«Den tredje er en luring»?

Fridaen

Forelsket i forumet
Har hørt i forhold til fødsel at «den tredje er en luring»? At den ikke kan sammenlignes med tidligere fødseler osv.
Er det noen her som har erfaring med dette?:D:anyone
 
Har hørt i forhold til fødsel at «den tredje er en luring»? At den ikke kan sammenlignes med tidligere fødseler osv.
Er det noen her som har erfaring med dette?:D:anyone

Jeg fikk nummer 3 ifjor :happy:

om han var en luring vet jeg ikke, men fødselen ble ganske lik som med nummer 2. (nummer 1 var hastekeisersnitt i uke 35). Han var endel større enn de to forrige da, men det har en naturlig forklaring i og med at nummer 1 var 5 uker tidlig og andremann hadde IUGR. Fødselen var ganske lik, med laaaaang vannavgang, og masse vonde rier hvert 5 minutt i over et døgn eller to, og så gikk det fra 1-10 cm iløpet av kort tid. Han var nok ekstra rask, og mannen rakk såvidt inn døra så var han ute ;)
 
Har hørt det men venter nr tre så vett ikke... ks med de to første da...
 
Nå fikk jeg tvillinger i fødsel nr 2, så nr 2 og 3 kom ganske likt, men nr 3 var en snilling som snudde seg fra sete til hode rett før han skulle ut. Da ble mor letta og glad :laughing002:Heartblue
 
Jeg fikk nr 3 i juli i år :happy: beste fødselen jeg har hatt. :Heartred Startet med svake rier i 6 tiden på morgenen. Var en tur på sykehuset i 8 tiden, men der bestemte jeg meg for å dra igjen( fikk valget om å bli der altså.:D) jeg var jo i kjempefin form og hadde ikke lyst til å bli lengre på sykehuset enn nødvendig. Så da dro vi å spiste frokost på et bakeri og da vi reiste oss for å gå, så gikk vannet :yuck: ikke sånn splæsj, men kom litt og litt. Dro hjem igjen til riene tok seg opp og dro på sykehuset igjen i 1030 tiden. Når vi kom vi inn på fødestuen, fikk jeg muligheten til badekar. Og der ble jeg til han kom ut :happy: født kl 14. Nydelig opplevelse. Uten noe smertelindring. Hadde virkelig ikke bruk for det for jeg følte aldri at det gjorde synt vondt denne gangen. ;) Og belive me, jeg hadde ikke en god fødsel med nr 1.

Har også hørt at nr 3 kan være en liten luring. Og jeg var veldig spent siden det var 11 år siden jeg fikk søsteren hans. Tenkte at det måtte bli som å være førstegangsfødende. Det var det ikke. Håper det går like greit for deg som det gjorde for meg.:Heartred Og jeg gleder meg allerede til neste julimirakel:Heartred
 
Kan skrive under på at tredje er en luring!! Hadde 2 enkle fødsler uten smertestillende tidligere. (Var over på under 2 timer begge 2). Tredjemann brukte 6 timer og var større (4kg) og i tillegg stjernekikker. Så her ble det epidural. Verste fødselen ifht smerter... prøver på 4 nå, haha. Så ikke verre enn at jeg er klar allerede. Hadde håpa å komme inn hit igjen siden forrige ble født juli i år ;) tester jeg positivt denne mnd så rekker jeg akkurat å komme inn hit!
 
Her var nr. 3 virkelig en luring!
Styrtfødsel der han snudde seg med rompa ned UNDER fødsel. Siden han var så prematur ble det da akutt keisersnitt da slike små ikke tåler å bli født i setelei. Underveis mistet han også hjertelyd og puls. Så det som allerede var en styrtfødsel (gikk 15 min fra 0-5 cm åpning!!!) Endte i et katastrofesnitt i full narkose....
Heldighvis gikk alt bra til slutt:love7
 
Jeg venter nummer tre og har hørt det samme. Men bår var fødsel nummer en og to vidt forskjellige, der nummer to var drømmefødsel. Så jeg har ingen «standard» å gå etter.
 
Blir spennende å se da for dere som skal ha nr. 3 :joyful: Her kom nr. 3 i full fart og rett før vi skulle dra til sykehuset så ble han født i senga hjemme :rolleyes:
 
Alle sa det til meg når jeg ventet nr 3, så jeg visste ikke helt hva jeg gikk til etter 2 styrtfødsler. Fødselsforløpet med nr 3 var egentlig helt likt som de to første. Startet med rier, så vannavgang og heftige stormrier. Ble styrtfødsel med nr 3 også, men ikke like raskt som med nr 2.
Alle tre har vært ganske lik i str også.
 
Ingen av mine fødsler har vært helt like, utenom at begge er født 12 dager etter termin. så da blir nok ikke denne heller lik. :hilarious: men håper den fødselen går litt fortere og kommer 9 dager før termin. :smug: lov å håpe! :cool:
 
Back
Topp