«Trøbbel» i underlivet - hvem sjekker man det hos?

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Heisann!:) Her fins så mange damer som har vært gjennom forskjellig, så tenkte kanskje noen hadde innspill å komme med.
Har et eller annet galt «nedentil»:yuck::p Men klarer ikke selv ved googling å helt finne ut hva det er. Det både ser «annerledes» ut, og er vondt, etter forrige runde med sex måtte jeg ta paracet en stund etterpå og klarte ikke stå oppreist for å lage middag - så her blir det tørkeperiode frem til fødsel:p:sour:
MEN, over til spørsmålet. Jeg har time til lege for å få videreført sykemelding neste uke, og kontroll hos jordmor uka etter. Hvem tar jeg det opp med? Er dette noe jordmor kan sjekke opp i, eller burde jeg bare be om henvisning til gynekolog av lege? Har ikke stor tiltro til vikarlegen jeg har nå, at hun kan hjelpe meg så mye selv..:p

Hei! Mye rart som kan skje nedentil , hehe. Tenker at det har litt å si hvor akutt det er kanskje. Legen skal absolutt kunne hjelpe deg med dette, evt henvise deg. Jeg ville i hvert fall ha funnet ut hva det var asap :hilarious:

Jeg ville bedt om henvisning til gynekolog! Kanskje får du ikke time med en gang, da hadde jeg hørt med jordmor også i mellomtiden, men fortsatt tatt timen med gynekolog uansett. Jeg har en fantastisk fastlege, men han er spesialist i allmennmedisin, ikke gravide, kvinnehelse eller underliv, så det er begrenset hvor mye jeg stoler på han i det området :hilarious:

Heisann!:) Her fins så mange damer som har vært gjennom forskjellig, så tenkte kanskje noen hadde innspill å komme med.
Har et eller annet galt «nedentil»:yuck::p Men klarer ikke selv ved googling å helt finne ut hva det er. Det både ser «annerledes» ut, og er vondt, etter forrige runde med sex måtte jeg ta paracet en stund etterpå og klarte ikke stå oppreist for å lage middag - så her blir det tørkeperiode frem til fødsel:p:sour:
MEN, over til spørsmålet. Jeg har time til lege for å få videreført sykemelding neste uke, og kontroll hos jordmor uka etter. Hvem tar jeg det opp med? Er dette noe jordmor kan sjekke opp i, eller burde jeg bare be om henvisning til gynekolog av lege? Har ikke stor tiltro til vikarlegen jeg har nå, at hun kan hjelpe meg så mye selv..:p
Sniker. Ikke for å skremme deg, men ville dratt til lege asap bare for å sjekke at det ikke er herpesutbrudd. Det må nemlig testes under utbruddet. Jeg har det selv - aldri hatt en kjønnssykdom før jeg fikk det, og hadde første utbrudd rett etter jeg møtte mannen min. Man kan gå med det lenge i kroppen før det bryter ut, men hvis man ikke behandler det så kan sårene «sprekke» og det kan gjøre ganske vondt. Det kommer litt an på hvor hissige utbrudd man har. Poenget er at det _kan_ påvirke fødsel om det skulle være første utbrudd. Ser at det er en stund til termin ennå, men greit å få det utelukket. Det er en swab-test man kan ta hos fastlegen. Lykke til!

Back
Topp