«Gravid-papirene»

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Har dere med dere dette på tur etc? Jeg skal en tur til Oslo i dag til i morra og har ikke med meg disse. Ble brått veldig stresset av det :p
 
Har dere med dere dette på tur etc? Jeg skal en tur til Oslo i dag til i morra og har ikke med meg disse. Ble brått veldig stresset av det :p
Jeg har helsekortet i lommeboka så det er alltid med[emoji4]
 
Har dere med dere dette på tur etc? Jeg skal en tur til Oslo i dag til i morra og har ikke med meg disse. Ble brått veldig stresset av det :p

Jeg har det alltid i vesken, så det er med på tur, jobb og andre steder vesken er med. Tar det ikke med når jeg drar til nærbutikken, det er tre minutter unna huset og da tar jeg bare med lommeboken!
 
Har dere med dere dette på tur etc? Jeg skal en tur til Oslo i dag til i morra og har ikke med meg disse. Ble brått veldig stresset av det :p
Tenkte ikke på å ta de med selv når vi reiste til London. Det endte med en kraftig blødning og to netter på sykehus. Da lærte jeg at de alltid skal være med, så i helgen når jeg var hjemme i Ålesund var de pakket i vesken min [emoji4] Hadde ikke vært så stresset siden det bare er en natt og du er i Norge.
 
Jeg har helsekortet i lommeboka så det er alltid med[emoji4]

Jeg har det alltid i vesken, så det er med på tur, jobb og andre steder vesken er med. Tar det ikke med når jeg drar til nærbutikken, det er tre minutter unna huset og da tar jeg bare med lommeboken!

Spørs om jeg får ta det med meg fremover. Verstefall må samboeren dra hjem å hente det :p 1,5 t hver vei! Hehe..
Kjente brått at det var litt stressende, men får tro det ordner seg alikevel.
 
Tenkte ikke på å ta de med selv når vi reiste til London. Det endte med en kraftig blødning og to netter på sykehus. Da lærte jeg at de alltid skal være med, så i helgen når jeg var hjemme i Ålesund var de pakket i vesken min [emoji4] Hadde ikke vært så stresset siden det bare er en natt og du er i Norge.

Ja det skjønner jeg at var litt stressende ja :p huff :/
Får tro sykehusene kan ringe hverandre og få info om det skulle bli krise. Har vært inne på sykehuset før og blodtype vet jeg jo selv. Men får begynne å ta med det fremover kanskje det! Evt ta bilde av det på telefonen så jeg kan sende det. Har jo ei hel mappe med ting :p
 
Har dem med på kontroller, og på ferier til utlandet. Selv om det er litt tullete, siden alt står på norsk. Har selv jobbet på en gynekologisk avdeling i England, og når vi fikk inn utenlandske damer med papirer fra eget hjemland ble det bare forvirrende (hvert land har egne skjema, eget språk og egne opplysninger). Mye enklere å spørre den gravide om opplysningene, evt supplere med å ringe direkte til legen hennes i hjemlandet, og fylle ut det engelske skjemaet. Innad i Norge er det heller ikke noe problem, vi kan bare ringe til legen din dersom det skulle være noe spesielt vi lurer på som du ikke kan svare på. Skjemaet er mest for at det skal være enkelt og oversiktelig og gå raskt på kontroller. Ikke stress du!
 
Har dem med på kontroller, og på ferier til utlandet. Selv om det er litt tullete, siden alt står på norsk. Har selv jobbet på en gynekologisk avdeling i England, og når vi fikk inn utenlandske damer med papirer fra eget hjemland ble det bare forvirrende (hvert land har egne skjema, eget språk og egne opplysninger). Mye enklere å spørre den gravide om opplysningene, evt supplere med å ringe direkte til legen hennes i hjemlandet, og fylle ut det engelske skjemaet. Innad i Norge er det heller ikke noe problem, vi kan bare ringe til legen din dersom det skulle være noe spesielt vi lurer på som du ikke kan svare på. Skjemaet er mest for at det skal være enkelt og oversiktelig og gå raskt på kontroller. Ikke stress du!

Takk :)
Var ei jordmor på sykehuset som stresset meg litt når vi var der på omvisning nemlig. Vi MåTTE alltid ha med de papirene:p
Men får stole på de klarer å snakke sammen om det mot formodning skulle skje noe i natt :)
 
Her og sier de at vi MÅ ha de med, antar det er fordi de ikke skal bruke unødvendig tid på å skaffe de fra lege/jordmor, så ser jo den. :)
No tenker jeg ikke meg så mye ut av huset før jeg skal føde, men har alltid bilde på mobilen av helsekortet hvis det skulle være noe.
 
Sniker fra desember.

De sier at man alltid skal ha det med og det er vel spesielt viktig nå mot slutten i tilfelle fødselen starter :) Jeg har det med over alt og har hatt det en stund. Det tar jo ingen plass og det er bedre å ha det med én gang for mye enn én for lite.
 
Sniker fra desember.

De sier at man alltid skal ha det med og det er vel spesielt viktig nå mot slutten i tilfelle fødselen starter :) Jeg har det med over alt og har hatt det en stund. Det tar jo ingen plass og det er bedre å ha det med én gang for mye enn én for lite.

Kommer vel til å ha det nå jeg også fremover :) spes om jeg skal noe sted. Nå er det bare 5 uker til termin, så man vet jo aldri :)
 
Det er vel best å alltid ha dem med seg.. Jeg har de vertfall alltid med meg i vesken [emoji4] jeg vil jo ha det tilgjengelig hvis det plutselig skjer noe
 
Har ikke tenkt på det engang. Har det aldri med meg, medmindre jeg skal på kontroll hos jm eller lege :inpain: Burde kanskje ta meg sammen og ta det med.
 
Jeg har alltid med fødebrevet, og hvis jeg skal være borte mer enn et par-tre timer så tar jeg med de andre papirene også.
 
Mine heng fint på kjøleskapet, såvidt eg husker dei når eg skal på kontroll.... #fjerdegangs:angelic:
 
Var aldri så flink til å passe på å ta med de papirene jeg [emoji849] Her er alt digitalt så alt jeg skal passe på å ha med er forsikringskortet og ID. Og det ligger alltid i lommeboka så jeg syns det er veldig greit [emoji4]
 
Her og sier de at vi MÅ ha de med, antar det er fordi de ikke skal bruke unødvendig tid på å skaffe de fra lege/jordmor, så ser jo den. :)
No tenker jeg ikke meg så mye ut av huset før jeg skal føde, men har alltid bilde på mobilen av helsekortet hvis det skulle være noe.

Det var veldig lurt å ha bilde av det på mobilen! Det skal jeg jaggu gjøre og :) Da slipper man jo å huske på enda en ting, mobilen er jo siom regel alltid med :)
 
Sniker fra Desember: jeg tok bilde av helsekortet og blodprøvesvarene når vi skulle på utenlandsreiser. Ellers har jeg det alltid med meg. Om jeg skulle havne i en ulykke og ikke kan redegjøre for meg selv, eller fødselen starter. Det er jo for 0 beskytte de som må behandle meg også.. mange fødende som feks er smittsomme,kommer fra et annet land og skal behandlet på en spesiell måte osv.
 
Back
Topp