Å bli gravid

Guest
Hei!

Kjæresten og jeg ønsker oss et barn til. Vi fikk ei nydelig jente for 2.5 mnd siden, og vi vil gjerne ha en til om ikke så altfor lenge. Jeg full ammer på dagtid og av og til på natten. Ikke alltid ho våkner på natten lenger. Vi har derfor bestemt at jeg ikke skal begynne på noe piller nå. Men hva er egentlig sannsynligheten for å bli gravid nå? Leste om at om man full ammer er det bare 2 % sjangs for å bli gravid? Må jeg altså slutte å amme for å få bedre sjangs? Har nå fått min første mens etter fødselen, kan jeg da likevel bli gravid?
Vi ønsker oss så gjerne en liten en til, men vil ikke slutte å amme av den grunn.
:-)
 
Hei!
Så kjekt at dere koser dere med den lille, og allerede er klare til å gå i gang med en til! Det er sånn at så lenge du fullammer - inklusiv nattamming - og ikke har fått menstruasjonen tilbake!, så har du liten sjanse for å bli gravid.
Har du fått menstruasjonen tilbake, til tross for at du ammer, så kan du godt bli gravid igjen.
Kanksje kan den være litt uregelmessig i starten, men du har jo eggløsning 2 uker før forventet mens, så det er bare å prøve :)

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp