Ååånei

Elefantmamma

Betatt av forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Var rosa på papiret når jeg var på toalette i kveld. :bag:
Jeg kan ikke huske at jeg blødde noe i første svangerskapet forutenom bittelitt festeblødning i begynnelsen. Er så redd for å miste :(

Selv om noen har litt blødninger i svangerskapet, er vel ikke dett e noe som er normalt? Eller?

Jeg leste en plass at hvis det var litt rosa på papiret så skulle man ikke bekymre seg, og dette er helt normalt så lenge det ikke er større blødninger med koagulert blod:)

Jeg leste en plass at hvis det var litt rosa på papiret så skulle man ikke bekymre seg, og dette er helt normalt så lenge det ikke er større blødninger med koagulert blod:)

Hadde litt mere rosa på papiret i dag.
Ikke noe mer enn det. Men skeptisk likevel :sorry:

Jeg får bare ta det med ro i dag og følge med. :nailbiting:

Nå vet jeg ikke hvor langt du er, men jeg blødde fra 7Dpo og blør enda litt i det små, men testene er fine

Da jeg hadde en større blødning i uke 13 med lillemann ringte jeg gyn. Så lenge det ikke var blødning kombinert med smerter var de overhodet ikke bekymret :happy: Det gikk bra, men skal si jeg ble skremt! Tipper det var 50-100ml som kom ut ved den ene blødningen. Viste seg å være et hematom i livmoren.

Lette blødninger er veldig normalt,og kommer av at slimhinnene er veldig skjøre. Det trenger ikke komme fra livmoren, men altså fra skjelden.
Det kan jo være fint å snakke med jordmor hvis du er bekymret :Heartred

Var rosa på papiret når jeg var på toalette i kveld. :bag:
Jeg kan ikke huske at jeg blødde noe i første svangerskapet forutenom bittelitt festeblødning i begynnelsen. Er så redd for å miste :(

Selv om noen har litt blødninger i svangerskapet, er vel ikke dett e noe som er normalt? Eller?
Huff, skjønner du er bekymret :(
Hadde akkurat det samme sist jeg var gravid, gikk til legen og han spurte: «Føler du deg gravid? Det er ofte det sikreste tegnet».
Han spurte også om jeg hadde mistet symptomer uten å kjenne for hardt etter, og at blødning tidlig i svangerskapet er veldig vanlig, men at det er vanskelig å si om en slik blødning i seg selv er en «farlig» eller «ufarlig» blødning, det kan dessverre tippe begge veier.

Har du anstrengt deg i løpet av dagen? Sex?

Huff, skjønner du er bekymret :(
Hadde akkurat det samme sist jeg var gravid, gikk til legen og han spurte: «Føler du deg gravid? Det er ofte det sikreste tegnet».
Han spurte også om jeg hadde mistet symptomer uten å kjenne for hardt etter, og at blødning tidlig i svangerskapet er veldig vanlig, men at det er vanskelig å si om en slik blødning i seg selv er en «farlig» eller «ufarlig» blødning, det kan dessverre tippe begge veier.

Har du anstrengt deg i løpet av dagen? Sex?

Har ikke hatt sex i de siste dagene, har ikke noe annen smerter enn litt luftsmerter. Mener jeg ikke har anstrengt meg heller noe. Litt stress har det vært, men det er uungåelig.

Er i uke 6 nå, har ikke blødd noe tidligere. Har enda de samme graviditets symptomene som før. Nå hadde jeg lite da. Ikke noe særlig kvalme, eller særlig følsom for omgivelsene eller mat. Bare veldig vonde pupper og ligament stikkinger.
Har ikke så mye av de stikkingene lengre.

Har ikke hatt sex i de siste dagene, har ikke noe annen smerter enn litt luftsmerter.

Er i uke 6 nå, har ikke blødd noe tidligere. Har enda de samme graviditets symptomene som før. Nå hadde jeg lite da. Ikke noe særlig kvalme, eller særlig følsom for omgivelsene eller mat. Bare veldig vonde pupper og ligament stikkinger.
Har ikke så mye av de stikkingene lengre.
Nesten som min opplevelse fra sist, ingen smerte, bare rosa på papiret i en uke før det kom en klump… (sorry for tmi). Men de få symptomene jeg hadde forsvant nok mer enn jeg ville innrømme for meg selv :hilarious:
Krysser fingrene for deg :happy:
Du kan jo få tatt hcg-prøver, det gjorde jeg, og ga meg egentlig svarene jeg trengte.

Dette er ikke for å gi deg store bekymringer, men jeg søkte samme informasjon sist, og leste at «så lenge sånn og sånn når det var friskt blod» var ikke farlig, og trodde alt var tipp topp, og jeg skulle ønske jeg hadde fått flere realistiske tilbakemeldinger sånn at jeg var forberedt på begge deler, og ikke fikk et kjempesjokk når hcg-svaret kom.
Poenget mitt er egentlig bare at det kan gå begge veier dette :) Forhåpentligvis er du på rett side av den linja :Heartred

Nesten som min opplevelse fra sist, ingen smerte, bare rosa på papiret i en uke før det kom en klump… (sorry for tmi). Men de få symptomene jeg hadde forsvant nok mer enn jeg ville innrømme for meg selv :hilarious:
Krysser fingrene for deg :happy:
Du kan jo få tatt hcg-prøver, det gjorde jeg, og ga meg egentlig svarene jeg trengte.

Dette er ikke for å gi deg store bekymringer, men jeg søkte samme informasjon sist, og leste at «så lenge sånn og sånn når det var friskt blod» var ikke farlig, og trodde alt var tipp topp, og jeg skulle ønske jeg hadde fått flere realistiske tilbakemeldinger sånn at jeg var forberedt på begge deler, og ikke fikk et kjempesjokk når hcg-svaret kom.
Poenget mitt er egentlig bare at det kan gå begge veier dette :) Forhåpentligvis er du på rett side av den linja :Heartred

Jeg er realist, og kanskje litt for mye.
Da jeg såg det lille rosa på papiret i går var jeg sikker på at nå er det over. Jeg går bare å venter på at selve blødningen skal begynne. :crybaby2

Jeg skulle bare ønske, og håpe, at d e er en bittebitteliten sjanse for at det går bra. :Heartred

Men er forberedet at dette ikke går rette veien. Hcg test vil ta sin tid så jeg ser ikke noe grunn til det.

Er ikke sååå mange dagene til Tul. Jeg får svaret uansett før eller senere. :(

Da jeg såg det lille rosa på papiret i går var jeg sikker på at nå er det over. Jeg går bare å venter på at selve blødningen skal begynne. :crybaby2

Jeg skulle bare ønske, og håpe, at d e er en bittebitteliten sjanse for at det går bra. :Heartred

Men er forberedet at dette ikke går rette veien. Hcg test vil ta sin tid så jeg ser ikke noe grunn til det.

Uff, så leit å høre :Heartred Krysser fingrene for deg!

Det kan fort gå godt dette! :) Men det er nesten ikke mulig å si før du har noe konkret.
Krysser alle fingre og tær for deg!! :joyful:

Mange som sier de har blødd og det har gått bra hvis du søker i forumet! :)
Som jeg prøver å tenke på hvis jeg er usikker: «Føler jeg meg gravid? Det er ofte det beste tegnet», som legen min sa.
Jeg er og realist, føler det sparer meg for en del skuffelse, og vil heller bli positivt overrasket :hilarious: Tillater meg innimellom å bli litt for forhåpningsfull, men har sjelden så flaks at det slår til - Spiller fortsatt Lotto :P

Jeg har fått svar på hcg samme dag om jeg tar det på morgenen :) (sist trengte jeg ikke se økningen, hcg var for lavt).

Jeg krysser fingrene for deg! :D Håper du får et bedre utfall enn meg :D :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Når har du tidlig UL forresten??

Krysser fingrer og tær :Heartred

Jeg har opplevd at det har gått bra etter blødning, og at det ikke har gått så bra. I mitt første svangerskap blødde jeg masse, var hyppig på ul og alt så fint ut hver gang. Hadde en ekstremt lettblødende livmorhals fikk jeg beskjed om. Andre gang jeg var gravid blødde jeg også litt, og det var desverre ma. Følte meg heller ikke særlig gravid siste gang.

Krysser fingrene for at alt går bra for deg :Heartred

Back
Topp