dette kjempefint! Men det er viktig å utnytte den hjelpen man kan få. Lykke til!

Tusen takk for gode ord! :)
Ja spørs om jeg ikke skal prøve å få tatt det opp med jordmor neste gang!

Skjønner at du gleder deg til at svangerakapet er over, det gjør jeg også. Fikk liksom ikke like god tid denne gang til og nyte det med ei lita og er mye alene også da sambo jobber turnus.
Jeg tror det blir og gå kjempe fint for deg! Alt i ditt tempo :)

Tusen takk for gode ord! :)

Ja det er egentlig helt rart hvordan dette svangerskapet har forløpt kontra det første! Prøver å huske på at mest sannsynlig er dette siste gang jeg går gravid og at jeg bør nyte det, men vil allikevel bare bli ferdig nå!

Back
Topp