Å bli satt i gang

Lykkelig3barnsmor

Flørter med forumet
Jeg har fått tilbud om å bli satt i gang i uke 38. Er det noen som har erfaring med å bli satt i gang? Er det vondere å bli satt i gang enn når fødselen starter av seg selv? Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.

Hei, jeg ble satt igang 9 dager før termin. Var jo livredd jeg....kroppen var jo tydeligvis ikke klar for å føde,siden jeg ikke allerede hadde gjort det. Hadde hørt (og kunne tenke meg til) at en igangsatt fødsel måtte jo være mye vondere og tyngre enn når du kommer igang selv. Men der tok jeg jaggu meg feil. Gikk som smurt...uten bedøvelse...var laangt fra så vondt som jeg hadde forestillt meg,og Elias kom ut i rekordfart!

Har skrevet om fødselen min her på "fødselen", hvis du er nysgjerrig[;)] 

Lykke til med valget ditt[:)]

jeg ble satt igang 12 dager over termin.vannet gikk tidlig.hadde bare 1cm åpning og etter det kom riene veeeldig tette.fikk epedural men ble satt på drypp da jeg hadde full åpning.fødselen tok 16 timer..syns kroppen min fikk ett "lite" sjokk ja....[:o]

Jeg fødte spontant første gangen, noe som gikk fint.
Andre gang ble jeg tilbudt igangsetting 17 dager før termin. Hadde hørt mange skrekk-historier
om igangsettingen, og var ganske skeptisk, men bestemte meg for å prøve.
Hadde da slitt med smertefulle regelmessige kynnere som forsvant etter noen timer, i over to uker da.
Så jeg fikk satt inn prostagladin-gelè kl. 11 på formiddagen, og før kl. 18 var lille-frøkenen vår født.
Syntes det gikk helt flott og angret ikke et sekund på at jeg fikk fødselen igangsatt.

Om du velger å få satt igang fødselen, håper jeg du får en like positiv opplevelse som jeg hadde.

Lykke til med fødselen!!!!

Jeg ble satt igang på termin pga lang vannavgang, først satte di inn 2 piller og et par timer senere hadde jeg stor nok åpning til å kunne starte så da ble jeg satt på drypp for å få igang riene.
Begynte med lystgassen ganske fort, og 2 1/2 time senere kom Linea til verden..........

Så jeg har har bare gode erfaringer med å bli igangsatt[;)]

Back
Topp