«Guttesymptomer» VS «jentesymptomer»?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Noen som har noen tanker/erfaringer å dele? Spesielt gøy for dem som kan sammenligne med tidligere svangerskap kanskje.

Sist gang var jeg SÅ kvalm og kasta opp hver dag mellom uke 5 og 12, da ble det jente. Min mor hadde det på akkurat samme måte da hun gikk med meg. Med min lillebror var hun derimot bare trøtt. Jeg er foreløpig bare trøtt nå, og er derfor overbevist om gutt, haha.
På en annen side har jeg ei venninne som ikke har vært noe kvalm i det hele tatt, og hun har fått to jenter - så da forsvinner jo egentlig teorien min, haha.

Noen som merker forskjell på «guttesymptomer» og «jentesymptomer?» eller er det bare myter alt sammen?
 
Jeg hadde hypermesis når jeg ventet jente, og var bare vanlig kvalm med de to guttene ihvertfall :)
Vet ikke om det var tilfeldig!
 
Jeg er litt spent her. To forrige var gutter, og jeg var egentlig ikke kvalm med noen av dem. Trøtt bare, og aller mest første gang. Hadde noen få andre symptomer første gang, men som ga seg fort. Andre gang kunne jeg lett oversett at jeg var gravid.

Spent på om det er gutt eller jente denne gangen, kjennes ikke så forskjellig ut så langt da. Vært litt småkvalm innimellom, men det er mest når jeg er trøtt eller har spist for mye søppelmat. :p Er bare 4+6 så kan jo enda endre seg.
 
Jeg er 6+2 i dag og har ikke vært kvalm enda (bank i bordet) kun trøtt trøtt trøtt!

Forrige kastet jeg opp og var kvalm frem til uke 24 fikk da jente.
 
Forrige gang var jeg bare trøtt.. ekstremt trøtt. Var kun litt kvalm om jeg var helt utslitt eller om det var for lenge siden mat. Fikk en gutt :Heartblue

Nå er jeg bare trøtt og har ikke vært noe kvalm.. Er 5+1 i dag.

Tror jeg venter gutt da samboeren min har 5 brødre og ingen søstre. For det er mannens celler som avgjør kjønnet :)
 
Jeg hadde Hypermesis i forrige svangerskap og fikk gutt:Heartblue Spent på hvordan det blir denne gangen. Foreløpig trøtt og litt uggen (4+3)
 
Første svangerskap var jeg sååå varm, og sulten!! Og plaget med en fæl hodepine! Sent i svangerskapet var det halsbrann og rastløse føtter som var mest plagsomt. Fikk en gutt

Neste svangerskap var jeg kvalm, trett og lite energi, normal kroppstemperatur. Sent i svangerskapet var det halsbrann og bekkenløsningen. Fikk jente.

Denne gangen fryyyyyser jeg som en gal! Er iskald og får ikke varmen i meg! Er kvalm men har ingen følelse av å være gravid. Sover tungt og er skikkelig våken lg pigg når jeg er våken. Er skikkelig bånntrøtt når jeg er trett... har ingen følelse på hva som skjuler seg her!
 
Jeg var trøtt og kvalm sist, å sleit ekstremt tidlig med halsbrann.

Denne gangen har jeg foreløpig lite symptomer. Er litt kvalm og litt trøtt, og har MASSE hodepine! Håper symptomene blir mer fremtredende snart!
 
Sist var jeg så ufattelig trøtt fra dag 1 typ og ekstremt sulten! fikk jente!
Mens nå er jeg i ligg ok form! litt ømme pupper og murringer i magen, litt småkvalm innimellom og en del hodepine, men relativt fin form ellers! Håper jeg får litt mer symptomer slik at jeg kan føle på at det faktisk er noe der :dance008:love017
 
Kastet opp og var kvalm hver dag fra uke 5-6 frem til uke 16 med begge guttene mine. Vet ikke hvordan det er å gå gravid med jente, så kan ikke sammenligne.
 
Magefølelsen sa jente sist, noe som stemte. Denne gangen sier magefølelsen gutt og jeg er spent på å se om det stemmer.
 
Så spennende å høre om symptomene. Spent på å få vite hva folk faktisk har i magen etter hvert (for de som skal vite) :)
 
Her kan dokker lese meir om myter og kjerringråd knytta til babyens kjønn :)
 
Med første var jeg trøtt og hissig, men ikke ekstremt noen av delene. Med nummer to hadde jeg bortimot null symptomer (tilogmed foranliggende morkake så jeg kjente knapt spark). Samme kjønn på begge. Ingen symptomer så langt nå heller, så da blir det kanskje en til av samme kjønn?
 
Med første var jeg trøtt og hissig, men ikke ekstremt noen av delene. Med nummer to hadde jeg bortimot null symptomer (tilogmed foranliggende morkake så jeg kjente knapt spark). Samme kjønn på begge. Ingen symptomer så langt nå heller, så da blir det kanskje en til av samme kjønn?

Og hvilket kjønn? Blir spennende å se om det er likt kjønn tredje gang også da!
 
Med de fire andre var jeg kjempe kvalm, men denne gangen er ikke kvalmen tilstede i det heletatt xsmile9 men jeg bare begge kjønn frafør så dette var nytt :)
 
Sist gang kastet jeg bare opp en gang. Var vel mest uggen og ofte sulten.
Det ble gutt.

Denne gangen er jeg veeeldig kvalm, brekker meg, kaster opp og ekstremt trøtt og energiløs.
Håper på jente :rolleyes:
 
1. Ingen symptomer,klarte å holda da hemligt til uke 19,da begynte bekkenet å trøpla..perfekt hud og hår..overtid 6 dager...fikk gutt

2. Kvalm hele svangerskapet,spydde helt til uke 36.veldig vondtvi bekkenet.perfekt hud og hår Overtid 11 dagar,fikk gutt

3.veldig kvalm,litt spye,ekstremt trøtt,uren hud og ekstremt irritert på alt og alle, og kort lunte.veldig tankefull og bekymra...2 ultralyder og begge gangene sa dei jente..spennende☺
 
Back
Topp