Å bli gammel.. *inspirert*

Pijah

Forumet er livet
Hvordan ser du på det å bli gammel?

Er det skrekkelig at du blir eldre og får rynker/grått hår, gruer du deg?
Eller er du en av de som klarer å glede deg over at du faktisk får lov å bli eldre og forhåpentligvis gammel?

svar gjerne i tråden og da.. [;)]

Har alltid trodd at jeg kom til å dø ung så har ikke tenkt så mye på det...

Jeg bryr meg ikke om den biten å bli eldre, rynker, grått hår, gammel og blabla..

Det eneste jeg tenker på ved å bli eldre, er at da blir foreldrene mine eldre også og jeg vil ikke miste dem[&o]

Jeg orker ikke tanken engang...Jeg ORKER ikke...

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Hvorfor?

Jeg vil gjerne oppleve alle sider av livet, også det å bli gammel! Det er jo det som er å leve! [:)]

Om jeg blir gammel 75 + og er frisk så er jeg heldig tenker jeg. Det gir meg mulighet til å oppleve barna bli store og barnebarn som evnt kommer.  Å eldest i kroppen håper jeg kommer såpass gradvis at jeg syns er ok[;)]

Orker ikke å tenke på det, det er 30 år til jeg begynner å se på meg selv som gammel.. Men jeg syns tanken er skrekkelig, ja[8|]

ORIGINAL: Snikesnuppa

Jeg håper bare jeg holder meg frisk og "ung til sinns", og ikke blir en plage for familien etter meg..... Gruer meg til å dø heller jeg!

Er glad om jeg får bli gammel, men er ikke bare positive ting ved å bli gammel og da er jeg ikke bekymret for grå hår osv men helse og sånt!

Gruer meg nok til å bli 30[:-]

Jeg håper jeg ligner på min farmor, hun er 97 år, og er helt klar i toppen enda, hun ser dårlig, og hører litt dårligere enn før, og er ikke like rask i føttene som før, men hun henger med på alt som skjer uansett. Og tenk så heldig å få se sine barn, barnebarn, og oldebarn vokse opp! [:)]

Så jeg ser ikke mørkt på å bli gammel, bare hodet mitt greier å henge med! [:)]

har ikke tenkt så mye over det, men jeg synes det er kjipt når jeg legger merke til yngre jenter er mye finere enn meg[&o][>:][8D]
og at jeg har en hobby/deltidsjobb som har en lav pensjonsalder (danser). det er kjipt.

ORIGINAL: Pijah

Hvorfor?

Hater tanken på å bli gammel,rynkete og...gammel..jeg liker min unge utseende og mitt unge liv..

Føler meg heldig dersom jeg får mulighet til å bli gammel, oppleve barnebarn og en alderdom fylt med gode opplevelser med familie, venner- reiser etc.

Jeg gleder meg til jeg blir gammel. Jeg synes det er vakkert.

Jeg har ikke noe i mot å bli gammel. Når jeg var liten gledet jeg meg, for da viste jeg at jeg snart kom til å bli født på nytt;) jeg tror på sånt jeg nemlig!

Jeg syns tanken er skrekkelig, fordi jeg tenker at jeg vet jo ikke hvor lenge jeg får være frisk og kan bo hjemme og ta meg av meg selv. Sånn som de eldre blir behandlet nå så har jeg virkelig ikke lyst til å bli gammel. Stuet inn på et hjem alene med besøk kanskje annenhver uke, kanskje dusje av og til, ikke få bestemme ting selv osv...

Back
Topp