?·?•? Når skal vi på ordinær ultralyd ?•?·?

Dette er ikke normalt. du har krav på ul mellom uke 17 - 22, for å skjekke oppi alt av organer og div. dette skal være uavhengig tidligere ul :)




Havfruen88 skrev:


*2 prinsesser & en spire* skrev:


Havfruen88 skrev:
Kan fjerne meg fra UL listen. Skulle på ordinær UL den 2. mars, men mistet den timen i går når jeg var på ul for å sjekke termin. Rart igrunn, siden jeg bare er litt over 14 uker nå :/ Men alt var bra på ul, så er derfor jeg ikke får ordinær ul.. :)


Så bra at alt står bra til med den lille. Men synes det var rart at du mistet ordinær ul timen...

Ja, synes det var veldig rart. Tenkte å ringe legen min/ jordmoren for å se om dette er vanlig å gjøre :)


 
Jeg skal på ordinær ul 26.mars. Nesten sist ut her ser jeg. Da er jeg 20+3..hadde håpet at jeg fikk tidligere. Virker som en eeeevighet til ;) men det går nok fort.

Jeg tror det er gutt siden de tippet det på tidlig ultralyd :)
 
Vi skal på ul 4 mars =) Tipper det blir jente.
 
UL 20.mars
Tipper jente
Skal vite kjönn


 
Ringte lege og jordmor i dag. Fikk beskjed om at dette kunne skje, men at det var sjelden at en ordinær ultralyd ble avlyst. De kunne også fortelle meg at jeg ikke hadde krav på en o.ul når jeg har vært til ultralyd tidligere, hvor de mente de kunne se alt dette tydelig nok i uke 14 :/

Synes det er litt kjedelig. Men kan vel egentlig ikke gjøre noe mer når sykehuset mener dette ikke er nødvendig, samtidig som lege og jordmor mener at dette er opp til sykehuset å vurdere..?

Men ultralyd er utrolig spennende, og var deilig å få bekreftet at alt var som det skulle (bortsett fra at morkaken lå litt lavt) :)

Dere som ikke allerede har vært på ultralyd kan glede dere!! :D

nr2ivente<3 skrev:
Dette er ikke normalt. du har krav på ul mellom uke 17 - 22, for å skjekke oppi alt av organer og div. dette skal være uavhengig tidligere ul :)




Havfruen88 skrev:


*2 prinsesser & en spire* skrev:


Havfruen88 skrev:
Kan fjerne meg fra UL listen. Skulle på ordinær UL den 2. mars, men mistet den timen i går når jeg var på ul for å sjekke termin. Rart igrunn, siden jeg bare er litt over 14 uker nå :/ Men alt var bra på ul, så er derfor jeg ikke får ordinær ul.. :)


Så bra at alt står bra til med den lille. Men synes det var rart at du mistet ordinær ul timen...

Ja, synes det var veldig rart. Tenkte å ringe legen min/ jordmoren for å se om dette er vanlig å gjøre :)




 
Skal den 15 mars. :-)
Når mine venner/familie har vært gravid har jeg alltid gjettet riktig på kjønn.. Men med meg selv klarer jeg ikke å gjette noe!
 
fått time 26 mars. tror jente denne gamgen
 
Jeg har fått time 23.mars:) Jeg tror det blir jente, og vi skal vite kjønnet så klart!:))

 
skal 13 mars og tror kanskje d er jente :D
 
Har ul 12.mars å vi tipper jente :) var på tidlig ul når jeg var i uke 9. Alt bra da så nå er d nesten bare for å se kjønn og at alt er i tipp topp stand enda :)
 
Beklager alt styret med meg. Måtte fjerne meg fra listen sist uke etter å ha vært på tidlig ul, fordi jeg mistet min ordinære ul da. De mente det var unødvendig siden de så alt så bra i uke 14 (men kunne ikke se kjønn/ville ikke se etter kjønn). :(

Etter å ha snakket med sykehuset i dag har jeg fått ordinær ultralyd alikevel. :D
Dette er fordi alle skal få et tilbud om dette kunne de opplyse meg om! =)

Ny UL-time er derfir den 7. Mars. Tipper vi får en jente til (aner ikke hvorfor).
 


Havfruen88 skrev:
Beklager alt styret med meg. Måtte fjerne meg fra listen sist uke etter å ha vært på tidlig ul, fordi jeg mistet min ordinære ul da. De mente det var unødvendig siden de så alt så bra i uke 14 (men kunne ikke se kjønn/ville ikke se etter kjønn). :(

Etter å ha snakket med sykehuset i dag har jeg fått ordinær ultralyd alikevel. :D
Dette er fordi alle skal få et tilbud om dette kunne de opplyse meg om! =)

Ny UL-time er derfir den 7. Mars. Tipper vi får en jente til (aner ikke hvorfor).

Så bra at du har fått ny time :)
 
Ultralyd 13 mars. Da er jeg 19 uker på vei. Tror kanskje det er ei lita jente. Vi ønsker å vite kjønnet.
 
Back
Topp