«Klikkelyd»

MammaJuly2022

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Har de siste dagene opplevd er merkelig «klikkelyd» vet liksom ikke om det kommer fra magen/bekkenet/skrittet :wacky: Lyden er ikke høy, og kan komme alt fra 1-5 ganger i løpet av en dag, kjempe ekkelt å høre på :eek:
Andre som opplever dette?

Sniker her også, jeg hørte noen knepp (omtrent som man knepper igjen en trykknapp eller knekker ledd) en dag. Jeg søkte litt rundt omkring og fant ut det var ganske vanlig og en forklaring var luft i tarmene som forflytter seg. Har aldri hørt sånn fra magen før, men sent i svangerskapet så er jo ting i klem og skvist av baby, så det høres logisk ut for meg :) Har i aller fall en frisk fin gutt så var ikke noe feil med barnet her i hvert fall :)

Hadde klikkelyd i forrige svangerskap. Viste seg å være knærne til baby. Nå er han 2 og klikker ennå med kneleddet.

Jeg opplever det nesten daglig, men utifra det jeg har søkt på nette så vet en ikke helt hva det kommer av. Mange teorier, jeg tror det er at de beveger seg på en måte som lager skvulp i fostervannet. Er jo 2 som romsterer så er ikke så rart om det er tilfellet, i mitt hode

Å, dette hørte jeg for første gang nå og kom til å tenke på denne tråden. Helt merkelig å høre det!

Fikk høre denne kneppe lyden i dag selv og den kom i kombinasjon med et spark da jeg satt på do. Regner med at det er noe luft i tarmene, om ikke det kanskje min hofte som knekkes opp eller noe :wideyed:

I dag sparket hun oppover og ut i siden og da kom det et sånt klikk (skvulp) høyt oppe foran på magen.

Back
Topp