«Mas» fra familie og venner

Alexsy

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Maiskolbene 2023 :-)
Hei!
Nå som termin nærmer seg så opplever jeg nesten daglig meldinger, samtaler og slikt fra folk som lurer på om jeg har født!
Jeg vet det er pga omtanke osv fra dem, men er ikke som jeg har tenkt å ikke si noe når babyen er født! Virker ikke som de skjønner at jeg selv er like spent og enda mer utålmodig enn dem på å møte babyen min! Kjenner at det tapper meg for energi, men vet ikke helt hvordan jeg skal si til dem at de får beskjed når babyen er født og at de ikke trenger å spørre hver dag! :banghead:
Med lite og dårlig søvn, bekkenløsning og andre plager så har jeg ikke så mye tålmodighet om dagen :p
Andre som opplever det samme eller har tips? :Heartred
 
Hei!
Nå som termin nærmer seg så opplever jeg nesten daglig meldinger, samtaler og slikt fra folk som lurer på om jeg har født!
Jeg vet det er pga omtanke osv fra dem, men er ikke som jeg har tenkt å ikke si noe når babyen er født! Virker ikke som de skjønner at jeg selv er like spent og enda mer utålmodig enn dem på å møte babyen min! Kjenner at det tapper meg for energi, men vet ikke helt hvordan jeg skal si til dem at de får beskjed når babyen er født og at de ikke trenger å spørre hver dag! :banghead:
Med lite og dårlig søvn, bekkenløsning og andre plager så har jeg ikke så mye tålmodighet om dagen :p
Andre som opplever det samme eller har tips? :Heartred
Uff føler med deg! ❤️❤️Det er en uting. Derfor har jeg ikke sakt noe temindato denne gang. Bare til de som jeg trenger hjelp av. Sist jeg gikk overtid så måtte jeg si i fra. Da var det mas fra termindato til litt over en uke. Da hadde jeg sakt i fra til alle som maset at de får beskjed når baby er født så det er ikke noe vits å spørre meg.. Du må faktisk tørre å si i fra. God bedring med bekken og lykke til. ❤️
 
Jeg sa det bare rett ut jeg. Dere får beskjed når det skjer noe:) Ikke mast noe mer etter det. Men det var veldig mye før jeg sa ifra. Om jeg ikke tok tlf med en gang feks så var de jo helt sikre på at nåå var jeg på føden:hilarious: Skjønner det er godt ment, men det er jo veldig slitsomt:dead:
 
Jeg har pks og kjenner jeg ikke vil fortelle datoen rundt så sier termin dato når folk spør. Er lei av folk som sier er du enda gravid.

svigermor fikk vite det av sin sønn og jeg er egentlig litt irritert på ham, hun har en tendens å si det til gud og hvermann og jeg vil ikke alle skal ha datoen, vil ikke ha mas i forkant jeg jobber nok med å ta innover alt for meg selv ang dette og vil ikke ha lykke ønsker. Og med pks er det alltid en fare for de ikke rekker deg, og orker ikke folk skal henge seg opp i det. Så jeg har nok ikke vært så snill men når svigermor har prøvd å bekrefte datoen har jeg bare dradd på det og sagt jeg ikke vett helt enda. Så hun har prøvd mange ganger å få dato bekreftet.

Svigerinna mi datteren prøvde også å få datoen ut av meg, men svarte bare termin dato er slik også får vi se. Liker ikke at andre skal fortelle slike ting for meg.

hører til historien at jeg fikk pks med første og dette innformerte hun uten jeg syntes det var greit til hele slekten. Og alle tantene, søsken barna ol til mannen kom og spurte hvordan det gikk og når dato var for pks en uke før. Og jeg sleit såpass med dette selv at jeg så vidt hadde snakket med mine foreldre og ingen andre. Så jeg likte overhode ikke hun delte det med alle når vi havnet i sammen på begravelse rett før.

så ja du har min fulle medfølelse noen ganger er det greit å ha litt ro og fred rett før baby kommer
 
Fødte 36+0 sist, og har dermed vært mentalt på overtid siden uke 37 :p det virker det desverre også som om omgivelsene mener. Kommentarer fra de ansatte i barnehagen som "jeg blir like overrasket hver gang jeg ser deg! Du er ikke på føden altså?", fra naboer, venner, og ikke minst min mor som sendte daglige "skjer det noe som tyder på fødsel i dag?" fram til jeg sendte en rimelig krass melding tilbake om at jeg sier i fra når det skjer noe, gjør at jeg rett og slett har begynt å sky folk litt. Er jo litt synd at det skal bli sånn.
 
Så glad det ikke bare er meg! Jeg har så vanskeligheter med å si ifra direkte til folk at dette er utrolig slitsomt! Som nevnt så vet jeg jo at de bare bryr seg, men det jeg ikke forstår er dems mangel på forståelse for meg! I stad ringte samboeren til faren min og faren min meg med 1 times mellomrom og jeg gadd ikke ta telefonen! Sendte melding og sa jeg sov og var sliten (liten blendahvit løgn) og at ikke noe har hendt og at de får beskjed!
Jeg skulle ønske jeg brukte huet og IKKE opplyste om termindatoen når vi fikk vite den, men trodde aldri det skulle plage meg så mye som det faktisk gjør! Jeg har sagt at når det skjer noe så får de vite det, men kommer faktisk ikke til å si noe før han er født! For om jeg syns det er slit nå så kan jeg bare forestille meg hvor irriterende det måtte ha vært i aktiv fødsel! :arghh:
 
Kjedelig å måtte si fra. Har løst det med å legge på to tre uker på termin.. Men nå har jeg vært hemmelighetsfull på alt så ingen som gidder å mase om noen ting.
 
Vi la på en mnd på termin denne gangen nettopp pga det der sist da vi ble satt i gang på maks overtid, men nå har noen fått vite det etter 5 døgn på sykehuset fordi vi måtte skaffe annen barnevakt og meldingene begynner å komme ettersom det sprer seg i familien. Kjenner følelsen din veldig godt, JA jeg har holdt på i flere døgn, JA vi sier ifra når den har kommet. Det er til å bli helt gal av, selv om det er godt ment
 
Hei!
Nå som termin nærmer seg så opplever jeg nesten daglig meldinger, samtaler og slikt fra folk som lurer på om jeg har født!
Jeg vet det er pga omtanke osv fra dem, men er ikke som jeg har tenkt å ikke si noe når babyen er født! Virker ikke som de skjønner at jeg selv er like spent og enda mer utålmodig enn dem på å møte babyen min! Kjenner at det tapper meg for energi, men vet ikke helt hvordan jeg skal si til dem at de får beskjed når babyen er født og at de ikke trenger å spørre hver dag! :banghead:
Med lite og dårlig søvn, bekkenløsning og andre plager så har jeg ikke så mye tålmodighet om dagen :p
Andre som opplever det samme eller har tips? :Heartred
La vær å svare. Ingen har krav på svar på meldinger de sender, det er helt innafor å ignorere. Ihvertfall når det bare er masing.
 
Det samme skjer her. Føler alle tror det er noe på gang så fort man ikke svarer. Fryktelig slitsomt og hjelper ikke akkurat på utolmodigheten vår. Vi vet ikke når noe skal skje liksom
 
Huff så ille <3
Skjønner jeg er heldig med mine nære, blir heldigvis ikke spurt. De spør meg hvordan går det med deg, og sånn. Skjønner jo at de kanskje fisker litt etter info... Men de spør ikke direkte så jeg trenger ikke si noe.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok ignorert de direkte spørsmålene. Hvis de sender deg melding så svar på alt annet unntatt det. Da vil de skjønne at dette er et ikke tema :)
 
Heldigvis et par uker igjen til termin, så har ikke opplevd «mas» enda. Men hvis det kommer er planen følgende: Første henvendelse: «gir beskjed når barnet har kommet», ved evt senere henvendelser: ignorere eller ghoste. Fungerte ypperlig sist!
 
Back
Topp