Å ønske seg penger i bryllupsgave..

Stibli

Forumet er livet
Vet det finnes mange delte meninger om det, så hva syns DU?

Og for dere som ønsket dere penger, hvordan "gikk" dere frem? Skrev det på ønskelisten, sa det til folk, hva?

Må legge til at jeg ikke mener BARE penger, men at penger også står på ønskelisten sammen med andre alternativer.

Vi ønsket oss penger i bryllupsgave. Jeg informerte de som spurte hva vi ønsket oss, at vi kom til å bruke det på nytt gulv i huset vårt. Syns det er helt ok jeg, så lenge pengene ikke går med til å betale regninger og kjøpe mat...
Vet om flere som har ønsket seg penger, slik at de har mulighet til å ordne seg bryllupsreise...

ORIGINAL: ~Tintus~

Vi ønsket oss penger i bryllupsgave. Jeg informerte de som spurte hva vi ønsket oss, at vi kom til å bruke det på nytt gulv i huset vårt. Syns det er helt ok jeg, så lenge pengene ikke går med til å betale regninger og kjøpe mat...
Vet om flere som har ønsket seg penger, slik at de har mulighet til å ordne seg bryllupsreise...

Det er dette vi ønsker også. Men da mener noen at vi må finne et reisebyrå og ønske oss gavekort der. Men ikke aner vi hvor vi vil, hvilke reisebyrå, når vi vil og har mulighet til å reise osv. Hadde trodd det letteste var å få penger til å spare på en konto da, sånn at vi ikke må bestemme alt så langt i forveien. Men det finnes visst delte meninger ja [&:]

Vil gjerne høre grunner fra dem som ikke syns det er så greit å ønske seg penger også [:)]

Må jo være helt opp til brudeparet hva de vil ønske seg. Også får det være helt opp til de som skal gi gave, om de vil høre på brudeparet sine ønsker eller ikke. Syns faktisk det er ganske frekt å skulle legge føringer for hva hovedpersonene skulle sette på ønskelisten sin...

Synest det er helt greit å ønske seg penger til alle sammenhenger, også i bryllup[:)]

*dytt* [:)]

Helt i orden for meg iallefall! [:)]
En av mine beste venner gjorde det til bryllupet sitt, og de fikk penger - samt endel andre gaver selvsagt! [:)]

Vår situasjon er sånn at vi har bodd sammen i mange år. Vi har ALT.
Vi skal også gifte oss på Gran Canaria. For det første blir det tungvidt å dra med seg masse gaver dit. For det andre syns jeg ikke folk skal bruke masse penger på gaver til oss, når de bruker en formue på å komme i brylupet vårt. De som allikevel vil gi oss en gave, ønsker vi oss penger, eller gavekort hos Killroy.

Hvis dette ikke er greit for folk får de finne på noe selv. Jeg kommer ikke til å lage noen ønskeliste. Vi reiser nemlig på tur bare en uke etter bryllupet og blir borte i 10 mnd.

Vi ønsket oss både gaver og ting til bryllupet. Er greit med litt av begge deler synes jeg. Er litt stusselig for de som ikke har råd til/er så langt uti at de ikke vil/kan bruke så mye penger på gave å gi f.eks 200 kr, og heller da kan gi en ting. Men samtidig greit å få penger så en kan kjøpe seg noe en vil ha som er dyrere eller reise til et sted en normalt ikke hadde hatt råd til. Vi fikk penger og gaver, og jeg foretrekker å gi bort begge deler, litt avhengig av hva folk ønsker seg og hva vi har råd til/har tenkt å bruke. Hadde ikke syntes det var så morsomt å gi bort 200 kr, da vil jeg nok heller gi en ting, for ellers virker det nesten som om det er så veldig, veldig lite. Men samtidig er det greit å få penger av spesielt de en får en del av.

Jeg synes dere skal ønske dere akkurat det dere vil, uanhengig av hva andre synes. Ønsker dere dere penger, så gjør det. Men vil anbefale å gi folk litt alternativer. Ønsk dere penger og noe dyrere, samtidig prøv å finne noe å ønske dere som ikke er så dyrt så de som ikke har mulighet til å bruke masse penger på dere kan føle at også de har kjøpt noe dere har ønsket dere uten at de kan bli oppfattet som gjerrige/fattige.

Back
Topp