Å avbestille time til samtale om IVF-behandling

Neinei

Forumet er livet
VIP
Februarlykke 2016
Mailykke 2018
Vi har stått på venteliste for IVF en stund. Vi har også fått beskjed om at vi ikke er prioritert, og har ikke tenkt noe videre på det, da brevet hvor det ble bekreftet at henvisningen var mottatt også nevnte at vi muligens skulle få en innkallelse til første samtale i løpet av siste kvartal 2015/første kvartal 2016.
Så ble jeg gravid. Og vi har helt ærlig ikke tenkt noe særlig på denne IVF-behandlingen, siden vi ikke trenger den, og hvertfall ikke nå som jeg har vært gravid lenger enn jeg noen gang har vært (14 uker nå). Men nå har innkallelsen kommet. Om et par uker!
Antar at dette er en avbestilling som har gitt en ledig time.

Så nå må jeg ringe og avbestille timen, siden jeg ikke trenger den.
Og en liten (stoooor) del av meg er nervøs. For hva hvis de blir sure for at jeg ikke har ringt og gitt beskjed om graviditeten tidligere?

Er jeg helt irrasjonell nå, som tenker at jeg burde ha ringt dem tidligere?
Eller som også tenker litt at det burde ligge "i systemet" selv om det ikke er samme sykehus som jeg har fødeplass på?

Har ærlig talt aldri vært så nervøs for å ta en telefonsamtale før.

Neida det er sikkert 24 timers avbestilling som med alle andre legetimer. Bare si at du har blitt gravid og ikke trenger timen. Du trenger jo ikke si hvor langt du er på vei, men hvis det kommer opp så sier du at du ikke har sagt i fra i tilfelle du mistet igjen før dere fikk time i slutten av 2015/beg av 2016 som du hadde fått beskjed om.

Gratulerer med spiren og at du har kommet så langt :) Det er noe i det der at når man ikke tenker noe på det :p

Det hadde jeg ikke tenkt på, de skal være glad for at du ringer i det hele tatt. Mange som la være å møte opp..

Det hadde jeg ikke tenkt på, de skal være glad for at du ringer i det hele tatt. Mange som la være å møte opp..

Jeg vet jo hvor kjipt det er å stå på den ventelista, så det minste jeg kan gjøre for noen i samme situasjon som vi er i er jo å gi beskjed om at vi ikke kommer. Så kanskje noen andre slipper å vente like lenge som oss :)
Selv om jeg ikke helt klarer å legge fra meg tanken om at jeg burde ringt før ;)

Det er vel det de ønsker å slippe å ha samtalene fordi det ordner seg selv for par:) så bare kvinn deg opp og ring, og tror ingen avbestille før de har fått time med en gang de er gravide da mange har opplevd å miste mange ganger... Lykke til

Vi hadde fått innkalling til time til IVF og den var på en mandag, fredagen før fant jeg ut at jeg var gravid:) så jeg hadde ikke noe annet valg enn å ringe med en gang. Damen jeg pratet med ble glad og ønsket meg lykke til :) jeg spurte også om hva jeg skulle gjøre hvis jeg skulle være så uheldig å miste igjenn. Da skulle jeg bare ringe sa hun, fordi de hadde oss I systemet og da ville vi få ny time. Vi hadde sendt dem bilde og svar på alle de prøvene de skulle ha.

Vi hadde fått innkalling til time til IVF og den var på en mandag, fredagen før fant jeg ut at jeg var gravid:) så jeg hadde ikke noe annet valg enn å ringe med en gang. Damen jeg pratet med ble glad og ønsket meg lykke til :) jeg spurte også om hva jeg skulle gjøre hvis jeg skulle være så uheldig å miste igjenn. Da skulle jeg bare ringe sa hun, fordi de hadde oss I systemet og da ville vi få ny time. Vi hadde sendt dem bilde og svar på alle de prøvene de skulle ha.
Venter på at telefontiden skal starte der ;)

Og jeg kjenner jo litt på det, siden vi har fått "avslag" på å være prioritert, og sikkert ikke kommer til å bli det hvis vi skulle komme til å trenge det senere.

Men jeg må jo ringe. Noen andre venter sikkert VELDIG på å få den timen!

Venter på at telefontiden skal starte der ;)

Og jeg kjenner jo litt på det, siden vi har fått "avslag" på å være prioritert, og sikkert ikke kommer til å bli det hvis vi skulle komme til å trenge det senere.

Men jeg må jo ringe. Noen andre venter sikkert VELDIG på å få den timen!
Vi var heller ikke I prioritert gruppe og hadde gått å ventet på timen I nesten 1 år.

Vi var heller ikke I prioritert gruppe og hadde gått å ventet på timen I nesten 1 år.
Vi har "heldigvis" bare ventet siden påske.
Men vi måtte vente nesten 3 år før vi fikk sendt henvisninga, så jeg er skjør på akkurat det punktet ;)

Vi har "heldigvis" bare ventet siden påske.
Men vi måtte vente nesten 3 år før vi fikk sendt henvisninga, så jeg er skjør på akkurat det punktet ;)
Skjønner den :)
Vi fikk heller ikke henvisning med en gang måtte prøve pergo og provera 6 ganger først+ en sa.
Skulle ønske de kunne ha litt mer fortgang I de tingene der, man blir jo ikke akkurat yngre av å gå å vente:)

Hva sa de når du ringte da?

Skjønner den :)
Vi fikk heller ikke henvisning med en gang måtte prøve pergo og provera 6 ganger først+ en sa.
Skulle ønske de kunne ha litt mer fortgang I de tingene der, man blir jo ikke akkurat yngre av å gå å vente:)

Hva sa de når du ringte da?
De har ikke åpna telefonen enda :P
Sikkert bare sånn at jeg rekker å grue meg ekstra lenge ;)

Vi måtte vente så lenge fordi første gyn ikke sendte inn alle papirene vi trengte for å få tatt alle blodprøvene, og det ble ikke oppdaget før vi fikk ny gyn og måtte starte hele smørja på nytt (etter to år). Uten pergo, siden vi allerede hadde fått fire runder med det. Kan bli sprø av mindre!

De har ikke åpna telefonen enda :P
Sikkert bare sånn at jeg rekker å grue meg ekstra lenge ;)

Vi måtte vente så lenge fordi første gyn ikke sendte inn alle papirene vi trengte for å få tatt alle blodprøvene, og det ble ikke oppdaget før vi fikk ny gyn og måtte starte hele smørja på nytt (etter to år). Uten pergo, siden vi allerede hadde fått fire runder med det. Kan bli sprø av mindre!
Ja det kan man :) men vi finner I allefall ut at vi er mye mer psykisk sterke en vi tror, for det slet veldig på syken hos meg.

åh, jeg skjønner så veldig godt hvordan du har det. Jeg får klump i magen på dine vegne bare av å tenke på det der ... har hatt det helt likt!
Vi skulle vært på IVF-samtale nå sist uke, men siden jeg nå er 27 uker på vei går jo ikke det :-P
Jeg hadde først bestemt meg for å avbestille da vi passerte 12 uker ... så skjøv jeg på det til etter OUL i uke 18.... jeg fikk tilslutt avbestilt da jeg var ca. 20 uker på vei og hadde utsatt det lenge nok... Hadde da fryktelig dårlig samvittighet ovenfor alle andre som stod i kø, så var godt å få det gjort til slutt.
Lykke til! Det går bra <3 Og gratulerer med liten spire på vei :-)

Ja det kan man :) men vi finner I allefall ut at vi er mye mer psykisk sterke en vi tror, for det slet veldig på syken hos meg.
De var veldig hyggelige. Hun jeg snakket med hørtes oppriktig ut da hun sa at de egentlig syns at det beste som er, er når pasientene ringer for å avbestille akkurat de timene.
Men hun beholder henvisningen i tilfelle vi trenger den senere, så d er jo alt helt supert :)

åh, jeg skjønner så veldig godt hvordan du har det. Jeg får klump i magen på dine vegne bare av å tenke på det der ... har hatt det helt likt!
Vi skulle vært på IVF-samtale nå sist uke, men siden jeg nå er 27 uker på vei går jo ikke det :p
Jeg hadde først bestemt meg for å avbestille da vi passerte 12 uker ... så skjøv jeg på det til etter OUL i uke 18.... jeg fikk tilslutt avbestilt da jeg var ca. 20 uker på vei og hadde utsatt det lenge nok... Hadde da fryktelig dårlig samvittighet ovenfor alle andre som stod i kø, så var godt å få det gjort til slutt.
Lykke til! Det går bra <3 Og gratulerer med liten spire på vei :)

Dette må gå bra :)
Vi har lang kjørevei til det aktuelle sykehuset (som i 3 timer), men vi ga dem likevel beskjed om at vi kan komme på en dags varsel, fordi det er verdt det ;)
Hadde egentlig tenkt å vente til etter OUL, men timen vi fikk er før OUL, så da ventet jeg til nå. Tenker at 14 uker er greit langt nok, sånn at de rekker å sende nytt brev om den timen. Det er jo bare to uker til den er :)

Jeg tror at det som fikk meg gjennom den samtalen er å vite at de nå har muligheten til å la noen andre slippe unna litt av køen ;) Jeg vet hvertfall at jeg var kjempetakknemlig for å få timen så mye tidligere enn de hadde forespeilet oss.

De var veldig hyggelige. Hun jeg snakket med hørtes oppriktig ut da hun sa at de egentlig syns at det beste som er, er når pasientene ringer for å avbestille akkurat de timene.
Men hun beholder henvisningen i tilfelle vi trenger den senere, så d er jo alt helt supert :)

Ja var slik jeg å oppfattet det, at de nesten blir glade for avbestilling :)

Men glemte helt I denne gravid tåka mi å si

Gratulerer så mye:) :):) å nå er du over de første 12 skremmende ukene, så nå kommer alt til å gå bra:) :) :) ønsker deg masse lykke til:)

Back
Topp