«Sove gjennom natten»

MammaenTilEogW

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Av ren nysgjerrighet, hva legges i det at baby sover natten gjennom? At baby sover sammenhengende fra kveld til morgen eller at baby våkner for mat, men sovner fort igjen (altså uten spesielt med våkentid)?:)

Av ren nysgjerrighet, hva legges i det at baby sover natten gjennom? At baby sover sammenhengende fra kveld til morgen eller at baby våkner for mat, men sovner fort igjen (altså uten spesielt med våkentid)?:)
En natt er 5-6 timer for en baby. Det er altså vanlig at de våkner.

Fra de blir lagt til de våkner om morgenen. Uten «matpause».
Hvis ikke hadde vel de fleste unger sovet natten gjennom fra de ble født.

Fra de blir lagt til de våkner om morgenen. Uten «matpause».
Hvis ikke hadde vel de fleste unger sovet natten gjennom fra de ble født.
Det jeg også har tenkt, men har hørt flere si at babyen deres sover «natten gjennom» ved 1-2 mnd. Så ble så usikker hva som faktisk var betydningen :p

Det jeg også har tenkt, men har hørt flere si at babyen deres sover «natten gjennom» ved 1-2 mnd. Så ble så usikker hva som faktisk var betydningen :p
Første vår sov natta gjennom fra 2uker, bokstavelig talt. Sovnet ved 21tiden og våknet i 7tiden :p minsten var det verre med, han var en natterangler.

For meg betyr det at de IKKE våkner for noe som helst. Ikke mat eller annet :p Har ikke fått sånne unge sjøl og ventet fortsatt på at minste på 2 år skal sove en hel natt uten oppvåkninger

Noen unger sover tidligere hele natta gjennom. Så det kan jo faktisk være tilfellet.

Sove gjennom natten KAN tolkes som å sove fra en nattmating kl 23-00, til kl 06 om morgenen; bare sånn at foreldrene får 6t sammenhengende søvn. (Da har de jo strengt tatt sovet hele  natten).
Mine barn gjør sjeldent sånt særlig tidlig. Hun på 1,5 sover ofte hele sin natt (kl 19.30 til kl 07 ish), men hender seg likevel at hun har en oppvåkning 3-5 tiden. :P

Men tenker at det er litt ulike oppfatninger på hva som menes, så man får bare høre an definisjonen deres om man lurer veldig :bag::hilarious:

Takk for svar alle sammen!:)
Ser ut som de fleste tenker slik som jeg har gjort, gjennom hele natten!:)

Jeg tenker at det betyr at de sover i 6-8 timer på natta, uten mating og hvis de våkner opp, så sovner de igjen av seg selv. Her sover mini ofte 6 timer nå, men det kan like gjerne være fra 20-02, som fra 00-06. Hvis det er til 02 er det som regel en økt fra 03:30-06 da :) Er vel først litt etter 3 måneder at de får døgnrytme, tror jeg.

Jeg sa min sov gjennom natten selv om vi måtte vekke han for mat ved midnatt. Han sov da videre igjen til det var morning, gjorde dette fra vi kom hjem fra sykehuset

Enig med de fleste her , å sove hele natten . Må innrømme at etter fødsel ved samsoving , så våkna jeg 1 min å kobla på puppen og vi sovna begge to igjen .

Da har jeg sagt vi sov hele nattan . Men hadde jeg måtte opp å blande flaske eller opp generelt å det tok mer enn 4-5 min så hadde sagt jeg var oppe en gang eller to i natt.

Tenker at så lenge man føler man har hatt en god natt søvn , er det det viktigste :Heartred

Enig med de fleste her , å sove hele natten . Må innrømme at etter fødsel ved samsoving , så våkna jeg 1 min å kobla på puppen og vi sovna begge to igjen .

Da har jeg sagt vi sov hele nattan . Men hadde jeg måtte opp å blande flaske eller opp generelt å det tok mer enn 4-5 min så hadde sagt jeg var oppe en gang eller to i natt.

Tenker at så lenge man føler man har hatt en god natt søvn , er det det viktigste :Heartred
Dette, i mitt tilfelle.

Vi samsover denne gangen, så påkobling på puppen gjør ikke noe for nattesøvnen min. Jeg sier "vi sover hele natta".

Forøvrig har ingen av barna mine sovet gjennom natten uten å våkne før de ble minst 10 år. Det betyr ikke at de nødvendigvis har vært så veldig forstyrrende. Tidvis, ja, men i perioder har de bare ligget for seg selv våkne, så sovnet igjen.

Back
Topp