«Glemmer»bøker på skolen. Hva gjør dere?

Skal høre med skolen! Det har jeg ikke tenkt på engang *flau*...
Det er da ikke godt å komme på alt selv, derfor er det så fint å kunne høre med andre :happy:
Håper det ordner seg!
 
Vel jeg håper barnet får glede i faget igjen, til trass for en dustete lærer. :)

Jeg har ikke møtt lærer så jeg er forsiktig med å uttale meg, men som jeg sier til barnet mitt som er veldig tydelig på at denne læreren liker jeg ikke. Er at vi vil møte mange mennesker i livet vårt som vi ikke har den beste kjemien med, til og med ikke liker. Det betyr ikke at vi kan være udreglige og uhøflige, vi må vise respekt og oppføre oss skikkelig likevel. Og at det å ikke gjøre lekser i ett fag vil gå mest ut over deg og ikke lærer. Vi har hatt en lang prat om dette, men her må vi bare fortsette.
Håper sånn at gleden kommer tilbake igjen, mange år igjen på skole. Viktig å være glad i skolen tenker jeg
 
Ikke matematikk, setter seg heldigvis med glede for å gjøre matte. Bøkene er alltid med og alltid veldig positiv til det faget.
Det går mye på lærer her, tror kanskje de ikke har så god kjemi og alt lærer sier blir tatt veldig feil og mitt barn som ellers rolig er ikke sånn i de timene i følge denne læreren. Krav på tilrettelegging ja, men i første omgang må vi få til at vi har bøker så leksene blir gjort. Tror sånn egentlig så er barnet ganske flink i dette faget også, men gidder ikke å prøve. Vi må bare fortsette å jobbe med skolen og med motivasjonen her hjemme.
Huff, så kjedelig:Heartred Stå på!
 
Min unge må gå tilbake på skolen å hente bøker...Vi bor såppas nærme
 
Hender en gang i ny og ne at min fjerde eller femteklassing glemmer bøker. Hvis det er en mulighet skriver jeg lapp i mappa og de må ta den med hjem neste dag. Ellers må de fint gå 1,3 km tilbake til skolen for å hente boka hvis det er mulig.

Hadde det vært en gjentagende problem hadde jeg inndratt goder som skjermtid f.eks om jeg visste at barnet gjorde det med vilje. Det er ikke ok å la være å gjøre lekser fordi man ikke liker det. Ingen av mine unger liker å gjøre lekser, kunne de velge ville de heller brukt tiden på ChromeBooken (utlånt fra skolen) til youtube eler nrk super.
 
Va har facebook gruppe for alle foreldre på trinnet. Har noen glemt spør vi der om noen kan legge ut bildet av leksen. Så ikke ofte de «glemmer» bøker lengere :) :)
 
D

Et er ikke lærerens ansvar å minne barna på bøker som skal hjem. Dem har nok å gjøre om dem ikke skal minne sløve elever om å ta med bøker hjem
Tenker at dette er en spesiell situasjon som læreren absolutt har medansvar for å løse.
 
Hender en gang i ny og ne at min fjerde eller femteklassing glemmer bøker. Hvis det er en mulighet skriver jeg lapp i mappa og de må ta den med hjem neste dag. Ellers må de fint gå 1,3 km tilbake til skolen for å hente boka hvis det er mulig.

Hadde det vært en gjentagende problem hadde jeg inndratt goder som skjermtid f.eks om jeg visste at barnet gjorde det med vilje. Det er ikke ok å la være å gjøre lekser fordi man ikke liker det. Ingen av mine unger liker å gjøre lekser, kunne de velge ville de heller brukt tiden på ChromeBooken (utlånt fra skolen) til youtube eler nrk super.

Her er det ingen vits å sende barna tilbake til skolen. Barnet er ikke hjemme før ved 15-1530 tiden og da har lærere gått hjem og skolen er låst.
Jeg har selv kjørt barnet tilbake for å hente bok og den var umulig å oppdrive så seint på ettermiddagen :)
Jeg er ikke helt for å straffe barnet på den måten, det er ikke så mye goder barnet har bortsett fra mobil og den er vi avhengig av at barnet har med seg pga skolevei.
Barnet mitt lar ikke være pga barnet ikke liker lekser, spør du barnet mitt om lekser så er barnet veldig positiv og ønsker f.eks ikke leksefri skole.
Her bunner det litt i andre ting, likevel så er det ikke greit å løse det på denne måten. Boka ble med hjem i dag og jeg håper vi nå har fått det til at boka er med hver uke. Om ikke ber jeg om ny bok som vi kan ha her hjemme. :)
 
Tenker at dette er en spesiell situasjon som læreren absolutt har medansvar for å løse.

Denne læreren er ikke i klasserommet så mye, er et fag som ikke har de fleste timene i uken.
Derfor vil ansvaret falle på klasseforstander som mener at dette er ikke skolen sitt ansvar og barna bør klare det selv.
Jeg skal høre om vi kan få en ekstra bok om dette fortsetter, barnet kom litt smilende og fornøyd med boka i sekken i dag.
 
Hva med å se på ukeplanen sammen med barnet både kveld og morgen, og snakk om og skriv ned hvilke bøker barnet må ha med hjem.

Her sender de melding til medelever og ber dem ta bilde av den siden det er lekse på.
 
Back
Topp