«graviditet er ingen sykdom»

tingeling1990

Glad i forumet
Kom over denne artikkelen idag og føler denne traff meg veldig godt. En leser ofte artikler om at graviditet er ingen sykdom og en kan hører fra kollegaer, venner, familie at en nærmere må ta seg sammen og komme seg på jobb.. en skal IKKE ha dårlig samvittighet for å være dårlig! Alle svangerskap er ulike og INGEN vet eller bestemmer hvor dårlig en kan bli før en står oppi det.. noen er superheldige og kommer gjennom svangerskapet uten noen «trøbbel» på veien, mens noen ikke er fullt så heldige og blir veldig dårlige.. noen blir til og med så dårlige at de må på sykehus.. prøver å lære meg selv å nyte tiden, ikke stresse og ikke ha dårlig samvittighet for at jeg er dårlig, men det er jaggu ikke lett.. Gleder meg villt til bebien kommer i januar og alt vi skal oppleve fremover <3 ha en fin dag :)

http://m.inspirato.blogg.no/1430836090_hr_her_late_gravide_k.html
 
Nei, ingen sykdom, men mange blir syke AV det. Og det er ikke bare viljestyrke og flinkhet som ligger bak gode svangerskap og fødsler, slik mange ser ut til å tro (av de som har hatt lite plager da). Blir ganske provosert av slike holdninger, for de er jo veldig uvitende. :p
 
Det er ingen sykdom men å gå labg tid med og blir innlagt konstant blir en syk til slutten.
Blir også provosert av folk som sier skjerp deg alle vi har gått gjennom. Ja sikkert. Har noen sånne venninner som skal fortelle meg at jeg går gjennom alt de har gått gjennom. Og det de har gått gjennom var den vanlige normale kvalmen. Hvis kan kalle det normale. Og jeg 7 uker inn ut av sykehuset blodprøver konstant, under observasjon hele tiden. Og må si i det siste føler meg syk når ligger på do gulvet og ikke kan komme meg opp pga formen og mye oppkast. .. De som har hatt en fin graviditet, lite plager er heldige. Men trenger ikke fortelle til meg hvordan jeg skal og burde føle meg.
 
Det er ingen sykdom men å gå labg tid med og blir innlagt konstant blir en syk til slutten.
Blir også provosert av folk som sier skjerp deg alle vi har gått gjennom. Ja sikkert. Har noen sånne venninner som skal fortelle meg at jeg går gjennom alt de har gått gjennom. Og det de har gått gjennom var den vanlige normale kvalmen. Hvis kan kalle det normale. Og jeg 7 uker inn ut av sykehuset blodprøver konstant, under observasjon hele tiden. Og må si i det siste føler meg syk når ligger på do gulvet og ikke kan komme meg opp pga formen og mye oppkast. .. De som har hatt en fin graviditet, lite plager er heldige. Men trenger ikke fortelle til meg hvordan jeg skal og burde føle meg.

Det vil alltid være en flust av disse bedreviterne rundt oss uansett. Noen klarer bare ikke å høre hva de selv sier desverre. :(
 
Jeg fikk den artikkelen tilsendt på e-post av han som er partner i firmaet jeg jobber i, og pappa - og jeg ble så forbanna!! Akkurat som om jeg synes det er GØY å være så dårlig og sykemeldt. De skulle bare visst hvor mye jeg savner å være meg selv!! Forbanna mannfolk :p
 
Nei, ingen sykdom, men mange blir syke AV det. Og det er ikke bare viljestyrke og flinkhet som ligger bak gode svangerskap og fødsler, slik mange ser ut til å tro (av de som har hatt lite plager da). Blir ganske provosert av slike holdninger, for de er jo veldig uvitende. :p

Samme tenker jeg!

Sjefen sa det til meg senest på onsdag, hvorpå jeg ganske krast sa at det selvsagt ikke er det, men at plagene jeg får av det absolutt hadde gått som sykdom hvis det var en som ikke er gravid som hadde hatt det! Ble tyst da!
 
Når det er ille legene /sykehuset de regner det som alvorlig tilstand. Da sier det seg selv. Mennesker uten annen erfaring enn hyggelig burde ikke ha rett til å si noe. xsmile9xsmile8
 
Jeg fikk den artikkelen tilsendt på e-post av han som er partner i firmaet jeg jobber i, og pappa - og jeg ble så forbanna!! Akkurat som om jeg synes det er GØY å være så dårlig og sykemeldt. De skulle bare visst hvor mye jeg savner å være meg selv!! Forbanna mannfolk :p

Heldigvis er denne en artikkel som belyser at det er greit å være dårlig og at det er ingenting den gravide kan bestemme :) tror ikke noen her hadde valt frivillig å bli dårlige om vi fikk valget:p
 
Samme tenker jeg!

Sjefen sa det til meg senest på onsdag, hvorpå jeg ganske krast sa at det selvsagt ikke er det, men at plagene jeg får av det absolutt hadde gått som sykdom hvis det var en som ikke er gravid som hadde hatt det! Ble tyst da!

Sa sjefen det?? Makan.. er jo ingenting vi kan noe for :s bra sjefen ble tyst!:p
 
Det er ingen sykdom men å gå labg tid med og blir innlagt konstant blir en syk til slutten.
Blir også provosert av folk som sier skjerp deg alle vi har gått gjennom. Ja sikkert. Har noen sånne venninner som skal fortelle meg at jeg går gjennom alt de har gått gjennom. Og det de har gått gjennom var den vanlige normale kvalmen. Hvis kan kalle det normale. Og jeg 7 uker inn ut av sykehuset blodprøver konstant, under observasjon hele tiden. Og må si i det siste føler meg syk når ligger på do gulvet og ikke kan komme meg opp pga formen og mye oppkast. .. De som har hatt en fin graviditet, lite plager er heldige. Men trenger ikke fortelle til meg hvordan jeg skal og burde føle meg.
Ingen graviditeter er like og det burde de vite før de legger nesa i andre sine problemer.. kroppene reagerer ulikt på hormoner og omstillinger, det er ingenting vi kan gjøre med det.. de med lite plager er superheldige og jeg misunner hver og en av de! :) men de trenger ikke å fortelle hvordan andre skal og burde fordi..
 
Jeg forklarte bare hvor alvorlige plagene mine faktisk var, til de som våget å si noe slikt.
Da ble det fort stilt gitt..

Ingen bør uttale seg om hvordan andre skal oppleve eller tenke rundt et svangerskap.

Det verste er jo dem som mener at man bare skulle latt være å få barn "hvis det er så ille.."
..Ja.. Da hadde det blitt bra vet du, hvis ingen fikk barn.. :p
 
Sa sjefen det?? Makan.. er jo ingenting vi kan noe for :s bra sjefen ble tyst!:p

Ved flere anledninger ;) Ja, jeg kommer til å være minst like krass hvis det skjer igjen! Ja, jeg har valgt å bli gravid, men jeg har IKKE valgt å få bekkenløsning i uke 11, med store smerter...
 
Ingen graviditeter er like og det burde de vite før de legger nesa i andre sine problemer.. kroppene reagerer ulikt på hormoner og omstillinger, det er ingenting vi kan gjøre med det.. de med lite plager er superheldige og jeg misunner hver og en av de! :) men de trenger ikke å fortelle hvordan andre skal og burde fordi..
Helt enig med deg. Vi er forskjellige med forskjellige kropper og formen. En skal ikke fortelle hvordan skal formen være.
 
Nå skal det også sies at i følge statistikken er Norges gravide de sykeste i verden.. Målt opp mot de landene som fører statistikk såklart ;)
 
Ingen sykdom nei, men du verden så mye bivirkninger :/
 
Nå skal det også sies at i følge statistikken er Norges gravide de sykeste i verden.. Målt opp mot de landene som fører statistikk såklart ;)
Jeg har lurt litt på det der. Er de sammenlignbare landene sammenlignbare når det gjelder sysselsetting også? Hyperremesis får man om man er i jobb eller ikke liksom, men symptomgivende bekkenløsning er det lite å gjøre med - annet enn å ta det med ro/bedrive opptrening. Har man ingen lønnet jobb å gå til, blir neppe bekkenproblematikk fanget opp noe sted.
 
Nå skal det også sies at i følge statistikken er Norges gravide de sykeste i verden.. Målt opp mot de landene som fører statistikk såklart ;)
Og det har de og skrevet at har sammenheng med at gravide i Norge jobber gjerne fullt og i tillegg tar seg av hus og hjem. Er flere kvinner i fruktbar alder som jobber i Norge enn andre land ergo blir det høyere andel syke gravide her til lands
 
Ingen sykdom, men kroppen går aldri gjennom en så stor forandring og påkjenning som ved et svangerskap, så at symptomene til sammen gjør en ubrukelige er jo ikke ulogisk
 
Back
Topp