Å bli tatt på magen..

#funneroen

Blir kjent med forumet
Er det flere enn meg som synes det er ubehagelig når folk skal ta de på magen? o_OMan tar jo ikkje folk på magen ellers. Og synes det er vanskelig å si til folk at eg ikkje vil de skal ta på meg når de kommer glisende med hendene først "ååååå!". Men det er jo langt over intimsonene min å tafse meg på magen. :nailbiting:
 
Er det flere enn meg som synes det er ubehagelig når folk skal ta de på magen? o_OMan tar jo ikkje folk på magen ellers. Og synes det er vanskelig å si til folk at eg ikkje vil de skal ta på meg når de kommer glisende med hendene først "ååååå!". Men det er jo langt over intimsonene min å tafse meg på magen. :nailbiting:

De eneste som har gjort det så langt er svigerforeldrene mine. Kan være enig i at det føles litt unaturlig, men jeg prøver samtidig å tenke at de bare vil kose med babyen og der er jo egentlig veldig koselig ❤ Hadde det vært mer perifere folk som skulle tatt meg på magen, så vet jeg ikke helt hvordan jeg hadde reagert o_O Det går faktisk an å beundre magen på avstand tenker jeg! :p
 
Om noen prøver seg (tviler :woot:) på det kommer jeg til å si klart i fra om at det ikke er greit. Man er ikke fritt vilt (det gjelder både kommentarer om f.eks. Størrelse eller å ta for seg på magen) selv om man er gravid!
Er bare å minne om den berømte meteren det, i disse dager!
 
Huffameg!
Har ikke opplevd det enda og håper jeg slipper.
De eneste jeg er komfortabel med at tar meg på magen er ungene og mannen.
Min egen mor får ikke en gang lov, det kan være hun får en invitasjon dersom babysparker så det kan kjennes på utsiden, men det er annerledes :Heartred
 
Ææææ jeg HATER det! Har spesielt to venninner + en svigermor som er helt ekstrem på å gni meg på magen helt uten forvarsel. Jeg får helt fnatt. Til vanlig er jeg ikke en klemme-person en gang (med unntak av samboer og minstejenta), og kjenner jeg stivner helt. Har heller aldri vært tøff nok til å si at jeg ikke takler det, verken sist gang eller hittil. Men samboern min skjønner meg godt og relaterer da han tidligere grodde skikkelig hipsterskjegg og folk (venner, familie, folk på byen!!!!) plutselig syntes det var OK å «kjenne» på skjegget hans uten å spørre. Veldig spesielt
 
I dag ble jeg tatt på magen av en kollega. Vi jobbet veldig tett i fjor, så jeg kjenner henne godt. Hun tok meg på magen og sa, så stor du har blitt. Så stor er jeg da ikke, men kulen er godt synlig. Det var nok noe med at jeg akkurat hadde spist, og klærne i dag.

Jeg prøver å ikke la meg påvirke, og så lenge det kun er henne så går nok det fint .
 
Heldigvis har ikke dette skjedd meg ennå. Er vel fordi jeg jobber hjemmefra og har flyttet til ny plass hvor bare et par stykker vet at vi er gravide.
Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert om noen hadde gjort det. Hadde nok blitt litt satt ut om fremmede hadde gjort det. Slekt og venner er det noe annet med såklart.
 
Jeg er ikke komfortabel med å bli tafset på magen, gravid eller ikke. En ting er nær familie og venner, men magen min skal ikke være allemannseie.

I...Hun tok meg på magen og sa, så stor du har blitt. Så stor er jeg da ikke, men kulen er godt synlig. Det var nok noe med at jeg akkurat hadde spist, og klærne i dag.
Er det bare meg som blir provosert når folk sier "så stor du har blitt"? o_O Jeg har fått høre et par ganger at jeg har blitt større, og jeg kan ikke akkurat si at det faller i god jord. Har ikke fått veldig tydelig gravidmage enda, bare blitt litt større i magen. Kan ikke folk heller si at man ser fin ut hvis man først skal si noe? Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til kropp og unngår å snakke om min egen, så jeg er ikke spesielt komfortabel med å få kommentarer på at jeg ser tjukk ut.
 
Jeg ble veldig overrasket da en venninne (ikke nærmeste) klappet meg på magen. Ikke ubehagelig, men har aldri opplevd det før. Haha... en rar ting å klappe på andres mager, men no hard feelings fra min side. Det er jo bare fint ment :)
 
Heldigvis ingen som gjør det i min omgangskrets uten å spørre.
Syns det er veldig ubehagelig til og med når kjentfolk gjør det. Men så lenge de spør så biter jeg tenner litt sammen, er ikke så ofte de vil kjenne heldigvis :happy:
Men om det er noe som skjer ofte så bør man nok ta litt mot til seg å si at man ikke vil det! Tvilsomt at det gjentar seg når folk har fått beskjed om å ligge unna magen ;)
 
Kan ikke huske noen har klappet meg på magen uten invitasjon. Hendte jeg spurte om enkelte ville kjenne på spark. Altså kjentfolk.. :hilarious:

Fikk kjenne baby bevege seg i magen til ei venninne for noen år siden, hun spurte om jeg ville. Syns det var koselig og rimelig sprøtt å kjenne på en sprelsk alien! :hilarious:

Men altså, ingen vits å ta folk på magen uten avtale. og i hvert fall ikke før man har skikkelig mage og kan kjenne bevegelser..

Ei tidligere kollega som vi møtte på butikken kom brasende og strøk ei venninne av meg på magen mens hun sa: «ser det er noe på gang her ja!» Eh, NEI! Hun var ikke gravid! Pinlig :facepalm::hilarious:
 
Jeg er ikke komfortabel med å bli tafset på magen, gravid eller ikke. En ting er nær familie og venner, men magen min skal ikke være allemannseie.


Er det bare meg som blir provosert når folk sier "så stor du har blitt"? o_O Jeg har fått høre et par ganger at jeg har blitt større, og jeg kan ikke akkurat si at det faller i god jord. Har ikke fått veldig tydelig gravidmage enda, bare blitt litt større i magen. Kan ikke folk heller si at man ser fin ut hvis man først skal si noe? Jeg har alltid hatt et anstrengt forhold til kropp og unngår å snakke om min egen, så jeg er ikke spesielt komfortabel med å få kommentarer på at jeg ser tjukk ut.


Jeg liker det ikke, men jeg prøver å vri det positivt: magen vokser og jeg lager en baby. Når det er sagt så er det ikke mange som får ta på magen min heller. De fleste som ønsket det sist graviditet spurte først, og da var jeg kommet en god del lengre ut i svangerskapet. Typ, rett før termin og det er gøy å kjenne på spark. Jeg synes nok det er mer greit at elevene gjør det enn kolleger (mulig det har noe med opplæringsgenet å gjøre).. Jeg er helt enig i at å kommentere på størrelsen er en uting, men det er dessverre slik det har blitt, og før vi får gjort noe med det, så må vi velge å se det positive i de kommentarene vi får.
 
Jeg liker det ikke, men jeg prøver å vri det positivt: magen vokser og jeg lager en baby. Når det er sagt så er det ikke mange som får ta på magen min heller. De fleste som ønsket det sist graviditet spurte først, og da var jeg kommet en god del lengre ut i svangerskapet. Typ, rett før termin og det er gøy å kjenne på spark. Jeg synes nok det er mer greit at elevene gjør det enn kolleger (mulig det har noe med opplæringsgenet å gjøre).. Jeg er helt enig i at å kommentere på størrelsen er en uting, men det er dessverre slik det har blitt, og før vi får gjort noe med det, så må vi velge å se det positive i de kommentarene vi får.
Ja jeg tror det å ta gravide på magen er nok ment som en hyggelig gest, men når man ikke pleier å stryke folk på magen til vanlig så syns jeg det er rart å gjøre det på gravide :p Elevene dine/barn er unnskyldt tenker jeg også.
Jeg tror at det å kommentere størrelse har vært vanlig i alle år, men så har vår holdning til kropp endret seg. Vi er mer selvbevisst og utseendefokusert, vi er også mer overvektige enn hva vi var for 40-60 år siden (altså folk generelt, ikke gravide). Så har vi sosiale medier som påvirker vår selvfølelse i større eller mindre grad. Jeg tipper det er sammensatt, men at disse tingene har noe å gjøre med vår opplevelse av å få kommentarer på kropp når vi vokser i en graviditet.
 
Synes ingenting om det.
Var i bursdag her om dagen, hvor bestemora til ei jente på 6 år sier "gå bort å spør om du får kjenne på magen".
Pappan til jenta brøt inn og fikk avledet barnet, da han skjønte at det gjor meg ukomfortabel.
Dette sa hun altså fremfor hele selskapet.
Ga beskjed til hun dama at jeg ikke er noe sirkus attraksjon og at kroppen min har jeg for meg selv.

Føler meg ikke komfortabel med at hvem som helst skal gå rundt å ta på meg. Og i allfall ikke så tidlig som nå når jeg ofte føler magen er mer pudding enn babymage :oops:
 
Jeg syns alt som kommer uinvitert er ubehagelig og spesielt. Det gjelder også kommentarer om magen. Plis, ikke si noe om magen min eller ta på den med mindre du først spør om det er greit, liksom. Når det er sagt syns jeg det er helt greit at små barn spontant kommer bort og tar på magen min. Og når jeg først blir tatt på magen av noen (som jeg kjenner godt nok) så syns jeg det er veldig kos.
 
Det er faktisk litt godt å høre at det er så mange som synes det er ubehagelig, selv om det bare er ment godt fra de som gjør det. Er overraskende mange som har tatt på magen min allerede, tror det er fordi folk oppfatter meg som veldig åpen (sjøl om eg egentlig ikkje e det) og noen dager føler eg det er tarmgassen min de står å klapper på. :joyful:

Men som mannen min sa; "å gå å ta deg på magen e jo som om folk skulle tatt meg på pungen og si godt jobba, men det e d ingen som gjør." :hilarious:
 
Egentlig aldri opplevd det før tror jeg, men ble det i går og følte det veldig kleint fordi hun tok jo oppe på flesket og ikke nede der babyen er :hilarious:
 
Det er faktisk litt godt å høre at det er så mange som synes det er ubehagelig, selv om det bare er ment godt fra de som gjør det. Er overraskende mange som har tatt på magen min allerede, tror det er fordi folk oppfatter meg som veldig åpen (sjøl om eg egentlig ikkje e det) og noen dager føler eg det er tarmgassen min de står å klapper på. :joyful:

Men som mannen min sa; "å gå å ta deg på magen e jo som om folk skulle tatt meg på pungen og si godt jobba, men det e d ingen som gjør." :hilarious:
Haha må ærlig si at mannen her har fått pungen sin gratulert :knegg: (av en nær venninne av oss bare litt for morro skyld xP) hun syns de var så mangen som på en måte bare gratulerte meg og syns de var på tiden han og fikk en gratulasjon på god jobb jennomført :knegg: (fikk gratulasjon av henne jeg og alså xp)
 
Svigerfar gjorde det i helga, og jeg kvapp skikkelig til. Sa ingenting, men tror kroppspråket sa det som var nødvendig... Det var jo bare godt ment av han, men jeg er ikke der ass!
 
Back
Topp