«Ammekurv»

Valmuesøster

Andre møte med forumet
Tenker mye på alt jeg burde ordne til barselstiden for at den skal bli så rolig og god som mulig .. fått en ide om en kurv/ boks etc med diverse samlet «utstyr» som er enklere å flytte med seg når man skal sette seg ned for amming- og da ofte bli sittende en stund. Syns huske det var ting man var avhengig av, som vann- men kommer ikke på mer, er jo seks år siden sist..Noen som har tips hva som kan være kjekt?
 
Min var en effektiv ammer så han var ferdig på 5-10 min, men hadde kjeks / mellombarer i nærheten, vann, leppomade, mam-kompresser, purelan, ammeinnlegg, noe å knaske på :) på natta måtte jeg ofte ha i meg ei banan eller en mellombar, ble så vanvittig sulten på natta, så anbefaler det og vann på natta :)
 
Sist sovnet frøkna ofte på meg etter amming, så jeg ble gjerne sittende en god stund. Ble en rutine å ordne kurven når jeg sto opp, før mannen dro på jobb. Hadde vannflaske, dadler med lakrispulver, en banan og et eple, halspastiller, lypsyl, håndkrem, ammeinnlegg, kleenex, lader til telefonen (koblet den evt til før jeg satte meg til for amming), en bok og fjernkontrollen til TVen oppi kurven. Vannflaske fylte jeg opp kår jeg fikk reist meg etter amming... Resten av dagen var mannen veldig på tilbudssiden og hentet ting omtrent før jeg rakk å be om det.

Denne gangen skal jeg også ha ting til toåringen (bok e.l.) lett tilgjengelig for dagene hun blir hjemme fra barnehagen.
 
Jeg hadde en som brukte 1,5-2 timer pr amming, men følte ikke behov for de helt voldsomme greiene. Boken, mobilen, kontroll til tv, og en vannflaske holdt i massevis. Jeg klarer meg uten mat i halvannen time, liksom.
 
Back
Topp