«Herregud»

Jeg sier "herlighet" istedenfor, prøver å ikke banne forran ungene, men jeg slo meg en gang og sa "helvete", den kvelden gikk 3-åringen rundt og sa det samme i noen timer!

Min mor var veldig påpasselig med at vi ikke skulle banne, fikk skikkelig kjeft om vi gjorde det, så jeg gjør det sjelden.
Min samboer banner en del, så både jeg og de to eldste retter på han:p

Han sier nesten aldri "veldig" han sier "jævlig" , og det synes jeg er unødvendig:p
 
Da jeg var barn fikk jeg ikke lov å si det, men nå bryr jeg meg ikke ;)
 
prøver å unngå det, da minstemann på 5 år har sagt det i barnehagen og fått beskjed man ikke skal bruke det ordet
( i tilfelle man støter noen kristne, hva vet jeg )
Unga har gått over å si "oh my god" istedenfor :p
 
Jeg synes ikke noe om det, er i mine øyne banning og prøver å ikke gjøre det selv og ungene får heller ikke lov. Synes det er veldig upassende [emoji855]
 
Jeg synes ikke noe om det, er i mine øyne banning og prøver å ikke gjøre det selv og ungene får heller ikke lov. Synes det er veldig upassende [emoji855]

Ja det er jo det jeg egentlig føler også [emoji56]
 
Bryr meg ikke særlig om ordet, det blir brukt. Men ikke så ofte.

Min farmor er veldig fin i språket, men det er faktisk eneste ordet hu sier som er lov visstnok [emoji23] Sier man tulling derimot blir en skjelt ut for det er skjellsord [emoji57]

Jeg har lært meg å si jøsses mer enn herregud. Og av og til blir vel den bytta ut med djises.
 
Ser ikke noe problem med det...
 
Jeg sier det selv. Og blir irritert på meg selv når jeg hører toåringen si det [emoji849]
 
Andre ord som jeg bruker istedenfor er : Guri malla, søren, fader Jakob! Banner kun hvis jeg slår meg skikkelig, eller er fly forbanna( sjeldent jeg er det heldigvis).
 
Er veldig skyldig i å bruke det. Tenker ikke over det. Reagerer heller ikke på når unger sier det[emoji28]

Syns det er verre hvis jeg hører skikkelige banneord.
 
Det har jeg aldri tenkt på. Men ja, det blir mye brukt, når jeg tenker over det.
Ikke av meg, men av folk rundt meg.

Synes ikke det er så fint å si herregud.
 
SÅ enig med trådstarter!
 
Herregud!!! Er ikke så ille.. så tenker ikke noe over det
 
Herregud er bare stygt hvis man er kristen tenker jeg, så det brukes så ofte som vi vil her i huset. :) Har egentlig samme innstilling til grovere, kristne banneord som jævlig og faen, men de unngår jeg fordi det høres så fælt ut med unger som bruker de. :p
 
Uavhengig av om det er stygt eller ikke: føler det blir litt det samme som «lissom» eller «ass» når det blir brukt på denne måten.
Det må da finnes bedre ord å ha i vokabularet?

Jeg hørte senest i går en 10-åring som sa: «å herregud, det hører jeg hele tiden. Herregud altså, det sier alle. Herregud» i én og samme setning. [emoji85]
 
Uavhengig av om det er stygt eller ikke: føler det blir litt det samme som «lissom» eller «ass» når det blir brukt på denne måten.
Det må da finnes bedre ord å ha i vokabularet?

Jeg hørte senest i går en 10-åring som sa: «å herregud, det hører jeg hele tiden. Herregud altså, det sier alle. Herregud» i én og samme setning. [emoji85]
Enig. Det må da være mulig å finne andre ord som beskriver det man mener.
Lite sjarmerende egentlig når folk, barn eller voksne, må enten banne eller virke så tøffe i vokabularet hele tiden. Jamfør "lissom" eller "ass", "herregud" og diverse

Opplevde en 2-åring en gang som fløy rundt og sa faan en periode. Ikke spesielt søtt...
 
Back
Topp