Å bli gravid uten å vite når eggløsning er

Natha26

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg hadde hormonspiral i 2 år som jeg tok ut i februar ettersom jeg og samboer ønsker å bli gravid for første gang. Fikk mensen i april og har ikke fått som forventet nå i Mai (eller mars forsåvidt). Skulle fått mensen 14. Mai og den varer vanligvis 6-7 dager hos meg.
Forventer at det kan ta noen måneder eller lenger å bli gravid, men er så vanskelig å vite når jeg skal begynne eggløsningstest ettersom min syklus nå ser ut til å være på 60 dager hvor jeg får mensen hver 2. Måned.
Tok eggløsningstest i 10 dager etter mens i april uten å lykkes.

Noen som vet når jeg bør teste, eller om jeg kan gjøre noe med dette for å få eggløsning i gang? Leser så mye forskjellig, så blir så forvirret.
Alle tips tas imot med glede!

Hilsen varpesyk jente på 25 år
 
Jeg ville tatt EL tester hver eneste dag, både morgen og kveld. Frem til du skjønner hvilken syklus Dag EL kommer på, og neste syklus ville jeg begynt 5 dager tidligere enn forventet EL og testet til 2 dager etter EL. Koster litt, men absolutt verdt det!
jeg bruke 100 tester en syklus for å være sikker på at jeg fant EL
 
Eventuelt begynne å tempe for å kartlegge syklusen din, så slipper du å bruke masse penger på ELtester :)
 
Det er nok for kort å ta el tester frem til CD10 med så lang syklus. Jeg har ca 32-35 dagers syklus, el på CD 19-22. Hos meg kommer el ca 14 dager før mens. Kjøp deg et parti med el tester og sjekk morgen og kveld. Det er ikke sikkert det er vits å ta de tidlig i syklusen, men ville gjort det frem til du finner ut ca når el er.
 
Ikke godt å si da :) ta det opp med fastlegen? tror jeg hadde bare startet å ta enn EL test hver dag :) På et punkt kan jo syklusen normalisere seg også :)

Ja, det kan gjerne normalisere seg, håpe jo på det:angelic: Jeg har pratet med fastlegen, men er ikke mye hjelp å få der, så ringer gynekologen om jeg ikke lykkes med å finne EL. Tusen takk for svarSmile
 
Hei!
Jeg hadde hormonspiral i 2 år som jeg tok ut i februar ettersom jeg og samboer ønsker å bli gravid for første gang. Fikk mensen i april og har ikke fått som forventet nå i Mai (eller mars forsåvidt). Skulle fått mensen 14. Mai og den varer vanligvis 6-7 dager hos meg.
Forventer at det kan ta noen måneder eller lenger å bli gravid, men er så vanskelig å vite når jeg skal begynne eggløsningstest ettersom min syklus nå ser ut til å være på 60 dager hvor jeg får mensen hver 2. Måned.
Tok eggløsningstest i 10 dager etter mens i april uten å lykkes.

Noen som vet når jeg bør teste, eller om jeg kan gjøre noe med dette for å få eggløsning i gang? Leser så mye forskjellig, så blir så forvirret.
Alle tips tas imot med glede!

Hilsen varpesyk jente på 25 år
Jeg har tatt el test siden 10.05 nå er det 18.05 hadde mensen fra 4-9 mai. Å forventer neste mens nå den 29 enda ikke positiv test. 2 streker men ikke like sterke :(
 
Jeg ville tatt EL tester hver eneste dag, både morgen og kveld. Frem til du skjønner hvilken syklus Dag EL kommer på, og neste syklus ville jeg begynt 5 dager tidligere enn forventet EL og testet til 2 dager etter EL. Koster litt, men absolutt verdt det!
jeg bruke 100 tester en syklus for å være sikker på at jeg fant EL
Det var lurt, bestilte en pakke fra billige-tester.no som jeg nettopp fikk, me mange eggløsningstester, så da kan jeg gjerne bestille noen flere å prøve det. Tusen takk for svarSmile
 
Det er nok for kort å ta el tester frem til CD10 med så lang syklus. Jeg har ca 32-35 dagers syklus, el på CD 19-22. Hos meg kommer el ca 14 dager før mens. Kjøp deg et parti med el tester og sjekk morgen og kveld. Det er ikke sikkert det er vits å ta de tidlig i syklusen, men ville gjort det frem til du finner ut ca når el er.
Nei, er det jeg også har tenkt, om det er nødvendig:) Men jeg tenker jeg hvertfall i første omgang kan starte tidligere for å se. Selv om det nok stemmer at jeg ikke skal ha eggløsning før rundt slutten av mnd.
Har kun testet morgen før, så det var lurt med å teste morgen og kveld!
Tusen takk for svar xsmile9
 
Back
Topp