«Den» tiden av året: - Omgangssyken er her! Er du forberedt?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Tiden mange foreldre frykter er her igjen. Vinterhalvåret er preget av hyppigere mage-tarminfeksjoner og luftveisinfeksjoner.

Kristin Jensen, barnelege og leder for Volvat Majorstuens barneavdeling, gir deg sine beste tips for hvordan du lindrer de verste symptomene.

Les hele artikkelen her

Er du forberedt på oppkast og omgangssyken? Hva er dine beste tips når du først har fått det i hus?
 
Krysser fingrene for at vi slipper. sånn vår tradisjon ser ut kan det jo være vi slippe i år.
I fjor hadde vi omgangssyke inn i jula, året før hadde vi omgangssyke rett før jul, for tre år siden hadde vi vannkopper.
Og i år.... er jeg sannelig ikke sikker på om vi ikke kanskje får vannkopper igjen.

Men, når vi har sjuka i hus, da er det klorin enganggservietter, kliron på spray og klorin til å vaske med, engangshansker og papir til det mest grisete, og vqaskemaskina går på 60 vask kontinuerlig.
 
Overhodet ikke forberedt :hungover: Men eldste på 3,5 har kun hatt den en gang, så krysser fingrene for at vi slipper unna :p

Tips når den først er i hus; er vasking, vasking og vasking...med klorin der det går an. Og koking av smokk og vasking av kosedyr.
 
Vi har store barn, og slipper dermed de fleste rundene. Treåringen går ikke i barnehage, det sparer oss for mye sykdom.
 
Halve bhg var utslått med det forrige uke. Håper vi er ferdige med det for i år.
 
Vi har pleid å få det i januar/februar, men nå er jo ungene i annen barnehage og skole, og dermed andre basselusker... Uff, håper vi slipper å få det før jul, i hvert fall.
 
Vi har faktisk kun hat der en halv gang!
 
Mini begynte å kaste opp natt til torsdag, så vi driver akkurat og blir friske nå.

Har gått med helt vilt mye bleier :(
 
Vi har spysyken nå :p Jentungen fikk det grytidlig igår og søstra mi som er på besøk fikk det nå :p Krysser fingrene for at jeg og lillebror ikke får det! Torsdag kommer mannen hjem så han håper vi er ferdig med driten til da!
 
Håper virkelig vi slipper i år, mannen ble smittet av en bruker på jobb og smittet videre meg som var høygravid i januar. Helt j*vlig.. Mini går ikke i barnehage og nå skal mannen i perm så da drar han ikke med seg smitte fra jobb nå ihvertfall:bag:
 
Lille startet i barnehagen i august. Oppkast en gang og det var midt på natten nå til mandag. Føler vi slapp lett unna på tross av tre dager hjemme fra barnehagen. Uggen i magen torsdags kveld så vi holdt ham hjemme fredag for å unngå smitte.

Mitt beste tips er håndvask med såpe og vann. Sprit tar dessverre ikke livet av alle bakteriene som forårsaker omgangssyke. Ellers gjelder det å passe på at barnet får nok drikke, følge 48-timersregelen og ha masse håndklær parat.
 
Lille startet i barnehagen i august. Oppkast en gang og det var midt på natten nå til mandag. Føler vi slapp lett unna på tross av tre dager hjemme fra barnehagen. Uggen i magen torsdags kveld så vi holdt ham hjemme fredag for å unngå smitte.

Mitt beste tips er håndvask med såpe og vann. Sprit tar dessverre ikke livet av alle bakteriene som forårsaker omgangssyke. Ellers gjelder det å passe på at barnet får nok drikke, følge 48-timersregelen og ha masse håndklær parat.

Stemmer, håndsåpe er best :)
 
Vi har spysyken nå :p Jentungen fikk det grytidlig igår og søstra mi som er på besøk fikk det nå :p Krysser fingrene for at jeg og lillebror ikke får det! Torsdag kommer mannen hjem så han håper vi er ferdig med driten til da!
Driten, passende ordvalg :hilarious:
 
Nå går det i hele bhg på andre runden så er veldig spent nå. Forrige runde var kun på eldste sin avdeling. Men pga foreldre som sender barn for tidlig så ble det etterhvert spredt utover alle avdelingene. Grunnen til at jeg kan si at de ble sendt i bhg for tidlig er fordi ene dagen min mann hentet så satt flere barn med bøtter inne i bhg. Helt utrolig.
 
Håper inderlig vi slipper unna det. Lille går ikke i barnehage, så slipper å bekymre meg over smitte derfra.
 
Slipper unna støtt, vet ikke hva vi gjør jeg. Eldste er 9 og vi kan telle på en hånd fra de var født med omgangssyke . husker hele bhg med ansatte ble ramma , var vel 6 eller 9 barn som slapp unna av ca 50 barn. Deriblant mine :)

Bank i bordet... spyr de, så spyr de en gang og sover noen timer og er pigge igjen :)

Så prøver å leve vanlig, den rammer de flest uansett . Jeg vil heller føde enn å ha omgangssyken, det er det værste jeg har :(
 
Håper virkelig at vi slipper! Det holder med at vi alle er forkjølet, at eldste har slått hull i haken sin og at minsta har slått løs den ene fortanna si :rolleyes:
 
Back
Topp