Å be legen om tabletter?

*Meya*

Forumet er livet
Er dette normalt?

Jeg har så innmari sperre på det... Det er bare at jeg har så innmari vondt i magen, jeg har store problemer med cyster, så vondt at jeg griner omtrent, men tar bare ibux+paracett, det funker jo fint, men jeg må jo ta minst to av hver, kanskje opptil tre ganger i døgnet.

Før fikk jeg sterkere Ibux og Paracett fra legen jeg gikk til da vi bodde i byen, men hun jeg går til nå, skriver liksom ikke ut, hun spør ikke, og da tørr ikke jeg spørre heller.

Jeg er redd hun skal tro at jeg er avhengig av smertestillende, eller noe sånt...

Hvis legen skal vite at du trenger smertestillende, må du jo si ifra. Er dumt å gå å ha vondt fordi du ikke vil spørre. Si hvordan du har det og hva du bruker nå. Spør om legen har noe annet forslag til smertestillende eller om du kan få de du tar i sterkere dose så du slipper å svelge så mange tabletter.

Ibux og paracet er jo noe en kan få kjøpt selv (dog ikke i så store forpakninger som en lege kan skrive ut, men likevel), så tror nok ikke lengen vil tro at du "misbruker" smertestillende om du åpent ber om en resept om dette...
Men paracetamol er ikke noe som er så lurt å stå fast på over lengre tid, da det er hardt for leveren, og Ibumetin er forholdsvis sterkt for slimhinnen i magen.

Tror jeg i samråd med legen ville spurt om det ikke er en annen type smertestillende du kunne ha prøvd ut mot magesmertene dine.

God bedring.

ORIGINAL: MammaOkt

Tror jeg i samråd med legen ville spurt om det ikke er en annen type smertestillende du kunne ha prøvd ut mot magesmertene dine.

God bedring.

De legene jeg har spurt tidligere, mener at Ibux og Paracet er det eneste jeg trenger egentlig, spesielt siden jeg ikke kan ta Naproxen.

Det er vel vanlig å bruke Ibux mot cyster tror jeg... Flere jeg kjenner har prøvd å spørre om andre medisiner, men har ikke fått noe... Ikke før man er ganske hardt rammet.

ORIGINAL: *Haneefah*

Spør! Er det de 1g du trenger, sant? Blir jo som å ta to i en, men billigere.[:)] Derfor synes jeg du skal be om det.

Og hvis du fortsatt ikke vil, så har vi huset fullt.[8D]

Var det Ibux du var rusa på da du sendte meg SMS her om natten? [8D]

ORIGINAL: *Meya*

Spør! Er det de 1g du trenger, sant? Blir jo som å ta to i en, men billigere.[:)] Derfor synes jeg du skal be om det.

Og hvis du fortsatt ikke vil, så har vi huset fullt.[8D]

Var det Ibux du var rusa på da du sendte meg SMS her om natten? [8D]

Næsj.. Paralgin Forte[8D]  Neida, det bare slo meg plutselig hvor nydelig du er[:D]
Avdanka og over halveis til seksti... Jaja.

Neida, takk, den lyste opp i en grå hverdag. Eller, grå og grå, det blir det jo aldri i dette huset, det rekker vi ikke hehe...

Du er herlig du!

ORIGINAL: mamma050308

Helt vanlig å spørre etter resept på smertestillende hos legen. Er jo de som må skrive ut resepten. Kan jo være at legen tror du ikke trenger tabl. siden du ikke spør.

kanskje du trenger ultralyd for å sjekke om de har vokst seg så pass store at du trenger å fjerne dem[8|]
god bedring hvertfall

ORIGINAL: AnneEmilie

er helt vanlig å spørre legen om det[:)]

men vær obs på at Ibux, voltaren og andre antiinflammatoriske smertestillede er NSAIDS, og kan gi magesår hvis du bruker dem daglig over tid!
det er ikke magesår som gir deg smerter i tillegg da, hvis du har gått på det en stund?

Jeg har ikke brukt det mye før. Hadde en kur første gangen jeg oppdaget cystene i 2002, nå er det kun sporadisk, kanskje to-tre dager i måneden eller noe at jeg tar det, tar det ikke før jeg har ekstremt vondt heller.

Cyster er sykt vondt det, eller kan være i alle fall. Første gangen trodde jeg at jeg skulle dø hehe.

ORIGINAL: tafas

ORIGINAL: mamma050308

Helt vanlig å spørre etter resept på smertestillende hos legen. Er jo de som må skrive ut resepten. Kan jo være at legen tror du ikke trenger tabl. siden du ikke spør.

kanskje du trenger ultralyd for å sjekke om de har vokst seg så pass store at du trenger å fjerne dem[8|]
god bedring hvertfall
Det sjekker jeg innimellom, heldigvis, men det har bare en gang vært nødvendig å tappe dem.

Jeg føler at man må be om det dersom man vil ha det. Jeg gjør alltid det. Sier at jeg må ha det, rett og slett [:)]

Back
Topp