Åååh, trenger hjelp med jobbsøknad...

LuringNr3

Gift med forumet
Skal søke på jobb som assisterende butikksjef på Lindex, men veit ikke hva jeg skal skrive. Kunne godt tenkt meg en jobb i en klesbutikk, men jeg har bare søkt på jobber innen helsesektoren, faktisk [8D]

Noen som kan hjelpe meg? [:)]

Hva trenger du hjelp til?
God til dette med søknader, siden det var sånn 50% av pensumet mitt på skolen[8D][8D][8D]

He berre søkt innen helsesektoren ej mæ så ej dytta ;) men du kan no skrive posetive side om dej vertfall, de e det mange av :)
åååh om du fæ jobb på lindex så kan du rope ut når det kjem tøffe vare inn til bebis ;)
dytta for dej :)

Eldiss! : Hmm, jeg veit ikke, jeg... Har litt vanskelig for å skrive at jeg "brenner for mote", liksom... Jeg gjør egentlig ikke det, men jeg liker jo å ta meg godt ut og jeg elsker å shoppe [:D]

sjukis: Hehe, jeg lover [8D][;)]

Liker å være i kontakt med og hjelpe kunder. Er hyggelig og imøtekommende, møter alle mennesker med et smil. Er utadvent, og lett å komme i kontakt med. Det er viktig for meg at kunden går ut av butikken med en positiv opplevelse. Er ikke redd for å ta i et tak når det trengs, jeg stiller opp.

BLA, BLA, BLA

Som lille snegle skriver :)

Det er ikke dumt å skryte seg selv opp i skyene, men man skal ikke lyve heller.
Tenk deg ut tre gode egenskaper om deg selv, og få noen setninger ut av det. Husk at søknaden ikke skal være lang. Det holder i masse vis med en halv a4 side feks. CV`n kan du legge ved med oversikt over skole gang, og tidligere arbeidsplasser, tidspunkt og stilling/arbeidsområde.

En søknad skal inneholde hvem du er, som søker på stillingen. Hva du kan, dine interesser, og stillingen du søker på selvsagt. Men i små utdrag av alt.

Eksempel:

Bedriftens navn
bedriftensadresse
Ansvarlig for søknaden

Ditt navn
Din adresse
Ditt telefon nummer.

"Jeg ønsker å søke på stillingen som **** hos *****, funnet på www.*****.no.
Jeg er ei jente som heter ****, og er 20 år gammel. Er for tiden hjemmeværende med min sønn, ***** på 1 år.
Jeg søker på denne stillingen fordi jeg mener jeg kan gjøre en god jobb innen dette faget, og fordi jeg ønsker å prøve noe nytt. Jeg er pålitelig, har gode selgerevner, møter alltid presis på jobb og har store interesser for klær og sko.
Jeg tror jeg kan gjøre en god jobb hos dere, fordi jeg mener jeg har hva dere søker etter, og at jeg kan bidra til å gjøre butikken bedre. Om dere ønsker det, kan jeg gjerne utdype denne søknaden i et intervju!

Med vennelig hilsen ***** ****** ********.

Trenger en del finpuss ser jeg, men kanskje et utgangspunkt?[:)] Lykke til!

Back
Topp