Å bli forelder setter parforholdet på prøve

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Å gå fra å være et par til en familie på tre er ikke nødvendigvis bare rosenrødt. Det er en stor omveltning å få barn, og parforholdet kommer garantert til å endres. Psykolog Annette Johannesen i Bufetat har gode råd.

Å bli forelder setter parforholdet på prøve

Tror du at dere kommer til å merke det?

Det merkes. Selv om vi hadde en meget medgjørlig baby, så er det likevel noe som generelt mangel på søvn gjør med deg. Korter lunte, blant annet.
vi har klart oss veldig bra, og er flinke til å forklare oss og unnskylde oss når det trengs, og støtte opp om den andre har behov for litt ekstra hvile eller oppmerksomhet eller annet.

Det merkes. Selv om vi hadde en meget medgjørlig baby, så er det likevel noe som generelt mangel på søvn gjør med deg. Korter lunte, blant annet.
vi har klart oss veldig bra, og er flinke til å forklare oss og unnskylde oss når det trengs, og støtte opp om den andre har behov for litt ekstra hvile eller oppmerksomhet eller annet.
Godt å høre! Man merker virkelig det med søvnen ekstra føler jeg og

Ja, absolutt. Det kommer en helt ny dimensjon inn i forholdet. Jeg syns at det både setter forholdet på prøve, men også gjør forholdet dypere/sterkere på den annen side. Når man har et så viktig prosjekt/sterk kjærlighet sammen til det samme lille mennesket, så er det samtidig som alt strevet en stor styrke :)

Last edited:
Jeg syns det har styrket det :) Ville aldri gått gjennom det alene, når man kan ha en å dele det med som både elsker barna like høyt og forstår utfordringene. Med mindre man må så klart :)

Ja, absolutt. Det kommer en helt ny dimensjon inn i forholdet. Jeg syns at det både setterforhomdet på prøve, men også gjør forholdet dypere/sterkere på den annen side. Mår man har et så viktig prosjekt/sterk kjærlighet sammen til det samme lille mennesket, så er det samtidig som alt strevet en stor styrke :)
Så fint skrevet! :Heartred

Back
Topp