Å aldri få melk..

Bruker706hil

Første møte med forumet
Hei!

Med nr.1 fikk jeg aldri noe særlig melk etter fødsel (ks), og fikk aldri ammet noe lengre enn en 3 uker.
Hjalp ikke hvor bra ungen tok brystet osv når det ikke var mange dråpene der.
(Puppene vokste aldri noe under svangerskapet heller)

Nå er jeg gravid med nr.2.. Og tankene om at jeg ikke skal få til ammingen denne gangen også streifer meg allerede, og gjør meg litt lei meg. Er redd jeg ikke skal få noe melk denne gangen heller.

Noen som har opplevd å ikke ha noe til førstemann, men helt motsatt med masse melk til nr.2?

Blir glad hvis du tar deg tid til å svare :-)

Jeg hadde det samme problemet som deg og delammet førstemann i tre uker. Men hadde ikke nok så han fikk erstatning i tillegg. Nå er andremann syv uker og ammehjelpen jeg fikk på sykehuset denne gangen var fantastisk. Jeg ammer fortsatt men må gi erstatning i tillegg. MEN, jeg har stor tro på at jeg kunne fullammet hvis jeg hadde hatt bedre tid og ro. Men siden mannen jobber mye, så det er lite hjelp å hente der, så må jeg løpe etter storebror også, og det lager ikke ro i ammesituasjonen. Det har nok ødelagt litt for amminga at vi har flyttet og pusset opp, pluss visninger og salg, i løpet av barselperioden også. Så jeg tenker at hvis du har fokus på at amminga, og at det er det du skal bruke tid på i starten, og søre for rolige ammestunder med lave skuldre, så får du det til. Lykke til!!

Sent from my iPhone using BV Forum

No har eg kun en på 4,5 mnd men pga mye stress og styr rundt meg og lille etter fødsel og at eg ikkje var i form så mistet eg nesten melken helt...en etter noen uker med amming hver 2. Time døgnet rundt stortsett så bedret det seg betraktelig :) hvis du møter det med en holdning om at dette skal du få til og dette vil du få til, så vil det nok hjelpe litt.. kanskje du må gi litt tillegg men ofte nok amming så får det nok :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Back
Topp