·?•?? Julijentenes handleliste ??•?·?

LilleGull90

Flørter med forumet

·?•?? Julijentenes handleliste! ??•?·?

Her kommer handlelista vi sammen har skrevet!
Jeg har delt inn denne lista i to deler, slik at vi ser hva vi bør ha klart til gullungenes annkomst, og hva vi kan vente med til etter vi er kommet oss hjem.
Noen ting kommer jo også helt ann på hva man er interisert i å ha, alle er jo forskjellige :-)

Bør ha klart til skatten(e) kommer:
- Barneseng og/eller vugge
- Vippestol
- Barnevogn + tilbehør til vognen slik som
regntrekk, myggnetting, vognpose, og parasoll.
- Bilstol
- Klær (selvfølgelig!:). Klærne bør være i str.
50-56, og en fordel om de er lett og ta av og på.
(Noen er jo også mer erfarne med små barn enn andre:)
- Stelleveske
- Flasker og smokk
- Badebalje, om man ikke velger å kjøpe stellebord
med badebalje under ;)
- Noen myke babyhåndklær og vaskekluter
- Gulpekluter
- Babycall/babywatcher
- Sengetøy og dyne til vogn og seng/vugge
- Stellebord/stellematte/kommode
- Helsetepper
- Leker

Hva man kan vente med:
(Denne listen har jo også med hver og enkelts interesse å gjøre)
- Bæremeis
- Lekegrind
- Uro over senga/vugga
-  Gymmatte
- Brystpumpe
- Lammeskinn til senga/vogna
- Ammepute
- Bleiebøtte
- Bæresele eller lignende (finnes jo så mange varianter) :)
- Himmel over senga/vugga
- Babygym

emoticon 

Når jeg skriver denne lista, så vet jeg med meg selv som førstegangsgravid, at det er mye her jeg ikke hadde tenkt over uten alle innspillene fra dere her inne på BV.
Bleiebøtte er faktisk ikke det første man tenker på!
Så jeg valgte å lage en liste over stelleprofukter til både barn og mor, slik at vi har en liten oversikt vi som er helt nye på dette planet ! :)

<3<3<3<3<3

- Bleier
- Div.kluter til vasking av ansikt og stump.
(har fått en anbefaling om at bomullpads skal være veldig fine og greie å bruke, da de ikke inneholder noen stoffer og er veldig myke)
- Temperaturmaler til å måle både vanntemp og kropstemp.
- Sinksalve og div.andre salver uten parfyme til ansikt, kropp og stump
- Babyolje
- Mild babysåpe og kanskje en god badeolje for baby
- Paracet om man skal få behov
- Våtservietter
- En liten neggelklipper
- Ammeinnlegg og ammeBH

Da er denne listen klar!
Om noen har noe å legge til, eller har noen anbefalinger på div.utstyr, er det bare å kommentere, og helt sikkert flere som setter pris på tilbakemeldinger på denne lista.

Håper dere får nytte av den!
Ha en fortsatt flått kveld, og lykke til med handlingen !

emoticon

Hilsen førstegangsgravid Trønderjente 

tenkte jeg kunne skubbe denne litt oppover jeg :)

Ja, ikke en dum ide :-)
Jeg har sendt PM for å prøve å få denne inn på julijentenes viktigste tråder, men har ikke fått noe svar så langt. Men litt *dytting* kan hjelpe ;)

Ja, tenkte det kunne være greit! Jeg føler hvertfall jeg har kommet så langt nå at jeg må begynne å finne ut hva vi har og hva vi faktisk trenger , å for en førstegangs som meg så er det veldig kjekt med en sånn liste :)

Samme her :)
Trenger alle tips jeg kan få med tanke på at det er vårt første.. Har jo tross alt aldri gjort dette før! Men gud så spennende :D

- Badeoljen fra baleneum hermal anbefales :) De selger den på apoteket, og den brukes på sykehuset. - Stellesalve er inotyol den jeg liker best, den er også anbefalt fra sykehus og leger :) - Brystvortekrem/ salve kan også være kjekt om du skal amme- anbefaler purelan fra Medela, da den ikke trengs å vaskes bort før du ammer. - Ammeinnlegg er kjekt å ha, skal du bruke engangs vil jeg anbefale å styre unna natusan sine, da de har en tendens til å klistre seg fast (det gjør vondt å fjerne dem).

Pønsi skrev:
- Badeoljen fra baleneum hermal anbefales :) De selger den på apoteket, og den brukes på sykehuset. - Stellesalve er inotyol den jeg liker best, den er også anbefalt fra sykehus og leger :) - Brystvortekrem/ salve kan også være kjekt om du skal amme- anbefaler purelan fra Medela, da den ikke trengs å vaskes bort før du ammer. - Ammeinnlegg er kjekt å ha, skal du bruke engangs vil jeg anbefale å styre unna natusan sine, da de har en tendens til å klistre seg fast (det gjør vondt å fjerne dem).

Tusen takk for tips! :D
Har null erfaring her ifra før, så alle tips tas imot med stor takk ! <3

:) ang amming og sårhet så må jeg si at albuekjell er helt FANTASTISK:. de finner en i stranden... tar hjem og koker .... helt fin dagen etterpå.. har ammet 3 barn og det eneste som virket var de kjellene... så her blir det en tur på stranden ;)

Godt med litt ekstra råd til alt man må ha etterhvert! ;) Kommer sikkert til å stå i en del dager/uker etter fødsel og mangle ett eller annet viktig merker jeg, hehe =P 

Vil gjerne anbefale Norges Astma og Allergiforbunds sine sider. Ikke bare fordi både min mann og jeg har vært superallergikere og astmatikere når vi var små, men fordi mange generelt kanskje er nysgjerrig på hva slags produkter som er kommet ut som hudvennlige osv for barnet! =) Så tenkte jeg bare ville dele det siden jeg ikke har sett det delt noe sted før =)

http://naaf.no/no/marked_og_produkt/produktguiden/Produktavtaler/

Back
Topp