«Mensensmerter» etter eggløsning

B

Bringebærveien

Guest
Hei!
Jeg og min samboer har prøvd å bli gravid i ca 7md når. Denne gangen etter el har jeg har mye «mensensmerter» i over en uke nå. Teste el og fikk positiv den 10. feb og har til den dag i dag hatt mye smerter nedentil, har heller ikke opplevd dette etter andre eggløsninger. Har ikke ømme bryster, men kan kjenne det er litt press, kanskje noe jeg bare innbiller meg. Er det noen som har hatt det samme og vært gravid?

Jeg har netopp fått positive graviditetstester.
Å jeg følte jeg hadde mye mensen aktige smerter helt fra eggløsning. Av og på, men så siste uken før testene så var det daglig omtrent! Hadde masse andre symptomer også. Men er ulikt for alle! :-) håper du får positiv test du også ❤️❤️

Jeg har netopp fått positive graviditetstester.
Å jeg følte jeg hadde mye mensen aktige smerter helt fra eggløsning. Av og på, men så siste uken før testene så var det daglig omtrent! Hadde masse andre symptomer også. Men er ulikt for alle! :) håper du får positiv test du også ❤️❤️
Gratulerer så mye! hvilke andre symptomer hadde du? Og når testet du deg?

Gratulerer så mye! hvilke andre symptomer hadde du? Og når testet du deg?
Takk! Mange. Hehe.
Begynte å teste allerede 6 dpo. Er 12 dpo idag. :-)

Hadde metallsmak i munnen, ting smaker anerledes og rart.
Såre nipler, litt ømme pupper, kviser, oppblåst, uggen i kroppen som eg holder på å bli syk, småkvalm.
Men har ikke vært sånn heeeele tiden altså. Men det var mensensmertene som gjorde meg mest sånn, hmmm… kan det være???? :-p

Takk! Mange. Hehe.
Begynte å teste allerede 6 dpo. Er 12 dpo idag. :)

Hadde metallsmak i munnen, ting smaker anerledes og rart.
Såre nipler, litt ømme pupper, kviser, oppblåst, uggen i kroppen som eg holder på å bli syk, småkvalm.
Men har ikke vært sånn heeeele tiden altså. Men det var mensensmertene som gjorde meg mest sånn, hmmm… kan det være???? :p
Hehe skjønner. Har ikke hatt noe av de symptomene uten om smerter og en dag var jeg ganske svimmel. Så håper jeg bare er heldig, er jo bare 7dpo om jeg ikke tar feil. Ble plutselig forkjølet 4dpo, men det kan bare være uflaks og ikke noe tegn.
Har dere prøvd lenge? Sorry for mange spm haha, er bare så sykt spent

Hehe skjønner. Har ikke hatt noe av de symptomene uten om smerter og en dag var jeg ganske svimmel. Så håper jeg bare er heldig, er jo bare 7dpo om jeg ikke tar feil. Ble plutselig forkjølet 4dpo, men det kan bare være uflaks og ikke noe tegn.
Har dere prøvd lenge? Sorry for mange spm haha, er bare så sykt spent
Bare å spørre! :-)
Er en giret person selv!! Det er pp3 her. :-)
Så ikke så veldig lenge. Selv om det kan føles sånn. ❤️❤️

Har hatt menssmerter alle gangene jeg har vært gravid. Krampene varte ut uke 9 med datter. Masse lykke til :)

Hmm, jeg tok en test i går som var negativ. Men var 7 dager i går til ikm. Har ikke noe «tidlig graviditetstest», vet ikke om det har noe å si om den må være tidlig eller ikke. :bag:
Det er kanskje litt tidlig, ja … Tidligtester er vel beregnet å ta tidligst 6 dager før ikm.

Jeg hadde slike symptomer veldig raskt etter EL. Mensensmerter, spesielt murring i korsryggen og litt stikking i siden/lysken. Føltes veldig ut som jeg skulle ha mensen. Fikk ikke positiv test før sent på kvelden/natten IKM/dagen mensen skulle komme. :)

Jeg hadde slike symptomer veldig raskt etter EL. Mensensmerter, spesielt murring i korsryggen og litt stikking i siden/lysken. Føltes veldig ut som jeg skulle ha mensen. Fikk ikke positiv test før sent på kvelden/natten IKM/dagen mensen skulle komme. :)
Har hatt det siden dagen etter jeg testet EL og den var positiv. Føles ikke helt ut som mensensmerter heller da det er smerter med trykk hele tiden. Spesielt på kvelden da jeg sitter/ligger i sofaen. Merker ikke de så mye på jobb, men kan være jeg tenker mer på det når jeg sitter her:p Men hadde du det bare på en av sidene, eller begge?
Har heller ikke noe særlig mer symptomer enn det og mer utfold(slim). Ble forkjølet og 3 dager senere er jeg nesten frisk, noe som er svært ulikt at det varer så kort.

Last edited:
Jeg var veldig oppblåst og hadde litt tunge/hovne bryst, men de var ikke ømme. Krysser fingrene for deg!!
Da er det kanskje forsatt håp. Har bare rfsu tester, ikke tidlig test. Men vet ikke om det er skyggestrek, fikk det etter 2 min. Er nå 5 dager til jeg får mensen ifølge Flo appen, og har veldig regelmessig. Var kvalm i går kveld, klarte ikke å sitte vanlig. Men kan godt hende det var noe mat som gjor det og, litt småkvalm nå. Men tror jeg bare overtenker. Legger med bilde av testen :nailbiting:

Vedlegg

• 5E7CDA31-562E-46C9-9453-E96C9506FCBC.png
    5E7CDA31-562E-46C9-9453-E96C9506FCBC.png
    6,9 MB · Visninger: 304
Back
Topp