«Kresen» baby

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Sliter med å få mini til å spise:p vi har gitt smaksprøver siden han var 4 mnd, er 6 no. Det eneste han vil ta i mot er grøt blandet med sviske eller aprikos mos eller smothie:-/ jeg har blandet masse typer grønnskaker , prøvd ferdig middags glass , han nekter :p bare lukker munnen og brekker seg noe voldsomt av det . Jeg stopper Såklart da. Også prøver vi gjerne igjen dagen etter..
jeg har prøvd å blande maten med morsmelk, prøvd forskjellige konsistenser og tatt matpauser en del dager. det blir ikke bedre:p kjenner jeg stresser litt for han nekter flaske også, og jeg skal tilbake på jobb om ikke alt for lenge ! :-( noen som har hatt det slik å har tips å komme med ? :)
 
Kanskje det kan funke med babyled weaning? Altså at du gir mat han kan putte i munnen selv som feks en hel gulrot som er kokt bittelitt (slik at den er ganske fast og ikke knekker). Google det om du vil prøve. Mine har likt best hjemmelaget mat med grønnsaker og annet vi pleier å spise. Jeg bruker ikke så mange forskjellige saker i mosene, men heller én grønnsak eller frukt eller urt for å smaksette noe nøytralt som grøt eller avocado. Ellers smaker alt det samme synes jeg. Når babyen begynner å spise mer selv kan hun få samme som vi spiser uten salt i passe biter slik at hun kan putte det i munnen selv. Tenker det er viktig at babyen for utforske maten og at de etterhvert vil få i seg mer og mer. Stol på babyen, så lenge det han trenger er tilgjengelig og tilbys vil han nok få i seg det som trengs. Og når du begynner i jobb vil han nok spise mer fast føde og husk at du har rett på ammefri om du ammer eller pumper. Lykke til!
 
Min også, han lukker munn eller brekker seg. Nå godtar han 1 type grøt og mango smoothie. Og det er det. Men brukte 2 mnd på å venne han til det. Han nekter både hjemmelagd middag eller middagsglass. Men jeg fortsetter å la han smake litt og litt. Så bare fortsett med å gi litt å litt til han venner seg til det.
 
Sniker
Anbefaler også blw som blir nevnt over :)
Da får baby styrt alt selv. De spytter ut og brekker seg i starten men det er helt vanlig :)
Søk opp babystyrt mattilvenning eller blw om det er interessant
 
Back
Topp