Åååhr...

Engi89

Glad i forumet
Fyy søren! Min kjære mann har fortalt en av sine nærmeste venner om at vi venter baby, men sa ifra om at det var hemmelig inntil videre. Nå i helga hadde visst kompisen hans forsnakket seg til svigers, så de hadde kommet og spurt i dag om det var sant. Jeg ble så lei meg, for det var noe vi hadde lyst til å fortelle selv, og personlig tror jeg ikke jeg er helt klar for at alle skal vite det. Men de skulle holde det hemmelig til vi ville fortelle andre det selv, så det går vel sikkert greit. Ble bare så overraska og skuffa... Og en god slump hormoner på toppen hjelper ikke akkurat.. åååhh....

Nei huff!!!! det var ikke noe særlig!!
Får håpe de holder tett , så dere får fortalt det selv til andre iallefall! :)

Eg forstår deg jævlig godt...
Eg fortalte til min svigerinne at eg var gravid for en stund siden og når vi var på en fest sammen så var det en veninne som spurte hvorfor eg ikke røykte lengre, og da svarte plutselig svigerinnen min " hun er jo gravid "...
Kjente det klikket for meg og sa at det var unødvendig å dele det med alle hun snakket med....Så ble hun faktisk sur og sa " men du har jo sagt det til Silje" ( en felles venninne)...
Men eg må no faen meg få lov å bestemme hvem som skal vite det eller ikke...Og hun venninnen som fikk vite at eg var gravid på festen har sagt det til sin mann som er en felles venn av min mann.
Og han har sagt det videre til en annen felles kompis så no vet ALLE det...

Hadde liksom lyst å si det selv!! Arrrrg, kjenner eg ble sur no...

Ah, kjenner følelsen. Jeg sa det bare til de nærmeste men det var jo noen som ikke fikk med seg at jeg ville holde det skjult til jeg var i 3 mnd. Så dagen etterpå ringte tlf både fra kusiner og venninner å spurte om jeg var gravid, og om det var sant det de hørte. Trodde jeg skulle flippe! Jeg vil jo fortelle det selv, ikke at det skal spre seg LENGE før jeg er klar for det. Gah, det gikk over etter noen uker :p Har klart å begrense skaden ;)

alle som skal holde på en slik hemmelighet mååå jo fortelle det bare til en ;)
typisk det.  nye babyer er jo en flott gladnyet som ikke veldig mange klarer å holde tett om, og er lett å forsnakke seg på. så det gjelder å velge sine betrodde med omhu :)
på vår første valgte vi ut 2 personer vi var 100% sikre på, og de holdt tett. resten fikk beskjed når vi var 4,5 mnd på vei.
på andremann gjorde vi omtrent det samme, men gjorde det offentlig noe tidligere, og denne gangen har vi vært litt mer uforsiktig og tar det ikke så tungt om det kommer ut. har hatt det litt morro med måten vi har latt besteforeldre vite det :P type nei takk, ingen vin på meg, jeg er gravid - kan noen sende blomkålen? :)
men skal offentliggjøre det i min fars bryllup enkelt og greit med en tettsittende kjole :)

Jeg hadde blitt så utrolig sur og skuffet!! Man får på en måte bare en mulig til å fortelle de til folk, ihvertfall per unge. Hormonene mine hadde vel tatt livet av personen :p Ihvertfall når de blandes med det vanlige temperamentet. Det er din unge, vis respekt sier nå jeg :)

Det er nettopp derfor vi holder på hemmeligheten selv til vi er klare for å fortelle det! Sender ut fellesmelding til familien med ul-bilde, usikker på om vi skal gjøre det når vi skal ha ul i uke 13 eller etter om vi venter til o.ul er vel overstått! Forrige gang gjorde vi det i uke 12. Føler ingen stress nå, så venter til vi må fortelle pga magen :)

GUD så irriteranes, jeg hadde blitt lyn forbanna!
Jeg er ikke i samme situasjon i forhold til mine nærmeste.. Men har et lignende problem. Siden jeg har fått tilrettelagt arbeid, så har folk begynt å trekke sine egne konklusjoner og sprer rykter om at jeg er gravid... DET gjør meg kjempe forbannet, og siden jeg ikke vet hvem det er det kommer fra, kan jeg ikke ta det opp med vedkommede heller...

Back
Topp