Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg ble strippet på termindag med Thomas, jordmor "gikk inn" for å mykgjøre, tøye livmoråpningen, den gikk da fra 1-3 cm:-)
Men jeg vet ikke helt om jeg vil denne gang, vannet gikk dagen etter på og da var det svart, så den som måtte settes igang var meg :-S Noe som resulterte i en lite hyggelig fødsel.
Men vil heller ikke gå for lenge på overtid, så "time will show":-D
de røske i livorhalsen for å se om d kan få virkning t å modnes t fødsel.....gjør jæææææææææææææææææææææææææææææææææææævlig vondt , de prøvde 1 gang på meg og aaaaaaldig mer!! :S
Jordmor stikker inn et par fingre og drar og tøyer livmorhalsen din.
Jeg ble strippet rundt termin sist, og det var j**lig vondt - så denne gangen lar jeg det være!
Jeg ble strippet tre dager før menstermin med min siste. Syns ikke det var vondt, men det ble gjort av en gynekolog og ikke jordmor, vet ikke om det kan ha noe å si. Vet ikke om det hadde noen virkning for min gutt ble allikevel tatt med hastekeisersnitt.
Jeg ble strippet 4 dager før termin, men var ganske moden allerede da. Gutten min ble født 24 timer etterpå i en vanlig, men forholdsvis rask fødsel. Var litt ubehagelig å bli strippet, men jeg synes det gikk helt greit.
Jeg ble strippet sist i uke 39 tror jeg ..var ubehagelig,-men komemr til å gjøre det igjen..I tillegg skal jeg ha modningsakupunkturFra uke 36/37..satser på at jeg da får en like rask fødsel som sist
Jordmor stikker inn et par fingre og drar og tøyer livmorhalsen din.
Jeg ble strippet rundt termin sist, og det var j**lig vondt - så denne gangen lar jeg det være!
Jeg skal IKKE strippes! Minst mulig tukling oppi der, altså, for det var fy faen i helvete så vondt sist :p Jeg tipper det ikke blir noe som helst bedre denne gangen.... Geez... *svett* Mindre vondt å trykke ut ungen enn å ha noen til å grafse oppi det helligste...
Jeg har blitt tøyd med nr 2 og det gjorde ikke vondt for hun ene jordmoren som tøyde meg hvertfall. Kanskje førdi jeg var såpass moden og kanskje fordi jordmora hadde lang fingre slik at hun slapp å stange fingrene rett utenfor åpningen. Den andre jordmora hadde korte fingre og satnget stort sett utenfor og det var ikke behagelig. Anbefales å måle fingerlengden hos jordmor først:) Haha!
Å bli strippet betyr at man løsner fosterhinnene fra livmorveggen med fingrene. Gjøres for å prøve å sette i gang en fødsel.
:-)
Har ikke opplevd det selv, men har sett det blitt gjort på mange overtidskontroller på sykehuset. Mitt inntrykk er at det kan være ubehagelig, men for de fleste er det helt overkommelig + at det er fort gjort!