«Mensenmurringer»

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Jeg har de siste dagene fått mensenmurringer som sitter lavt i magen over symfysen. Det kommer og går, men er ikke noe mønster i det. Jeg er i uke 33, og har forkortet cervix så jeg går på utrogestan frem til uke 34. Kan dette være et tegn på at det nærmer seg noe? Skal snakke med jordmor, men ville gjerne høre andres erfaringer

Jeg har opplevd det samme. Har våknet et par netter av at jeg har hatt mensenmurringer/kramper i mage/rygg. Våknet også en natt av at jeg hadde dritvondt/type krampe i ryggen. Så vondt at jeg må ligge å konsentrere meg om å puste. Men så går det liksom over igjen etter 10-15 minutter. Tror det bare er livmora som gjør seg klar for fødsel Jeg har ikke forkortet cervix da, det skal sies. Har fullført 34 uker i morgen.

Jeg har også hatt dette av og på siden typ uke 31 mener jeg det startet. Er nå i uke 35+ og kjenner det fremdeles sporadisk. Jordmor sa til meg at det var helt normalt, livmoren som gjør seg klar, men jeg skulle ta kontakt ved blødning eller hyppige kynnere osv. Har ikke forkortet cervix.

Jeg har hatt mensenmurringer den siste uka. Uke 33, hadde en vekstkontroll på sykehuset.
Siden jeg var der gjorde de en ultralyd, var ikke tegn til fødsel enda.
Men fikk beskjed at det er livmoren som gjør seg klar til fødselen.
Jeg skulle ta kontakt med føden om vannet gikk eller om jeg begynte å murringer kombinert med blødninger.
Ellers kunne jeg bare gå sånn, og ta noen paracet hvis det var på sitt verste.

Back
Topp