Å bli gravid etter ufrivillig senabort ?

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Hei, nå er det snart 6 uker siden jeg hadde min ufrivillige senabort med jente på 21 uker.
På forrige Lørdag (altså 4+5 etter abort) kom mensen min tilbake.
Nå skal vi prøve på nytt, og jeg lurer på hvor raskt dere andre har klart det ?
ser mentalt for meg en stor nedtur hver måned mensen dukker opp fremover :(
Hadde sex i går for første gang, ble masse gråting og emosjonell bølgedal etterpå, flere som har opplevd noe slikt?
Føler et stort savn og behov etter å være gravid men samtidig vil jeg helst aldri bli det igjen.
 
Mistet etter fødsel (41+6) fikk mensen igjen ca 6-7 uker etter fødselen og hadde mensen 3 gangen før jeg ble gravid igjen. Og ja det var en nedtur hver mnd mensen kom. Hadde ringt til klinikken for å sjekke om vi kunne komme inn til IVF om det ikke gikk selv innen noen mnd (vi ble spontant gravid i det vi skulle starte opp IVF med hun vi mistet)
 
Så trist å høre! Vi mistet en jente i uke 21+3 i august og er gravide igjen i uke 10 nå.
Det gikk vel ca 6 uker før jeg fikk tilbake mensen, så måtte jeg gjennom en konisering før jeg var «klar» igjen. Fikk beskjed om å vente 6 mnd etter koniseringen, men ingen har sagt noe på at jeg ble gravid før. Ble gravid i starten på desember, så det gikk ca 4 måneder fra vi mistet jenta vår til jeg var gravid igjen.

På en måte er det godt å være gravid igjen men det er også veldig hardt. Å miste så sent har vært en ekstrem hard psykisk påkjenning for min del og jeg sliter enda etter å ha mistet henne.

Har ikke fått en slik reaksjon etter sex, men i forbindelse med ekstremt mye annet.

Kan jeg spørre hva som hendte? :Heartred Vi mistet fordi livmorhalsen sviktet og åpnet seg.
 
Så trist å høre! Vi mistet en jente i uke 21+3 i august og er gravide igjen i uke 10 nå.
Det gikk vel ca 6 uker før jeg fikk tilbake mensen, så måtte jeg gjennom en konisering før jeg var «klar» igjen. Fikk beskjed om å vente 6 mnd etter koniseringen, men ingen har sagt noe på at jeg ble gravid før. Ble gravid i starten på desember, så det gikk ca 4 måneder fra vi mistet jenta vår til jeg var gravid igjen.

På en måte er det godt å være gravid igjen men det er også veldig hardt. Å miste så sent har vært en ekstrem hard psykisk påkjenning for min del og jeg sliter enda etter å ha mistet henne.

Har ikke fått en slik reaksjon etter sex, men i forbindelse med ekstremt mye annet.

Kan jeg spørre hva som hendte? :Heartred Vi mistet fordi livmorhalsen sviktet og åpnet seg.

Hei :) Hva er en konsisering egentlig? Ja kjenner selv at jeg både gruer og gleder meg til å bli gravid igjen.
Får heldigvis mer oppfølging neste gang da. Har du fått noe oppfølging til nå?
Vi mister siden vi på ultralyd oppdaget at alt fostervannet manglet og babyen manglet både urinblære og nyrer, så fikk beskjed om at det ikke er forenelig med liv. Var også noe lenger på vei enn Lege hadde satt meg, derfor gikk det så langt som uke 21, ultralyd var i uke 20.
 
Hei :) Hva er en konsisering egentlig? Ja kjenner selv at jeg både gruer og gleder meg til å bli gravid igjen.
Får heldigvis mer oppfølging neste gang da. Har du fått noe oppfølging til nå?
Vi mister siden vi på ultralyd oppdaget at alt fostervannet manglet og babyen manglet både urinblære og nyrer, så fikk beskjed om at det ikke er forenelig med liv. Var også noe lenger på vei enn Lege hadde satt meg, derfor gikk det så langt som uke 21, ultralyd var i uke 20.
Det er at de fjerner en liten del av livmorhalsen som følge av grove celleforandringer, så de hadde sånnsett ingenting med graviditeten å gjøre :)

Ja, jeg får sydd inn et slags bånd i uke 12 for å støtte livmorhalsen i håp om at den vil holde seg lukket denne gang. I tillegg vil jeg få progesteron og måling av livmorhals hver/annenhver uke. Dersom alt går som det skal, vil de fjerne båndet i uke 34 (det må fjernes før fødsel). I tillegg har jeg egentlig fritt med kontroller når jeg har behov denne gang, de kommer ikke til å nekte meg en kontroll dersom jeg føler på noe.

huff, så fælt :arghh::Heartred det er så forferdelig å miste så sent, det er jo en fiks ferdig baby som bare skulle vokse seg litt større. Jeg kommer denne gang til å kreve at OUL tas i starten av tidsperioden den kan tas mellom (altså 18+0) fordi at dersom noe ikke er forenelig med liv, så takler jeg ikke å føde babyen i uke 21-22 igjen. Det MÅ skje før, ellers vet jeg ikke hvordan det kommer til å ende for psyken min.
 
Back
Topp