«Farlig» å trykke på magen?

Babydrøm94

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Kanskje et dumt spørsmål, menmen Iblant trykker jeg lett på magen. Sånn for å kjenne at det er noe der. Merker det er hardt nederst. Men gjorde det med mannen en dag og han friket ut og sa jeg ikke skulle gjøre det for da kunne jeg mose babyen Er i uke 10 nå. Stemmer det?
 
Jeg falt framover på fjellet og landet halvveis på magen og halvveis på foten min, det gikk helt fint! Bankende hjerte på UL etter det, så å trykke på magen gjør ingen skade! Samboeren hadde samme reaksjon da jeg trykka på magen med nr. 1, han (ungen altså:joyful:) er en frisk og aktiv 2-åring nå :happy:
 
Tok utvendig UL i dag 11+3 og hun trykket veldig hardt ned på magen, kunne ikke skade fosteret med det sa hun ❤ Har selv ikke trykket så hardt for har ikke visst hvor mye som går greit men de ligger godt beskyttet inni der.
 
Sniker fra mars
Baby er godt beskyttet i magen, ikke bekymre deg:happy: Jeg har en hund på ca 5 kg som trår over magen min støtt, mini spreller som bare det etterpå (blir antakeligvis sur:laughing001). Baby blir beskyttet av fostervannet så ta det helt med ro, man skal trykke ganske hardt før det får konsekvenser. Du får trolig vondt selv før baby gjør det:happy: Får du traumer/harde slag mot magen, skal du selvsagt ta det på alvor og ta kontakt med jordmor/lege for en undersøkelse. Men så mye trykk skal godt gjøres bare med hendene ;)
 
Tok utvendig UL i dag 11+3 og hun trykket veldig hardt ned på magen, kunne ikke skade fosteret med det sa hun ❤ Har selv ikke trykket så hardt for har ikke visst hvor mye som går greit men de ligger godt beskyttet inni der.
Ja, jeg reagerte også på hvor hardt jordmor trykket på magen sist jeg hadde utvendig UL:p
 
Jeg jobber i barnehage, og ungene vil ofte gi meg en klem, sitte på fanget eller jeg må bære de opp. Legen sa det er ingen problem :D og jeg elsker å sove på magen! Det er ingen problem heller, ifølge legen og jordmor:cat:
 
Back
Topp