Vi har stått på venteliste for IVF en stund. Vi har også fått beskjed om at vi ikke er prioritert, og har ikke tenkt noe videre på det, da brevet hvor det ble bekreftet at henvisningen var mottatt også nevnte at vi muligens skulle få en innkallelse til første samtale i løpet av siste kvartal 2015/første kvartal 2016.
Så ble jeg gravid. Og vi har helt ærlig ikke tenkt noe særlig på denne IVF-behandlingen, siden vi ikke trenger den, og hvertfall ikke nå som jeg har vært gravid lenger enn jeg noen gang har vært (14 uker nå). Men nå har innkallelsen kommet. Om et par uker!
Antar at dette er en avbestilling som har gitt en ledig time.
Så nå må jeg ringe og avbestille timen, siden jeg ikke trenger den.
Og en liten (stoooor) del av meg er nervøs. For hva hvis de blir sure for at jeg ikke har ringt og gitt beskjed om graviditeten tidligere?
Er jeg helt irrasjonell nå, som tenker at jeg burde ha ringt dem tidligere?
Eller som også tenker litt at det burde ligge "i systemet" selv om det ikke er samme sykehus som jeg har fødeplass på?
Har ærlig talt aldri vært så nervøs for å ta en telefonsamtale før.
Så ble jeg gravid. Og vi har helt ærlig ikke tenkt noe særlig på denne IVF-behandlingen, siden vi ikke trenger den, og hvertfall ikke nå som jeg har vært gravid lenger enn jeg noen gang har vært (14 uker nå). Men nå har innkallelsen kommet. Om et par uker!
Antar at dette er en avbestilling som har gitt en ledig time.
Så nå må jeg ringe og avbestille timen, siden jeg ikke trenger den.
Og en liten (stoooor) del av meg er nervøs. For hva hvis de blir sure for at jeg ikke har ringt og gitt beskjed om graviditeten tidligere?
Er jeg helt irrasjonell nå, som tenker at jeg burde ha ringt dem tidligere?
Eller som også tenker litt at det burde ligge "i systemet" selv om det ikke er samme sykehus som jeg har fødeplass på?
Har ærlig talt aldri vært så nervøs for å ta en telefonsamtale før.