«kosedress» til eksembarn?

To be announced

Glad i forumet
September To Remember 2022
Vi nærmer oss sakte en diagnose om atopisk eksem på lillebror, og har bestemt oss for å holde oss unna ull da han virker å reagere på det + reagere på varme.

Men hva i alle dager kan man kle på han i de tilfellene man hadde kledd på han en ulldress (versjon tynn). F.eks på kalde dager i huset, i bilen, i vogna osv? Jeg synes sånne bomullsdresser fra f.eks reflex er tynne og dårlig kvalitet - mens andre er så tykke og stive i sånne collegegenser-stoff. Hjelp?! :D (Størrelse 74)

Her bruker vi vanlig bambus eller bomull innerst, så en «tykkere» ulldress over. Vi kan ikke bruke ull/bambus-bomull varianten heller.

Det funker, men om dere skal styre helt unna så blir det vel fort fleece som mellomlag.

Ulldress fra name it (børstet tror jeg den het) og to delt fra PoP.

Last edited:
Vindfleecedress fra pop? Den har du kanskje. Pg du har kanskje prøvd lillelam? Kjenner flere eksembarn som tåler å ha den og bambus eller bomull innerst

Vindfleecedress fra pop? Den har du kanskje. Pg du har kanskje prøvd lillelam? Kjenner flere eksembarn som tåler å ha den og bambus eller bomull innerst

Ja den har vi, fin til vogn men kan jo ikke brukes særlig innendørs… Og den er litt stiv :p Vi har noen lillelambukser fra storesøster, men kvier meg fra å prøve for å være ærlig…

Bomull brukes og har blitt brukt i hvertfall 90% av tiden her.
Eksem barn er ofte varme, du skriver din er det, samme med min. Og veldig mye annet en myk bomull har irritert huden.
Vi brukte veldig mye de stripete settene fra Polarn o Pyret.
Vi har hatt både fleece og bambus og ulldressene fra lillelam var den enste ulla vi kunne bruke på mange mange år.
Ullfeece kan være et anternativ som lag to, både fra Joha og Huttelihut.
Vi har også hvert godt fornøyd med vindfleece dressen fra Polarn o Pyret.

Vi bruker ullfleece som lag 2, og vanlig strikketøy også. Funker fint så lenge han ikke får det rett på huden :)

Back
Topp